• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt

Lappis
    Den visar i repris kl 16.30 på nåt Eurokanal. Jag känner inte igen logon och kan bara tyda Euro. Men ni kanske inte har den?

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-02-26 10:27:11 följande:
    Vickan / AMPissig skulle jag inte säga, de har ju dragit om sträckan så nu behöver man inte åka in i Björbo och Äppelbo och beläggningen är hyfsat ny hela vägen. Däremot är det många byar man passerar som gör att man tappar i tid (men vad gör det när man har semester?) jämfört med Moravägen. Däremot är vägen mellan Fiskarheden-Mora jävligt dålig. Underlaget är skitdåligt och vägen är kringelikrokig. Men sen är det fint från Mora och ner. Se upp för älg!
    ha ha ha.. det avslöjar att det var några år sedan jag åkte där. Men med pissig så kanske jag ska precisera att jag menar att vägarna inte direkt är dimensionerade för de trafikmängder som de ska klara av att sluka... runt Vasaloppet, sportlov och andra högsäsongstidpunkter... Bra vore om de lyckades dra fram järnväg till Sälen, men det är ju inte gratis direkt.. hm...

Och jag har framförallt nedräkning till själva Vasaloppet.. ha ha ha.. brukar bänka mig i soffan och inte ta mig upp på många timmar..hihihi.. men ÅKA.. näääehuuuuuu!! Jag avskyr längdskidåkning som pesten, blev tvingad att familjesemestra på längdskidor under min tonår och sedan dess tvärvägrar jag... urkans vad segt!
  • Ore

Ikapp...

GROUMPHHH till mugglan och lappis. Hoppas att det vänder i adoptionskön snart, och blir kortare. Och hoppas att tanten håller sig borta nästa gång mugglan (även om jag förstår att du inte vågar hoppas, när man blir så besviken...)

PB: Trevligt att hälsa på trådis, även om det är tråkiga orsaker som ligger bakom. Hoppas ni får ordning på taket.

Muffinstönt: Vill höra mer om folk som tror att de ska kunna förhandla sig till gratismåltid...

Tinga: Stå på dig! Definitivt mer lönepåslag om övertid och restid ska förhandlas bort!!! (Själv har jag inte förhandlat bort någotdera, och har inget intresse av det heller)

Bra taktik mugglan, att låta Moa lära sig att förhandla. Själv tycker jag att jag är bra på att förhandla, men det har väl varit måttlig framgång ändå. Ska hur som helst sätta mig snart och författa ihop argument till varför jag borde ha lön mer i nivå med min kollega. Tycker det är absurt att hans dryga ett års arbete på ett annat företag, ska vara mer värt än mitt arbete på olika enheter inom företaget. Det skiljer många tusenlappar på våra löner, och då har vi likvärdig utbildning och har arbetat exakt lika länge...

• muggles

Nenne: om du får så ont ska du nog överväga att sluta träna. Jag körde på trots ontet (för att jag är för dålig på att lyssna på min kropp) och det blev bara värre.

• nennesjuttioåtta

vickan
    hahahaah ja det håller jag med om, att den är underdimensionerad. Men sommartid är det glest. Det fanns ju järnväg till Sälen men den tog de bort 1971/1972, precis när turismen började komma dit... Lysande sickan.
    Jag älskar också Vasaloppet! Blir jämt tårögd bara jag hör melodin (jag höll själv på att böla läppen av mig på upploppet när jag åkte tjejvasan) och sitter bänkad framför TVn! Blåbären är bäst! Fast jag är ingen hejare i spåren, fy vad jobbigt!

• BrudSommar2006

Muggles, jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag håller med, vad sjutton skulle vi göra utan AM här i tråden! Bra beslut att dricka gott vin också, jag drack ett litet glas till filmen faktiskt, plus en nybakad muffins.

Iris älskar att hjälpa till att göra muffins, bara det att nu har hon kommit på att det är lika gott att sleva i sig smeten så nu blir det lite svårare...

Hoppas det här inlägget inte hamnar olämpligt nu, har ett par sidor kvar att läsa ikapp.

Lapinette, ha det så bra ikväll!

• MuffinsTönt

Nenne
    Haha, jag har gett upp spinning helt pga ont mellan benet dagen efter. :-8 Sen står jag inte ut att cykla i en timme utan att komma någonvart. Cykeln står ju still!

• Lapinette

nenne - man kan ju köpa en sån där sak att trä över sadeln så den blir mjukare så kanske du slipper känna träsmaken. Jag känner nada fast jag satt ned nästan hela förra vintern men om jag har haft ett längre spinninguppehåll (händer myyyycket sällan) så får jag ont igen när jag startar.

• muggles

Ore: det är säkert för att han krävde mer helt enkelt. Jag har varit dålig på att förhandla men har lärt mig mer för varje gång. En sak att komma ihåg är att 3 bra argument är bättre än 10 dåliga. Ibland räcker det med 1 argument... Det bästa argumentet för att få upp lönen är att ha fått ett annat erbjudande. Det använde jag när jag kom tillbaka från mammaledigheten (och man ska aldrig hota med det men det var sant för min del), då fick jag upp min lön 2000 fast jag ville haft 3000 kr. Men hade jag inte krävt 3000 så hade jag nog fått mindre än 2000 - och det är ju så killarna gör. De kan med liksom.

Nenne: det är ju mkt svårare om man kommer in på proj.anställning - då har jag man ju inte samma chans att förhandla. För jäkligt att du sitter med lägre lön nu! Men man har väl alltid rätt till en lönerevision utanför den årliga förhandlingen?

• nennesjuttioåtta

mugglan
    ja fast nu har jag ont i sittbenen så där som jag alltid får när jag inte cyklat på ett tag. Därav min makes fina present för några år sen ? en stoppad sadel! Men jag ska tänka på saken, vet inte hur jag ska hålla konditionen uppe annars. Promenera funkar ju inte.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge