• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • porchez

någon som har tips på nyttigt snacks/mellanmål? Mat äter jag redan nyttigt tycker jag, men måste skärpa mig nu. Jul/semester kilon måste bort! Kom inte i ett par byxor i morse!

• sweetstreet

Vickan,
    ja jag tror också våtservetter för vuxna är lite starkare.
    Annars är baby våtservetter jättebra tycker jag!
    Vi har ju dessutom inget skötbord nära vatten (i badrum eller så) vilket har gjort att vi använt just våtservetter mycket vid blöjbyten.

• sweetstreet

porhez,
    lite blandning av nötter, russin och frukt kasnke????

• sweetstreet

Eller morötter!!!!

Väldigt nyttigt!

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-02-23 17:32:16 följande:
    Vickan - tror också att savetter är lite starkare, större svidrisk alltså. Men om han inte röd hade jag nog testat när de ändå var inköpta.(Babysavetter är förresten jättebra även till nyblivna mammors underreden...)
    ...dvs jag kan testa Savett variant i mitt underrede och svider det inte där så funkar det nog till Trollet.. fniss... för jag har sedan lääänge babyservetter hemma för eget bruk. Ekologiskt nedbrytbara och ljuvliga att använda när man är ute i skogen och behöver gå på dass ordentligt!
  • passionsblomman

September, tjockt med Idomin eller Repair! Bara fortsätt smörj! Även om det inte tar bort det röda på direkten så lindrar det i varje fall.
    Helosan är en favorit här också, men på söndersnuten hud tycker jag själv den svider så där gäller de andra varianterna. Repair är ny i vårt husapotek. Jag tog den ist för Idomin nu senast och den hjälper bra på min sons nariga hud. Han har sedan småbarnsåren ovanan att slicka sig runt munnen så han vintertid blir helt illröd och sönderfnasad.

Vickan, jag är rätt säker på att våtservetter för vuxna blir för starkt på babyrumpor.
    För övrigt tycker jag det bästa är vatten om man inte är iväg hemifrån. Jag höll min son över handfatetoch vaskade av honom för att sedan lägga honom på skötbordet för fortsatt bytprocedur.

• viktualia

Och här byts det blöjor med våtservett eftersom mitt kroniska handeksem troligen INTE skulle bli bättre av att tvätta bebisrumpa med tvättlapp och vatten XX gånger per dag...

• start september

Tack för alla tips! Sweet, den verkar finnas via Sephora, om jga köper smink små småningom blir det den absolut.

Försvarets hudsalva hade jag köpt till mig själv, får prova med den.

• passionsblomman

Porchez, mitt favvomellanmål är tveklöst Smoothies. Jag gör dem alltid med frysta hallon, banan och naturell youghúrt, men man tar ju vad frukt/bär man vill såklart. Blåbär är ju galet nyttigt också.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge