• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

fast vi har ingen årlig förhandling. jag har aldrig jobbat på ett ställe som har kollektivavtal i den här branschen så här är det djungelns lag och ingen övertidsersättning eller kompensation (på förrförra stället hade jag åtminstone 6 v semester som plåster). Jobbar alla klämdagar, heldag före helgdag och inte ens en julklapp.

• MuffinsTönt

Ore
    Jag försöker formulera ett kort och koncist inlägg i huvet. Men det blir mest en massa svärord.

• muggles

När man förhandlar med en manlig chef ska man ta i så man kräks - och lite till Och så får man inte le! Man ska ABSOLUT inte le och titta ner och bete sig allmänt kvinnligt osäkert. Man ska ha pokerfejs, se stenallvarlig ut och titta honom i ögonen (skitsvårt men går efter övning). Det ger mkt bättre resultat.

• nennesjuttioåtta

lappis
    just det, ett geléöverdrag kanske skulle vara något! Eller låna makens cykelbyxor, de med hängslen så magen får fritt spelrum. Fast nu syns den inte längre...

• nennesjuttioåtta

eller årlig förhandling, det händer väl men är inget man ska räkna med och det blir ju itne som på makens jobb att den ska vara i april men sker i november och så får de retroaktivt istället.

• BrudSommar2006

Struntar nog i bokrean i år, den tid jag har att läsa går typ åt till att läsa ikapp här i tråden!!! Plus att jag hinner plöja någon veckotidning också där det inte spelar någon roll hur lång tid det går mellan varven.

Telis, usch för bebisar som bestämmer sig för att vara vakna halva nätterna!

Liten, jag tycker så synd om er/dig och jag hoppas så att den lille inte tittar ut innan maken piggat på sig.

• muggles

Nenne: men kan du ändå inte begära en lönerevision med argument att du hamnat snett? Det är ju eg ännu viktigare nu innan mammaledigheten för risken är att du hamnar ännu mer efter då när du är borta. Aha, då förstår jag ang träningen. Men du, skit i konditionen - du är GRAVIIIIIIIIIIIID! Du kan träna resten av ditt liv sedan... (jag väger nästan samma som innan grav nu och är rätt nöjd med min kropp trots att jag snart fyller skräcködla)

• viktualia

Nenne - sånt gelöverdrag är väl en lösning. En annan fundering är att simning är väl skonsamt för kroppen?!? grubblar Vickan som pga allergi inte ens kan gå in i badhus...

• Lapinette

Löneförhandla ... vad är det för något??!!

• muggles

Ore: när du kommit fram till dina argument kan du slänga ut dem här så kan du få prova dem på oss! Då blir du riktigt förberedd. Fram för lika löner! *feministen har agiterat*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge