• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily
    Lapinette skrev 2010-02-22 11:21:38 följande:
    Snaily - ditt liv låter inte helt fel!
    Ja, om alla helger vore lika lyxiga som denna, med god vän på besök, 6-rätters middag och spa, så skulle man ju inte klaga!

Ore
    Usch, stackars lillkillen, håller tummarna för att han bättrar på sig snart!
  • MuffinsTönt

Nenne
    Du tipsade mig om Borgafjäll för ett tag sen. Jag tyckte det var superfint där men låååångt att åka (från göteborg).

• snaily

Ego
    Idag har jag tagit blodprov (rättare sagt kollegan tog provet) och skickat till Falun för att kolla om jag är nedreglerad. Har en känsla av att jag INTE är det, vilket säkert innebär elände och katastrof i så fall. Eller kanske bara lång väntan på nästa IVF, om jag ska var lite mindre dramatisk.

• snaily

Lappis
    Ja, just det ordet använder kommunen för att locka folk att flytta hit!

• Lapinette

Ahhh... du ser! Jag måste säga att det var mer livskvalitet att bo i Cannes än i Stockholm ... och ändå bor vi här. Där kändes nästan varje helg som semester.

• fru AM

Jaha - nu sjönk semesterhumöret drastiskt. Betalade nyss 61.787 kronor i kvarskatt. Bajs.

• fru AM

JAg tycker det känns som väldigt dålig livskvalitet att betala skatt överhuvudtaget. Monaco nästa kanske?

• Liten med Mindre

Åh - fjällen - vad mysigt det låter AM. Du kanske skulle låna vår bärryggsäck och kånka iväg med Hector?

Om du inboxar ett mobilnummer så kan jag förhoppningsvis kommaihåg att höra av mig om det händer något. Just nu tror jag magen mest består av jordnötskakor och chokladmuffins.

Vickan - vi prövade olika blöjor i början, beroende på vem vi hade rabattkupong från. Vet att vi tyckte pampers o libero var olika bra i olika storlekar. Har för mig vi gillade pampers newborn - så det är inhandlat nu. Annars har vi bara använt Libero sen Mindre kom upp i ca7-8 kg.

koko - grattis till mjölkframgång! Vilket lidande att vara utan ost så länge! Har det funkat med getost istället?

Fjällen igen - jag tillhör nog de där som vill maxa tiden i backen. Fika lagom ofta, definitivt inte ta sovmorgon som partyprissarna ville. Tur att de inte körde bilen...

MSW - grattis igen till dina uppåtgående värden! Hoppas det håller i sig.

Ore - låter nästan som lillkillen råkat på kräksjuka? Vätskeersättning på tesked kanske? Jobbigt med det enda som funkade på Mindre när det kräktes som värst.

OCH - om 45 min ska jag få händerna ompysslade. Synd att några naglar gått av så långt in att det inte går att göra nåt snyggt med dem. Men jag tänkte att händerna kanske kan bli mindre nariga i alla fall. Borde lagt mig på sängen också - men det får väl gå ändå. Maken kommer hem och vabbar eftermiddag, stackarn ville först inte för Mindre är så elak mot honom hela tiden. IIIINTE pappa! Riva pappa! Slå pappa! Bita pappa!
    Vi fattar inte varför. Såå annorlunda mot mig är han inte i sättet tycker jag. Kanske är jag mer uppmärksam, eller helt enkelt bara mer mamma?

Snaily - hoppas proverna motbevisar din känsla!

Dags att klä på sig. Tjing!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge