• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • _koko_

snorkis - Veckovis rapportering! Det var ambitiöst! Och var lugn, på tisdag kan inga tråkiga saker hända!

liten - Krya på er, vad ni har drabbats den här vintern!

I morgon ska det visst bli någon plusgrad, känns helt overkligt! Måste nog försöka bli frisk till dess så jag kan skotta undan om det töar, för sen ska det bli kallt igen...

• _koko_

liten - Köp hus! Här har det varit 16 grader "varmt" inomhus alldeles för många dagar den här vintern. Vi vågar inte pressa pannan hur mycket som helst heller eftersom den är från 74... Senaste elräkningen var trots det på 8000kr...

• _koko_

lappis - Jag äter gärna glass när det är kallt ute, bara jag slipper äta glass ute.

• Fru E

Ja har man hus blir man SNÅL fårskinnstofflor eller raggsockar används flitigt hemma liksom mycket te!

Undra vad akun gjorde med nålarna igår för magen är svullen och känns lite som ägglossning (och nej jag är inte på smällen )

• Lapinette

Jag är alltid så frussen av mig att jag istället hinkar te dessa kalla dagar och ja, det är kuddar + pläd i soffan men tar jag ut händerna och håller i en skål glass blir de ju kalla!

Nej, glass äts med fördel i strut från ett riktigt bra glasställe en varm sommardag.

• Fru E

Lappis-du får helt enkelt ha vantar på dig eller ställa skålen med glass på en kudde i knät

• Lapinette

Eller låta maken hålla skålen och mata mig ... så brukar vi göra. Fast vi äter glass fasligt sällan numera.

Liten - men det är ju snart!!!!

• muggles

start september skrev 2010-02-24 22:09:03 följande:

Kram till Muggles. Elände och hoppas du kan hålla modet uppe och vänta på den gång det faktiskt tar sig, för det tror jag att det gör!
    Det tror inte jag....
  • Fru E

Mugglan-när var det du skulle ta kontakt med gyn igen?
    Hoppet finns alltid kvar på något sätt *säger pessimisten själv*

• muggles

fru AM skrev 2010-02-25 10:00:46 följande:

JAg är inte heller sugen på glass när det är så kallt INNE! Vi har så kallt hemma så att det är hemskt. Elementen är glödheta men jag tror rummen är lite för stora eller så är det elementen som är för små ... Den enda sköna platsen är framför tvättmaskinen där vi har golvvärme. Där skulle jag kanske kunna äta glass.
    Det är så GÖTT med golvvärme - aldrig kallt
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge