• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • sweetstreet

Aha! Så du är också guckig!?
    Jag trodde först det var fråga om guck i "andra änden" men sedan inåg jag att det nog inte var det. Med tanke på dina ljudförklaringar...
    Fast kasnke har du talanger som vi inte känner till???
    Att låta som en gammal gubbe på torget med andra munnen, DET är ju värsta party tricket...

• sweetstreet

Men nej,
    nu blir det sängläge.
    jag tittar in igen senare för att kolla om Vickan hört av sig!

Kram så länge!

• nennesjuttioåtta

hoppas det hjälper med lite lakrits!

nu ska jag gå och köpa mammajeans. Har ett par som hänger och väntar. Men att det ska vara så svårt att hitta snygga jeans som inte sitter som något jävla korvskinn efter benen. Jag passar inte i såna! Men nu blir det ett par såna ändå som var hyfsat sköna, sen får jag leta vidare efter något som inte är supertajt och korvar sig under knäna för att de är för långa, eller vida som något jävla saturday night fever-schvung.

*andas*

sooolen i magen.

• nennesjuttioåtta

men sweetie
    hahahahahahaha

Nej, den guckan harklar jag ut på Gustavsbergsfåtöljen.

nu ? mot stadens torg och säga hej till Björn Borg

• Lapinette

Mammajeans och semlor handlar tråden om när man vänder "ryggen till" .

Sweetan - krya på dig och hörru du, vi ska väl ta och ses där i maj? Maken har bokat upp massor med saker men jag har sagt åt honom att vi ska träffa er också.

• snaily

Nu spammar jag igen, scrolla gärna
    *blundar ifall det inte fungerar igen*

:baby:

• snaily

Det FUNKADE!!

Baby

Ser Trollet ut ungefär så, Vickan?
  • passionsblomman

Nu har jag babblat i en evighet med appan till min sons bästis uppe i Sthlm. Det var skitkul. Jag saknar den familjen jättemycket. Våra barn lekte ju JÄMT och vi turades om att hämta, lämna, köra till träningar, vara barnvakter, köpa kalaspresenter ihop etc etc.
    Vi blev såpass nära att vi blev bjudna på deras 40-årsfester och allt.

Nu har vi preliminärbokat att vi ska bo hos dem när det är dags att ivf:a. Då får sonen träffa bästisen och hälsa på i gamla skolan också.
    Det är skönt med den här familjen dessutom för de har gjort hela resan som vi, och har adopterat båda sina barn. Det är skönt att ha några i vanliga verkliga livet utom er som man kan prata med om allt det här.

• viktualia

Pip! Att logga in från mobilen, är verkligen jobbigt! Kort lägesrapport: han väger 3055 g, är 49 cm o söt. Förlossningen var lätt eländig. Hysteriska värkar hela fm pga dropp, 2 cm öppen vid 10. Ryggbedövning sattes strax efter 11. Innan jag hann känna av det, så började krystvärkarna o han kom ut kl 12. 17. Jag sprack lite o är sydd. Mår helt ok. TACK för allt engagemang! Har fällt några tårar över hur goa ni är! Kram!

• viktualia

Pip! Att logga in från mobilen, är verkligen jobbigt! Kort lägesrapport: han väger 3055 g, är 49 cm o söt. Förlossningen var lätt eländig. Hysteriska värkar hela fm pga dropp, 2 cm öppen vid 10. Ryggbedövning sattes strax efter 11. Innan jag hann känna av det, så började krystvärkarna o han kom ut kl 12. 17. Jag sprack lite o är sydd. Mår helt ok. TACK för allt engagemang! Har fällt några tårar över hur goa ni är! Kram!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge