• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

Idag är jag lite trött i håret... maken och jag delade på en jättegod flaska vin (vi kallade den för Basilusk men den hette eg Basilisk ). Vi satt och pratade om livet och det var såå bra!

Vickan: usch lät hemskt för din vän...

Tinga! Har saknat dig och undrat hur det går. Stå på dig ang avtalet, go girl!

PB: du är verkligen snäll som hjälper en trådvän i kris! Underbart att det finns sådana människor. (AM du räknas ju hit också )

• porchez

...smyger in från jobbet... aja baja egentligen men måste bara få:

FREEEEDAAAAG!!!!!!!!!!!!!!!!

*bröjar skaka rumpa, och lägga skumpa på kylning* Det här ska bli en toppen helg, för det har jag bestämmt!

tittar ut igen, och ska försöka jobba några timmar till, innan helgen börjar..

• Snorkfröken77

Tinga - Här är det två grader plus och regn! Inte mysigt alls...

• Snorkfröken77

muggles- Vin på en torsdagkväll! Det lät avancerat men mysigt! Kom ni fram till något bra?

• nennesjuttioåtta

Tjohoo! FREDAG!!!! *rullar omkring med stolen*

AM
    en annan grej, ni har väl tänkt på att det är öppet spår på söndag och om ni åker hem igen nästa söndag så är det Vasaloppet = myyyhhhyhyhyhyyycket bilar från Sälen och hem... Moravägen kommer bli totalstopp så antingen åk Västerdalsvägen eller fråga mig om genvägar i skogen...

• nennesjuttioåtta

muggles
    ooh vilken mysig kväll!!!

Maken var på sjukt dåligt humör. Han ska åka vasastafetten nästa fredag och idag på innebandyn så blev han trampad på foten så stortån är alldeles blå och som en stor potatis. Innan dess hade han åkt skidor en mil och det gick tydligen jättetungt (han ha varit sjuk) och sen har tre hästar skitit precis utanför vår infart som han fick skotta bort innan han kunde köra in för annars hade vi ju haft bajs fulla garaget. Jävla hästjävlar.

• nennesjuttioåtta

nej inte idag, utan igår på innebandyn....

• nennesjuttioåtta

liten
    men nu har väl maken haft feber väldigt många dagar, va? Hoppas han kryar på sig och att Minst stannar inne ett tag till!

• Tinga

Muggles - Vad mysigt med en prat om livet-kväll. De senaste två veckorna har vi inte pratat mycket alls, för all tid har gått åt till OS-tittande.

• Lapinette

mugglan - vad härligt med en myskväll när dagen har känts förjävlig! Vi gjorde något liknande. Jag gjorde nämligen helstekt fläskfilé och rostade grönsaker och kände att nej, jag vill inte dricka vatten till maten så vi öppnade en Rioja maken hade med sig från Barcelona. Lämnade dock nästan hälften så han ska få lite gott vin när jag är hos väninnan på lördag och dricker bubbel.

Snorkis - vin kan man dricka vilken kväll som helst.

nenne - trist med blå make och skit utanför dörren!

Instämmer annars i FRRRRRRRRRREEEEEEEEDDDDDDAAAAAAAG!!! Och ikväll ska vi äta avsmakningsmenyn med tillhörande viner på Mathias Dahlgren. Ska bli sooooooo niiiiiice!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge