• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt

Go morgon!

Sitter hemma och väntar på nån gubbe som kollar och kollar på värmesystemet. Att de aldrig skriver ca tider. Ska man sitta hemma hela dan då?

Jag använder A-creme, fick den rekommenderat när jag använde en massa Body Butter men det hjälpte inte. Denna luktar ganska behaglig och har a-vitamin i sig också. www. a-creme.com

• Lapinette

På tal om hud och eget fettlager. Ingen som såg programmet kl 22.00 tror det var på Kanal5 igår?

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2010-02-24 09:50:30 följande:
    Är man kall om kinderna eller näsan ska man bara varsamt lägga en hand på och värma så, inget gnugg
    Ja, så brukar maken lära sina kunder att göra när de blir vitfläckiga i ansiktet under skoterturer. Gäller bara att handen är varmare än mina brukar vara
  • Lapinette

Brittisk dokumentär från 2008. Här möter vi två systerpar som båda lider av Harlequin Ichthyosis, en ovanlig genetisk hudsjukdom som kan döda dem. Tills alldeles nyligen var den enda kopplingen mellan Bowen-systrarna och Betts-systrarna deras erfarenhet av Harlequin Ichthyosis. Men bevis har hittats som visar att deras familjer kan ha gemensamma förfäder och det ger hopp inför framtiden. Sjukdomen Harlequin Ichthyosis medför att kroppen är helt täckt av ett tjockt hudlager fullt med sprickor där det lätt uppstår infektioner, och den är oftast plågsam. Normalt blir både kroppen och ansiktet helt deformerade.

• MuffinsTönt

Just det, jag har en sak som jag vill fråga er om. Vi satt och diskuterade min kompis och jag. han sa då att brösten (spec kvinnans) bestod av en massa fett. Men det låter lite konstig tycker jag. En del som bantar jättemkt, bantar ju inte bort sina bröst. Och tvärtom, om man går upp i vikt så har ju inte brösten blivit större. Däremot omfånget runt brösten blivit större.

Va säger ni? Fett eller inte?

• snaily

Lappis
    Fy vilken otäck sjukdom!

Nehepp, lugnet är över, jobbet väntar.

• snaily

Muffins
    Jag säger fett. Bara för att jag inte har några själv och inte vill tro att det är mjölkkörtlar som jag har brist på.

• Liten med Mindre

När jag var liten smorde vi alltid ansiktet med fet kräm på kvällen, sen ingenting på morgonen. Funkade bra vad jag minns. Nivea Ultra var det på den tiden.

Muffins - brösten innehåller nog en hel del fett, utöver körtlar. Men det är nog olika hos alla. Och vissa lagarar mer fett där än andra...

Tvättstugan - undrar om jag ska väcka maken och dra sängkläderna ut sängen?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge