• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Izzie

Godkväll i tråden!

Hundra år sen sist... Har smygläst lite då och då, men tiden har verkligen varit en bristvara de senaste månaderna.

Vickan - Har ju grattat dig på FB, men jag måste ju göra det här inne med. JÄTTEGRATTIS till sonen! Härlig förlossningsberättelse med!

Lappis - Usch vilka långa väntetider. Förstår verkligen att ni tappar sugen. Vet inte vad jag ska säga som peppar. Jäkla skit. Kram på dig!

Muggles - Läste häromdan att du har det tufft oxå. Så himla trist att man inte kan styra som man vill över barnskaffandet. Tänk så mycket oro, frustration, besvikelse och sorg man sluppit då. Vet inte om du vill ha några hejarop i form av att du faktiskt varit gravid flera gånger och att det säkert kan ta sig igen, eller om du bara vill ha en jävelramsa... Skickar en stor kram till dig med iaf!

• snaily

Snorkis
    JA, fast idag blev det bara halva programmet pga skidkyttestafett. Mia Skäringer är bäst!

Hej Frullan, vad kul med ett livstecken! Hur mår ni hela familjen? Har tänkt en del på din kisse som var sjuk, törs jag fråga hur det gått?

• Izzie

LIten - Just det, nu är det nära! Har lyckats snappa upp att din make är sjuk - trist! Hoppas han piggar på sig fort som tusan!

• porchez

måste bara få komma in och beklaga mig lite, skrolla förbi om ni vill, jag behöver bara få spy ur mig lite. Det får man här va?

Vi är tre singeltjejer som umgås ganska mycket, vi har fått en grej av att "fredags-mysa" tillsammans, då vi "leker" kärnfamilj kollar på lets dance, äter tacos och godis. Ni förstår grejen va?

Tidigare i veckan sa jag till en av dessa vänner att jag var sugen på att gå på stan, köpa vårkläder osv. och frågade om vi inte kunde göra det på fredag, jag slutar 14 de andra var lediga så vi kunde mötas upp när jag slutat. Hon tyckte det lätt bra, men skulle kolla med tjej nr3. Fick istället ett sms igår där det stod att tjej nr3 ville att vi skulle åka och träna på snowboard istället inför vår Sälenresa. Så vi bestämde oss för det istället.
    Idag kl 13, alltså precis innan jag skulle slutajobbet, ringer jag till tjej nr2 och frågar hur det bli. (eftersom det regnade idag så uteslöt jag brädåkning). Då sitter hon och tjej3 och ytterligare en kompis och fikar på det stora shoppingcentrumet! De är och shoppar! Jahaa tänkte jag och frågade hur det skulle bli sen, tjej nr3 som jag inte pratar med på telefon var fortfarande inställd på att åka bräda. Jag sa att jag inte orkade pga förkylning och vädret. Tjej nr2 säger att det behöver vi inte diskutera nu, okej ring mig senare då sa jag och så lägger vi på. Sen får jag ett sms vid 16-tiden där det står: vi har köpt tacos till ikväll, kom vid 18.

När jag kommer hem till dom så har dom shoppat kläder hela dagen, och har massor av nytt att visa upp. Vet inte om jag är extremt känslig men jag känner mig så sjukt utanför och överkörd. Vi kollade på film tillsammans ikväll och jag kunde inte låta bli att gråta i smyg trots att de satt bredvid mig.

Känner mig så löjlig, det är inte en stor grej. Men måste få ur mig det, och eftersom det gäller kompisar så har ju ingen att prata ut med! Imorgon ska vi gå ut på krogen och ha kul, då vill jag verkligen inte ha kvar de här känslorna!...

ååå ibland känner man sig bara så liten och värdelös...

• MuffinsTönt

Porchez
    Näe! Fy v taskigt! Jag känner igen mig såå mkt. Jag skulle också blivit ledsen och känna precis som dig. Man förväntar ju att ens kompisar frågar om man vill haka på ngt kul. Förstår om du kände dig utanför. Jag har faktiskt varit med om en sån grej. Då frågade jag den jag kände förtroende för mest vad som hände och varför ingen ringde mig. Då fick jag en bra förklaring som gjorde att jag blev lugn igen och kunde släppa det. Men innan var jag som ett ånglok!

Har du frågat varför de gick och shoppa ist? Ifall det kom på tal och du fick tillfälle...

Hoppas du reder ut det på någotvis och det blir kul på krogen imorgon!

• porchez

tack muffins! känns lite bättre idag, när man sovit en natt.

Men tänkte faktiskt ta upp det idag, bara säga att -jag kände så här igår. och som du säger, så kommer säkert även jag få en bra förklaring då... Men ibland löper känslorna och då vet jag aldrig om jag har rätt att känna så eller inte? Jag får alltid för mig att jag överdriver och är känslig...

• Liten med Mindre

Kram Porchez - hoppas du kan få en bra förklaring. Vill inte tro att de skulle såra med vilje.

Vi är hemma fortfarande! Maken har bara 1 grad över normal nu på morgonen, och Mindre är ivägvinkad med mormor och morfar. Sköööönt! Ska nog pallra mig till simbassängen och plaska lite med alla barn. Ska bara se till att maken äter lite mer först så han blir stor o stark igen.

FruLlis - härligt att se livstecken. Hoppas att livspusslet lugnar ner sig lite så vi får se dig liiite oftare. Saknad!

Izzie - hej hej! Hoppas att ni med mår bra och inte stressar sönder er!

Nu är det nog dags att lista ut vad jag ska shoppa till middag, packa badväskan och halka mig iväg. Riktigt snorväder och snorväglag idag. Hugaligen!

• Ore

Liten: Skönt att maken är på bättringsvägen!

Porchez: Trist att kompisarna shoppade utan dig... Tycker definitivt att du ska ta upp det med dem, att du blev besviken.

• snaily

Porchez
    Hoppas du reder ut det med kompisarna! Det är nog bra att försöka i alla fall.

Liten
    Men det är ju fantastiska nyheter! I morgon kanske maken är feberfri så det är fritt fram för dig att släppa ut Grynet om du vill. (Det är så förlossningar går till va? Man trycker på en knapp: "öppna" och så glider det ut en bebis lite smidigt sådär.)

Här har det snöat lite på morgonen, hurra!, men nu har det slutat, synd! Har hunnit med en långpromenad med Korven och nu sitter jag i princip bara och passar jobbtelefonen... dricker lite te också i och för sig. Den här helgen börjar Den Stora Invasionen av trakten - av turistande Stockholmare förstås. Stor trängsel på ICA väntas.

• viktualia

Porchez - jag hade också ställt frågan lite diskret någon gång när mina egna känslor lugnat ner sig... Sånt där sårar ju rätt rejält, det värsta är ju som sagt när man "kommer på dem". Det är en sak så länge man inte vet om det, men just den där typen av "avslöjanden"... då känner man sig rejält trampad på....

... för egen del har jag vant mig. Mina kompisar bor ju inte här i hålan och alltså kan jag inte förvänta mig att jag inkluderas i deras planer. Men jag får ett liknande utbrott som du vid nyår varje år.... och det beror på att jag ALLTID firar nyår i närheten av vännerna och tycker att de ska inkludera maken och mig i sina funderingar över hur nyår ska firas. Kan väl säga att det går upp och ner med den saken och de flesta nyårsaftnar har slutat med jättemysiga firanden. Men just det där, att bli sedd och kontaktad tidigt i planeringen... hm.. det verkar vara svårt..

*kramar om länge*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge