• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Nenne: gullig du är som uppdaterar väglaget! KAN du inte komma och hälsa på i Sälen? Vi har två bäddar över bara så att du vet ...

Liten var är du - jag måste få höra om cravings så jag kan sia om bebisen!

Hektor har börjat sjunga! Det är så gulligt. Sitter och nynnar med typ pom-pom-pom (när jag eller radion sjunger)

• _koko_

Nejje, muggles, KRAM!! Skit då!

Jag somnade kl 8 igår, helt utmattad. Såg alltså inget os igår utom anjas första åk, men barnen såg till att jag vaknade till hockeyns andra period iaf.

Jag är också stort fan av uppvärmingen, extra roligt eftersom jag känner killen som står bakom kameran (och ju syns en del i bild under uppvärmingarna).

Åh, snaily och PB och EA, NU KÖR VI!!!!!!

Snaily, vet du, om vi kan hitta några dagar som passar dig/er och som mina föräldrar kan hjälpa till med dagishämtning, då kommer vi!!! Borde inte vara omöjligt att åka buss nu när han är så pass liten, speciellt inte om jag skiter i att ta med vagn. Såg att det skulle ta 8h.

Och JA, det är jag som har bidrottninggelen!! Och den är fortfarande osprättad (får ju skämmas väldigt som inte skickat vidare den redan)! Jag har gjort som detektiv-vickan och kollat upp din adress, så håll utkik i brevlådan efter helgen!

• _koko_

telis - Bra tips om egna våtservetter. Vi har inte börjat med våtservetter till lillebror ännu utan kör med torra (euroshopper) och vatten, men han har betydligt känsligare hud än storebror och blir lätt röd mellan skinkorna. Använder inotyol men olja på servetterna kanske är the shit?

AM - Aaaaaaw, Hektor!

• fru AM

Koko: bra att vi hittat bidrottningggelén! Så Snaily får chans att gnugga burk.

Idag ska Hektor begå sin Moderna muséet-debut, vi går dit mest som sällskap åt min nya pappakompis och hans dotter. JAg gillar egentligen inte Moderna Muséet (får man säga så?) och tavlorna där. Men social vill man ju vara!

• Ore

Oooh, bidrottningsgelen borde göra susen för snaily

Fasen för att hockeykillarna är ute, hade nästan räknat in en medalj där. Jaja, curlingkillarna hade jag inte räknat skulle gå vidare, men de är i semi så då har man ju 75% chans på medalj... Får hoppas att de tar det. (I min optimistiska kalkyl så tar Sverige fyra medaljer till. Chanserna som är kvar är Hockeydamerna, curlinglagen*2, herrarnas femmil, slalom för damer och herrar samt herrarnas skidskyttestafett. Har vi förresten någon bra snowboardåkare kvar? Tror tyvärr inte att skiddamerna kommer lyckas tillräckligt bra i stafett när Haag inte är med. Möjligtvis kanske Anna Olsson kan gå bra i tremilen?)

Klart slut från sportdåren, som ska fortsätta leta hårborste och göra sig klar för att åka...

• _koko_

Idag ska jag förresten se om jag gillar kaffe igen. Och kanske baka en kladdkaka. Hoppas det betyder att jag håller på att bli frisk.

• fru AM

Olja eller tvättkräm från apoteket kulle jag ha om jag inte använde våtservetter till allt (torkar snor, torkar uppspill på golv, torkar bajs. tvättar händer lite snabbt). Jag är med i imperfekta mamaklubben!

• nennesjuttioåtta

pom-pom-pom-Hektor!
    Ledsen AM, det är lite för långt att åka, annars hade jag gärna iaf fikat!

F ö köpte jag inget godis alls igår, var inte sugen trots att jag stod länge vid hyllorna. Däremot köpte jag spaghetti! Fast vi åt stekt falukorv och gammeldags makaroner igår så jag fick min pasta/ketchup blandning som jag suktat efter ändå.

• Liten med Mindre

Rapport från den eviga sjukstugan. Maken fortsätter med sin feber, Minder o jag är bara lätt snoriga. Hoppas han håller sina baciller för sig själv o kastar ut dem.

Tvättservetter - har faktiskt insett att de funkar bra att göra rent de rostfria ytorna i köket. kyl, diskmaskin och fläktkåpa. Säger lite om varför Mindre inte får dem annat än till händer o mun när man är på picknick.

AM - cravings, det går i vågor vad jag vill ha. Efter lunch MÅSTE jag ha kakor eller choklad. Det känns som om jag ska svimma annars. Men så har jag haft lågt blodsocker hos BM två gånger i rad, både före o efter lunch. Så jag faller för frestelsen.

I matväg är det inget speciellt som lockar. Är sjuk lite för mycket för att urskilja andra cravings. För när det är förkylt åker alla mjölkprodukter bort - urk!

Apelsiner var poppis ett tag. Och nu senast avocadomacker. Men båda beror ju mest på att vi hittat fina exemplar.

koko - hoppas kaffet o kakan smakar!

Ore - trevlig utflykt!

Tror jag ska göra mina bankärenden och krypa ner i sängen igen. Soova lite extra!

• fru AM

Liten: lägger en liten försiktig gissning på pojke ...

Nenne: Långt att åka?!! Men ni kan sova över på vägen - vet ett ställe i Långshyttan - om P blir oregerlig i bilen! Eller är det Nancy som inte har någon slalomutrustning än? Säg som det är!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge