• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

PB, såg du när Per Elofsson grät?! Då grät jag med.

• Parnassia

Välkommen hem Vickan! Det är ett mysterium att ta sig "igenom". Glömmer aldrig känslan när vi kom hem med E, vi satte henne mitt på golvet i babyskyddet och tittade på varann - "Vad gör vi nu då!?"
    När vi hade en dryg km kvar hem var jag beredd att vända igen, det kändes så läskigt...

Jag hoppas fö att skidloppet visas i vinterstudion i kväll, då ska jag kolla. Såg en liten glimt på nyheterna i morse och det var ju grymt!

Nu lagar maken mat, spaghetti och köttfärssås, dags att äta!
    Lyxigt att få sätta sig vid dukat bord. Förmiddagen ägnades åt skottning IGEN och em har handlat om ideellt arbete (vilket man kan ägna sig åt på heltid om man bor på landet) = jag är helt slut och ryggen säger ifrån. Får nog inse att sådana här dagar orkar jag inte längre.

• Lapinette

Jag satt ju och såg the Wire hela kvällen igår så nu ska jag sätta mig och se sammandraget från OS och gråta lite !

• passionsblomman

Hahah! vad TROR du!!! Jag bölade innan han grät, och sa dessutom precis till sambon: Nu har Elofsson antingen brutit ihop i tårar eller hoppat sönder studion. Då kom han i bild, så då bölade jag såklart ännu mer.
    Jag blev tillräckligt rörd bara när man i spåret såg deras lag-anda. Kramarna i målfållan...ojojoj...VA! Jagmenar Anders Södergren, vilken jäkla hjälte!

Jag såg sista 1,5 varvet en gång till inatt. Det var lika roligt då....

Telis skrev 2010-02-21 16:30:01 följande:
    PB, såg du när Per Elofsson grät?! Då grät jag med.
  • passionsblomman

Vi har också skottat igen. Helt galet!

Och så kom jag på att jag har en massa fågelmat kvar, men det har vräkt ner så mycket att det inte går att komma fram till trädet med matbehållarna. Alltså har jag påbörjat projekt Mata Småfåglarna Trots Djupsnö och jag kan säga att när man kör ner spaden dä det inte är skottat alls, så sjunker den väldigt långt ner innan den tar i vad som borde vara marken....

Fläskpannkaka gjorde jag. Det är gott!

• passionsblomman

Och apropå gråta: går det nu lika dåligt igen för Helena Jonsson, så står jag bara inte ut! Då måste jag gråta för det istället.

• porchez

Vickan, välkommen hem!

JA svenskarnas insatser igår kväll var otroliga! Blev även jag helt till mig av Elofssons tårar.

PB - Henke Lundqvist är mer än bara snygg, han är en av de snyggaste! ett plus är att han klädstil också! Bygglovs Matte är tyvärr inte min smak...

Ååå fläskpannkaka är en favorit, så smidigt att göra en långpanna och sen frysa in lagom stora bitar till matlådor!

Jag har fått laga-mat-lusten tillbaka efter en tids svacka, så nu vill jag laga ALLT! Nästa helg tänkte jag för första ggn ge mig på att laga stek. Blir nog porterstek, då jag har svårt att få till smak på såser, men då är det ju redan smaksatt =)

Jag är inte riktigt lika huslig som ni är här i tråden, men jag tror ni inspirerar mig, så håller det här i, kanske jag lär mig så småningom

• Blivande fru L
    BrudSommar2006 skrev 2010-02-21 15:38:35 följande:
    Blivande, jag vet inte om det kommer att göra så stor skillnad att vara sjukskriven, gissar att jag får göra ungefär lika mycket med Astrid då som nu...
    Jag tänkte att det kanske vore lättare för dig att "bara" ha hand om Astrid och låta maken sköta resten? Du vet nog bäst själv vad som funkar för dig. Hoppas att det blir bättre med foglossningen snart!
  • Blivande fru L

Välkommen hem, Vickan! Måste vara både skönt och jättekonstigt att ha en person till hemma.

• passionsblomman

Porchez, Huslig? *kikar mig omkring*
    Om jag skulle få besök av en husmor av gammaldags märke skulle jag nog få smisk på bara stjärten med kvasten tror jag. Här har inte hänt mycket på huslighetsfronten på länge...
    Men jag måste ju ge mitt barn lite mat ibland iallafall.
    Och då gillar jag husmanskost. Men här blir det inget över av fläskpannkakan. Den är slut...

Stek gjorde jag häromveckan.Kalvstek. Jag var skitnervös för vi har sällan köpt kött i bit sådär. Mest kätt äter vi på sommaren eftersom min smabo är helt galen i att grilla. Men steken blev jättebra faktiskt och nu när jag köpte kotlett på bit så körde jag den också i ugnen. Det blev ju jättegott. jag ska börja göra i ugnen oftare! Sås blir det ju om man tar skyn och lite mjöl vatten och grädde. Svamp är gott också.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge