• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

Vad snälla ni är som håller tummarna. Faktum är att jag hittade en minifläck brunt i trosan i lördags natt (nidis?). Fick mig såklart att börja hoppas. Fast det har ju hänt förut - för ett år sedan - att tanten kom punktligt ändå...

• Lapinette

mugglan - så klart vi håller tummarna. Så BIM är redan på torsdag ... trodde du låg en bra bit efter mig.

• muggles

Lappis: jag har ju kortare cykel nu för tiden... så jag jobbar ikapp de flesta andra här (men inte fan hjälper det!)

• _koko_

lappis - Ja, man blir nog rätt ensam om namnet iaf (speciellt om man väljer tjejnamnet!).

Här är en till som slagit sig blå på snowboard. Det går betydligt fortare att kunna ta sig ner för en backe hjälpligt på slalomskidor (för att inte tala om uppför liften, nennes tips är bra, undvik knappliftar om du kan!!).

Just det, fårskalle! Haha, är du säker på att det är tvn och inte ditt smeknamn på maken, AM?

• nennesjuttioåtta

ja herregud, dagen man kunde svänga åt båda hållen med snowboard var ju lyckan total, hahahah! Jädrar vilka gropar man gjort i backen emd knäna innan dess... Och OM du mot bättre vetande, efter våra tips, ändå ställer dig i en knapplift, ta knappen i armhålan och försök inte ha den mellan benen (om du ni inte vill göra dig ett namn bland liftpersonalen)

AM
    apropå den nesliga kvarskatten, det är ju bara drygt 10 sjalar!

• fru AM
    _koko_ skrev 2010-02-23 09:11:17 följande:
    Vad sägs om dagens namnsdagsbarn förresten? Någon intresserad?
    Det är ju min tysk! Den vaxade. Måste gratulera honom omedelbart. På svenska.

Angående kvarskatten/sjalar - så hann jag aldrig köpa min sjal innan den försvann från affären (bara ett ex). Tur var väl det - här behövs varenda (lång)sjal
  • _koko_

Herregud, jag fick vagga tre tag för att få lillebror att somna i vagnen i garaget, nu får han ju skärpa till sig!

• fru AM

PB: Tack snälla för den fina buketten!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge