• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Liten - Jag är säker på att du också förtjänar en tapperhetsmedalj. Hoppas att ni fyllt er sjukdomskvot innan bebisens ankomst, så att ni kan få vara friska sen. Det blir ju ännu viktigare att orka när man är fyra i familjen. Skickar en krya-på-er-kram!

• Tinga

Om det är någon tröst så kom solen av sig här också, men det är iallafall uppehåll och hyfsat ljust väder.

• MuffinsTönt

Jag har inte vågat titta ut genom fönstret. Igår snöade jättemkt på dan för att sen på kvällen regna. Så när jag kom hem vid 12-tiden var det blankhalt på vägen.

• Lapinette

Liten - låter tungt! Håller tummarna att maken hinner bli frisk innan det är dags.

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2010-02-26 08:33:11 följande:
    AMen annan grej, ni har väl tänkt på att det är öppet spår på söndag och om ni åker hem igen nästa söndag så är det Vasaloppet = myyyhhhyhyhyhyyycket bilar från Sälen och hem... Moravägen kommer bli totalstopp så antingen åk Västerdalsvägen eller fråga mig om genvägar i skogen...
    Vägverket informerar via Nenne! Det är jättebra att ha dig i tråden även till detta! Vad är Öppet spår? KAn man åka Borlänge - Vansbro-Sälen utan problem då? (Västerdalsvägen vet jag inte vad det är men så är jag visserligen ingen bilförare heller). Vasaloppet påverkas vi inte av för då är vi redan hemma (hoppas jag - åker hem på torsdag).
  • MuffinsTönt

Har ni varit på bokrean? jag ska dit idag, funderar påatt köpa Hypnotisören och Bitterfitta. Ska spana på Anne Holts "1222 över havet". Älskar att gå på bokrea!

• Mrs  B

Tinga
    Heja heja när det gäller avtalet!!!!!!
    Maken ska byta jobb (igen) nu i slutet av mars och han löneförhandlade i 2-3 veckor innan båda partner var någorlunda nöjda. Kan man så ska man stå på sig för det brukar löna sig.
    Själv är jag värdelös på att förhandla och i min bransch blir lönen aldrig hög tyvärr.

Liten
    Jag hade aldrig åkt till förlossningen själv. Hade kollat upp alla alternativ som finns.
    Hoppas maken kryar på sig fort!

Telis
    Vi ska ha barnvakt imorgon plus natt och det ser vi verkligen fram emot.
    Men i vårt fall är det mina föräldrar som ställer upp till 100 % och inte svårmor........

Många kramar till alla som behöver!!!!!!

• Mrs  B

Tinga
    Här har solen inte alls visat sig......
    Grått, dimmigt, töväder, blött osv.....

Muffinstönt
    Jag brukar alltid få en tidning från Bokia när det är rea, men har inte fått det i år så jag har helt missat att det är bokrea. Såg en dam på stan igår med en reakasse från Bokia och förstod att det nog var på g. Ska till ett köpcentrum imorgon med maken och tänkte titta i den affären som finns där om jag kan hitta något spännande. Just nu läser jag ju bara kurslitteratur och det är ju inte alltid så kul....

• Telis

Liten, hoppas verkligen att din man hinner bli frisk! För ett par år sen läste jag någon helt galen berättelse om någon som började få värkar och att hennes man halkade på väg ut till bilen och bröt foten så det slutade med att dom låg i varsin sjukhussäng bredvid varandra. Han fick ligga med foten i gips och heja på från sängen bredvid.

• Telis

Jag önskar att svärmor varit här i natt istället för igår natt för då bestämde sig Televinken helt plötsligt för att vara pigg och vaken mellan klockan 3 och klockan 6 så när jag väl pumpat ur också så var klockan 7. *gäsp* Men jag fick iaf sova sen mellan 7 och 9, alltid något.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge