• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Lappis-ja verkligen! Visst hoppas man lite ändå men har inte "orkat" bry mig lika mycket de senaste månaderna vilket nog varit bra för mig. Nu återstår att inse att jag måste leva i nuet och inte ta ut sorgerna eller bekymmerna i förskott vilket jag är väldigt bra på. Lättare sagt än gjort!
    Måste försöka hitta lite projekt nu under den kommande månaden som håller tankarna borta lite

• muggles

Nenne: jag som förra månaden hade hittat ngt slags balans - det känns som att den är helt borta nu igen

Jag behöver fan snart psykologhjälp el nåt... (sitter här med tårar i ögonen - skit också)

• muggles

Lappis: hade du varit på Guadaloupe?! Min kompis var där nyligen med Langley och jag blev så otroligt sugen. Hon fick tag i en sista-minuten nu i början av januari, tror hon betalade ca 20 000 kr för hela resan (och då ingår kostn för tex utflykter mm). Själva resan gick väl på 14 000 kr med mat om jag minns rätt.

Jag kollade lite på Langley igår om klimatet och när det är bäst att åka - vet du det? Det verkar vara orkansäsong tom maj-okt el vad det var?

Borde kanske byta till resetråden men orkar inte...

• Fru E

Mugglan-gråt ut ordentligt ikväll, tycker det hjälper lite för att släppa de värsta spänningarna som man har även om det inte hjälper mot allt. Det viktigaste är att sedan försöka se hur bra man har det annars *haha vad bra det vore om man levde efter sina egna råd med *

• Lapinette

mugglan - vi var där för en så där 5-6 år sedan ... innan Langley hade hittat dit och bodde 5 dagar på ena vingen och 5 dagar på andra vingen (ön ser ut som en fjäril). Har säkert en massa info som dräller i min resmapp om du är intresserad. Vi hyrde hela tiden bil och åkte runt en massa.

Senaste nytt på adoptionshimlen. Fick detta av maken .
    Sydkorea
    Resbesked från Sydkorea har börjat komma och hittills i år har fem barn kommit hem och ytterligare några familjer är på väg. Vi skickar löpande nya ansökningar men i en långsammare takt. Ett fyrtiotal familjer väntar på besked om barn. Eftersom det finns så många ansökningshandlingar i landet kommer det att dröja 2-3 månader innan nya kan startas. Väntetiden från anmälan blir allt längre och beräknas bli ca tre år.

Jag som hade en sådan bra morgon känner mig jäkligt nere just nu . FAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNN!!!

• Fru E

Shopping tycker jag låter som en alldeles utmärkt idé
    Jag hade med de tankarna att jag inte skulle shoppa byxor men vad f-n byxorna kan man ha en bit in i graviditeten ändå och sedan ha som mål att komma i igen...

• _koko_

Nu är det banne mig lite för orättvist!

*gråter för muggles och lappis*

• Fru E

Lappis-men vad betyder det!?! Att det kan dröja ytterligare 2-3 år innan ni får er lilla guldklimp

• Lapinette

För ett år sedan var kön 2 år ... efter sommaren sa dem drygt 2 år ... och nu helt plötsligt 3 år!!! Ok för drygt 2 år eller 2,5 år men 3 år !!!! Jag skrev till maken att vi köper en hund istället, säljer lägenheten och reser jorden runt ... säger jag detta till min mamma på söndag (då vi ska dit på middag) kommer hon bli sååå ledsen. Hon frågade mig för någon vecka sedan om vi visste mer och trodde vi var klara för att åka och hämta ett barn. Hon hade missat det där med kö till utredning och allt. Hon sa att hon ville bli mormor innan hon dör. Shit! Nu är du inte ensam om att sitta med tårar mugglan.

• muggles

Lappis: men va fan! Vad betyder det för er del? Betyder det att er väntan förlängs med 1 år el? Kan ni byta land (Kina?)?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge