• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Sitter här på kontoret i skidstrumpor och fryser ... tittar på resor nedåt Europa. Trist att jag glömde skidhandskarna hemma ... fingrarna är så jäkla kalla och stela.

• Mrs  B

Hej hopp galopp!!!!!

Tar en liten paus med läsningen och om en halvtimme ska jag hämta barnen på dagis......

Har dåligt samvete för att barnen är på dagis och jag hemma (sportlov här nere) men jag har ju studier och är inte ledig..... Tyvärr anser personalen ändå att jag ska ha barnen hemma. Eftersom jag är lärare....... men jag har ju ingen tjänst just nu och är student/arbetslös.

Skidsemester
    Vi ska åka om ett år i januari på vår första gemensamma skidresa och jag hade tänkt att jag och barnen ska gå i skidskola, men ska man inte göra det i Maltes fall då eller???? (han fyller 3 år då vi reser....

Blöjor
    De allra minsta har vi pendlat mellan Pampers och Libero, men sen har jag haft "Euroshopper". (Bra pris och har aldrig läckt) Max gillade Up&Go när han blev större så då blev det Libero men Malte HATAR Up&Go så jag fortsätter med de vi har.

• BrudSommar2006

Nenne, ja visst har maken diabetes. Det har ju ändå gått framåt för maken det här året så det finns hopp. Det är ju saker som är svårt för honom fortfarande, som att han inte kan lyfta upp Iris på axlarna.

• BrudSommar2006

Mrs B, det borde väl stå från vilken ålder de får gå skidskola?

• BrudSommar2006

På Skistar för Sälen verkar tre år gälla, kollade just.

• viktualia

Skidor är liksom inte riktigt min avdelning... en dag per säsong på slalomskidor brukar vara min kvot.... jag är usel på tekniken och kan bara göra snygga svängar åt ena hållet.. ha ha.. det brukar bli mest störtlopp = roligt...

Själv har jag varit på stan en sväng och shoppat järnet. Köpte en packe amningskläder på H&M och tog mig igenom en låååång lista på Apoteket. Köpte en rejäl bunt tulpaner för att fira....

... och lagom typiskt nog så väntar jag nu på blomsterbud... aaaa det är så ROLIGT med sådana överraskningar!!!

Maken har dragit till grannstaden för att storshoppa på IKEA och andra viktiga ställen. Och Trollet och jag har trimmat fram en metod för hur han ska kunna sova i min famn samtidigt som jag kan använda båda händerna till tangentbordet.

På minussidan ligger dock att underlivet stramar rejält. Himla jobbigt.. men men.. enligt BM igår så läker det som det ska så det är väl bara att uthärda...

• fru AM

Vickan: jag har blivit klippt två gånger. Vet att det känns men också att det läker bra!

Du verkar ha landat fint i mammarollen - låter härligt!

• fru AM

Ser fram emot fler trollbilder i galleriet eller på FB ...

• viktualia

fru AM skrev 2010-02-22 14:01:15 följande:

Jag har tagit en skidlektion i vuxen ålder. Läraren var utklädd till påskkärring så det var inte alls pinsamt ...
    :dignity-laugh:

Själv lärde jag mig genom att en av mina killkompisar visade lite och sedan körde före nerför backen.. mest för att han skulle kunna vråla "tyngden på dalskidan, älskling" så att hela Ramundberget hörde det... ehum...
  • viktualia

fru AM skrev 2010-02-22 15:15:19 följande:

Ser fram emot fler trollbilder i galleriet eller på FB ...
    jag lyder. kolla fejjan!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge