• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

nenne - visst var den bra! Hamnade där då jag hela morgonen har suttit och tittat på Ari (Entourage) på youtube och tillslut googlade på Jeremy Piven. I'm in löööööööööv!

• Lapinette

Jösses, skulle sjunka som en sten om jag inte fick använda benen!

• nennesjuttioåtta

lappis
    Som en tulpan! Eller vas (utan pillesnas, apropå Björn Ferry). man kan stoppa godsaker i mudden.

muffinstönt
    nä, det tror jag inte mitt bäcken skulle palla med. Jag tar inte så stora steg...

snaily

• nennesjuttioåtta

lappis
    ja det var *harkel* väldigt fina bilder!
    Och skulle jag itne använda benen blev det nog u-båtsvarning...

• Snorkfröken77

Nenne - Är det inte bra att sära på benen? Det låtsas jag inte om att jag läste! (japp, nu är fredagssnusket igång!)

• nennesjuttioåtta

snorkis
    nej, nu är det Tulo mellan knäna som gäller! Har du syndat?!?!

• BrudSommar2006

Nenne, va, luktar det klor om det är många som kissat i bassängen?? Bläh!!

Där jag jobbar får man vara tacksam för att man får vara där typ, lönen ska man inte bry sig om. Typ. Någon gång har jag väl tänkt leta nytt jobb men fördelen att vara kvar är att ingen bryr sig om när man kommer och går bara man gör det man ska så det fungerar väldigt bra med småbarn. Minns inte när jag faktiskt jobbade en full dag sist på kontoret utan brukar ta igen det någon stund på kvällen hemma sedan om det är mycket.

• snaily

Man får sätta såna där små flytkuddar runt fotlederna kanske...

Nej, nu måste jag jobba.

• MuffinsTönt

Ååh! Brad Pitt ser ju sååå himla gosig ut där. Är det bara jag som tänker "maffia" när jag ser Alvin Baldec.

Nenne
    Va synd! Men då är det inte så mkt kvar att välja på. Om du inte vill promenera på löpbandet. Usch, jag nickar till bara av att skriva det här.

• viktualia

Nenne - svåris det där med att inte sära på benen.. hm... själv kan jag ju knappt gå utomhus just nu av just det skälet... inser att underredet i vanliga fall är VÄLDIGT elastiskt... hm...

Löneförhandla - hm... jaaa jag hör ju till ruttna klubben där jag också. Men så har jag, precis som Snaily, en "rätt" stelbent arbetsgivare. Mitt senaste lönesamtal ägnade jag stenhårt åt att diskutera måluppfyllelse och prestationskrav - insåg att kronor och ören liksom inte riktigt är en fråga.... även om det borde vara så...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge