• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Snorkfröken77

Självklart en jättekram till muggles också!!!

• Snorkfröken77

Såg nu att Parnassia länkat till samma kanna

• fru AM

Mugglan och Lappis: GROOOOUMPFF-kram!

Liten: hoppas verkligen din man kan följa med dig till BB. Om jag hade varit i den sitsen och om min man inte hade kunnat följa med pga sjukdom eller utebliven barnvakt så hade jag hellre fött själv än tagit in en "utomstående". Men sån är jag. Om jag hade haft en syster så kanske hon hade kunnat funka - oavsett barnafödandeerfarenhet - det beror ju på närhetsgraden. Sedan är man ju inte särskilt ensam i förlossningsrummet vill jag minnas ... tyckte det var värsta "T-Centralen i rusningstrafik" i vårt rum ...

• Lapinette

Fru E - tror man kan få lån och så ett bidrag på 40 000 från staten. Det kostar ca 250 000 att adoptera från Sydkorea - 40 000 men det är även det dyraste landet.

• Fru E

Lappis-okej kan vara bra att veta, nu går de flesta sparpengarna till blivande husköp.

• passionsblomman

Liten, jag tänkte precis som Koko skrev-min sambo hade heller aldrig fött barn. Och inte jag heller för den delen.

Jag tänker mig samma råd som "vem ska jag ha som tärna" denna eviga BT-fråga. Man ska ha någon som har en lugnande effekt på en. Det tror jag är det enda egentligt viktiga. För mannens skull ska han såklart uppleva sitt barns förlossning, men för kvinnans skull är jag inte alls säker på att han alltid är den bästa stöttepelaren att ha med.

Men själv hade jag precis som AM valt att föda ensam ifall inte min sambo kunde vara med.

• Liten med Mindre

PB - min man är definitivt den bästa stöttepelaren att ha med. Fast med frossbrytningar vet jag inte. vore det inte för smittrisken till bebisen skulle han inte tveka att droga sig totalt för att kunna hjälpa till.

AM - vi hade rätt lugnt i vårt rum sist. Bara maken, undersköterskan och BM, de senare två tittade in lite emellanåt för att kolla läget.

Ä - får snacka ihop mig med syrran ikväll kanske. Förhoppningsvis behöver vi inte ta planerna i bruk. Planer är ju en lista med saker som inte kommer hända. bäst att göra en massa planer för detta med andra ord.

Eftermiddagsvila tror jag det är dags för nu. Zzzz Zzzz

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge