• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

mugglan - har provat att helt avstå två gånger för att jag verkligen ville ta tag i min viktuppgång och när man helt avstår så ser man hur kilona rasar. Så då var det verkligen ägg och bacon varje morgon, ingen frukt alls, socker, pasta rubbet. Så rabiat är jag ju inte nu (fast jag borde om man tittar på vågen).

Fru E - tror det är flera här som har druckit vin trots att man tagit sprutor men jag skulle rekommendera att undvika en rejäl fylla.

• Lapinette

Fru E - det jag menar ... om du tar ett glas lite drygt så är det säkert ingen fara.

• Lapinette

Ahhh ... en till sak gällande gå ned i vikt med low carb ... man får inte dricka alkohol! :-0 men det sket jag fullkomligt i .

• fru AM

Mugglan förresten: jag tänker åka till dina trakter om en månad ungefär - ska hälsa på min nyupptäckta bonusfarfar jag berättade om förra veckan. Var i stan är det du bor nuförtiden - har glömt (inboxa)? Ni kanske bor i närheten av varann.

• snaily

EA
    Tjohoo, kul, då har vi kanske ÄP nästan samtidigt! Preliminärt v 10 för mig (v 11 för dig). Lite vin tycker jag gott man kan dricka fast man sprutar, är det nån gång man är säker på att man INTE är gravid så är det ju då, fast som Lappis skrev så är en rejäl fylla kanske onödig belastning på kroppen (fast det är det väl alltid egentligen).

Mugglan
    Jag tror du BIMar!

• nennesjuttioåtta

håller med övriga talare om alkoholen. Jag drack som vanligt (fast jag är ingen storkonsument) och vin till maten är och så är ingen fara. Inget som ska påverka äggproduktionen, kan jag tänka mig.

• nennesjuttioåtta

fru E
    det som kan vara är ju att en del blir väldigt känsliga och alkohol på det så....

• Lapinette

Själv sitter jag här och känner hur den där förbannade värken sprider sig i magen ... känns så jäkla onödigt! Om jag ändå ska ha skiten varje månad måste den då göra så ont?!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge