• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

Så - majhelgen är färdigbokad! Det blir STF vandrarhem för hela slanten, nån nytta ska man ju ha av sitt medlemsskap! I Göteborg blir det detta www.hostel-gothenburg.com/ och istället för att bo i Skara blir det Kinnekulle.

• muggles

Snaily: ah mina gamla hemtrakter - jag har bott i närheten av Stigbergsliden. I Majjonna vettu

EA: surt med sprutorna, hoppas du kan lämna tillbaka?

• muggles

Lappis: Entourage är verkligen en bra serie! Följde den i början man tappade bort den sedan. Hade jag hittat boxen innan jul hade jag köpt den till maken (och tittat själv). Han som spelar skådisen är rätt läcker också (fina ögon). Ari är såå rolig när han går igång - jag älskar hysteriska personer, kan skratta hur mkt som helst (Elaine och George i Seinfeld är två andra exempel).

• Fru E

Snaily-tog du fler än en ovitrelle eller orgalutran förstår inte varför läkaren skrivit så konstigt.......

• snaily

Fru E (kolla, nu gjorde jag rätt!) - en Ovitrelle bara 1,5 dygn innan ÄP är det som gäller. Orgalutran tog jag inga eftersom jag gjorde långa metoden men om jag fattat det rätt så tar man dem under flera dagar.

• nennesjuttioåtta

vad är orgalutran?
    EA
    du betalar ju ändå bara max 2000, men det är klart, det är ju onödigt att hämta ut medicin du inte behöver. Var säger kliniken?

• muggles

Sorry förresten, vet att man inte får skämta om våldtäkt men...

Näe fy fasen vart tog min sug vägen???? Funderar på om jag ska ta och sticka och hämta på dagis lite tidigare i dag... Och umgås med min suveräna dotter. Hon säger så roliga saker nu för tiden, man skulle ha en bandspelare...

• Fru E

Snaily-ahh så då ska jag bara ha en ovitrelle iaf, har två nu ute......
    Oki då är kanske receptet rätt på orgalutran ändå

Nenne-orgalutran ska hindra din egen ägglossning. Jovisst slår man i taket men eftersom betalningen delades upp på två gånger (hade inte gonal-f här i hålan så maken hämtar den nu) så kom jag inte upp i det beloppet än.

• Telis

EA, snaily har rätt, det är en Ovitrelle men flera Orgalutran per IVF, eftersom du kör korta protokollet. Vet inte vilken dag du ska börja med Orgalutranet dock, fråga din läkare. Det är iallafall senare än du börjar med Gonal:en så därför ska det vara färre Orgalutran än Gonal.

• Fru E

Mugglan-haha jag har inte gjort ett jota än så länge, först aku, sen apotek, sedan förvirring kring recepten

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge