• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

Nenne: jag har hört precis som Snaily säger att man ska undvika hudkräm med vatten i i ansiktet när det är så här kallt. Tex Försvarets hudsalva är väl rent fett och funkar bra, har jag alltid med när jag åker skidor.

Har ni hört att det ska börja töa och komma en del blötsnö tors-fre plus regn och sedan ska det frysa på igen på söndag. Suck. Min plan är att skotta vår megastora balkong (terass) idag - det är väl det enda som har platt tak hos oss.

• porchez

Fjosok - välkommen hit! skostorlek och favoritchoklad? sen kommer jag inte ihåg vad med som är det obligatoriska inträdes provet

Muggles - ja hörde det där om vädret, glad att jag bor i lägenhet i år! Men det är nog bra att passa på att skotta taken nu!

Bara en fråga till ang. mat, vad äter man får frukost om man vill snåla med kolhydrater? Idag äter jag havregrynsgröt med russin varje morgon. Men det fungerar jag inte då.

Jag valde att inte se det programmet igår, jag är lite struts och vill stoppa huvudet i sanden när det gäller sånt där. Mår bara dåligt av att se såna program så jag undviker det helst...

• MuffinsTönt
    Lapinette skrev 2010-02-24 10:14:50 följande:
    De säger ju att det första man går ned på (när och om man minskar mycket i vikt) är brösten och det sista man går upp i (tyvärr).
    Jaha, det visste jag inte.
  • Fjosok

45-46 i skor och mörka chokladpraliner. Gärna avnjutna i frack tillsammans med en dam i mörkröd balklänning i marängstil

• MuffinsTönt

Fy va hemsk med en sån sjukdom.

• Lapinette

Fjosok - tror du har störst fötter här inne !

porchez - jag och maken äter ägg och bacon till frukost . Fast då min akup rådde honom att äta gröt så kör jag numera även gröt två gånger i veckan och på helgerna blir det smothies, ägg och en macka.

• viktualia

öroninflammation och hörsel - mjaaa man hör inte riktigt som vanligt, det brukar gå i faser det där. Själv var jag värsta öronbarnet som liten och senast jag hade öroninflammation var i åk 9... Ytterligt plågsamt och hemskt...

Bröststorlek - min megabantning för några år sedan medförde inte ett SPÅR mindre bröst.... suckar lite... inte helt smidigt med mina jättebomber. Just nu har jag en amningsBH i med G-kupa... hade nog kunnat ha ännu större också... drar ungefär E i vanliga fall..

Angående babyservetter - www.testfakta.se/Article.aspx hittade testet som Muffinstönt och Parnassia pratade om... hm... jaha.. och vad gör jag nu då?!? Mitt kroniska handeksem mot risken att Trollet får allergiska reaktioner.... *lätt förtvivlad*

• Lapinette

Oj Vickan, nada på brösten!?! Min väninna som gick ned 13 kilo var superglad för sin viktnedgång men inte att brösten försvann.

• Fjosok

Finns inget som är litet på denna snubben, förutom möjligtvis då ... :-O

Hehe

Kul tråd ni har, nu ska jag börja försöka kasta mig in i allvaret. Vad pysslar ni andra med idag?

• MSW
    porchez skrev 2010-02-24 10:40:51 följande:
    Fjosok - välkommen hit! skostorlek och favoritchoklad? sen kommer jag inte ihåg vad med som är det obligatoriska inträdes provet Muggles - ja hörde det där om vädret, glad att jag bor i lägenhet i år! Men det är nog bra att passa på att skotta taken nu!Bara en fråga till ang. mat, vad äter man får frukost om man vill snåla med kolhydrater? Idag äter jag havregrynsgröt med russin varje morgon. Men det fungerar jag inte då.Jag valde att inte se det programmet igår, jag är lite struts och vill stoppa huvudet i sanden när det gäller sånt där. Mår bara dåligt av att se såna program så jag undviker det helst...
    Och var/om man är i karusellen också va? Och var man bor..

Välkommen fjosok!

Här blev det ett riktigt lång blöjbyte, då det hade läckt och grejer, dusch (som A älskar så det brukar bli länge).. Och nu ska jag göra mig i ordning och äta lunch innan det är dags för jobb!
    Liten: Tror tyvärr A är lite för liten för att locka med chokladboll efteråt.. Fast man vet juh aldrig förstås! Försökte med äppeljuice i morse, men det blandade sig dåligt, så i slutet var det ändå bara penicillin!

Kram kram!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge