• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Och vilken liten parvel de fick! Kunde inte låta bli och tänka på dem efter Ore's inlägg om mamman som lämnade sitt barn på bb.

• nennesjuttioåtta

ja verkligen, och vad bra hon skriver! Förstår att det blev känslosamt, jag kom ju in från fel håll och läste baklänges så det blev inte samma "chock". Åh vad underbart med en liten!

Ah, vad härligt med hångel! Jag är ensam i hela huset så mannen tyckte syd om mig och kom förbi med fika. Varför hånglar man som bäst när man ska skiljas åt? Varje morgon så hånglar vi som fjortisar i bilen eller på busshållplatsen men det blir samma känsla om vi ska kyssas hemma.

• fru AM

Lappis: ja vi ska stanna på Långshyttans Brukshotell (tror jag det hette - det var ju flera dar sen jag bokade )

Det kommer nog bli halkigt bara att ta sig till och från dagis med dubbelvagnen var ett väldigt halkigt projekt i halvsmält sorbet ... Och tur som en tok hade jag/vi. Hade vi vid tre tillfällen gått på andra sidan gatan så hade vi fått isklumpar i huvudet

Nu känns det plötsligt rätt bra att åka från stan. Tänkte att all snö kanske kan ta och smälta bort här tills dess jag komemr tillbaka. Så kommer jag hem till vårväder och fågelkvitter! OK?

• Lapinette

Absolut AM, det fixar vi?!!! Tror faktiskt det bara skulle vara så här pass varmt i helgen, i nästa vecka blir det kyla igen.

• fru AM

Om alla trådisar går ut på gator och torg med sina hårtorkar och blåser järnet nu i en vecka ungefär så borde väl snön försvinna lagom till min hemkomst!? Ingen som har ngt annat för sig, väl

• fru AM

JAg är alldeles tårögd efter att ha läst på bloggen om fosterbebisen som kommit till bloggerskan. Och jag är väldigt upprörd över att man som fosterförälder till en baby inte får ngn form av föräldraledighet! De gör ju en STOR insats som på oviss framtid tar hand om en liten bebis - och får bekosta det med sina egna semesterdagar. Helkonstigt.

• Lapinette

AM - instämmer! och sen kan jag inte låta bli att åter igen tillägga att det sker allt för lite adoptioner i Sverige! Vilket även också tryggar för barnets framtid.

• Fru E

Enda nackdelen med att åka och hälsa på brorsbarnen en hel helg är att det är uppstigning kvart i sex-sex varje morgon *SNARK*

• Fru E

Ibland är lagar & regler alldeles för stelbenta här i Sverige tyvärr

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge