• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Försöker nu ladda om/peppa upp mig för att åka ut till väninna och dricka bubbel och äta hummmer. Maken som blir ensam hemma har varit och köpt hummer + färska räkor till sig själv för han tänker då inte sitta hemma och lida för att jag är iväg. Känner faktiskt mest för att krypa ned i soffan med honom.

• Liten med Mindre

Ang dolme - det var värre i Singapore, när stackars tjejerna i simlaget skulle pröva. Heter "buoy" på engelska.

I don't want a [boy] between my legs...

De är ju så pryda där borta.

• Liten med Mindre

koko - här i trakten har de först idag kommit på att de ska skotta från de platta taken på småhusen nära centrum. Hur smart är det egentligen när snön blitt blöt tung och isig?

Passa istället på att slänga ut mer grus på er uppfart så kanske det fryser fast till lagom halkskydd.

• porchez

skönt att höra att jag inte överreagerar. Jag tar alltid åt mig allting, och tror det är mitt fel. Här kan vi snacka kvinnogrej, så skulle en man aldrig tänka.

Ska träffa henne jag står närmast ikväll, får se om jag tar upp det, vore skönt att göra det direkt för att få det ut världen. Men kan lika gärna vara tyst för att jag inte vill förstöra feststämningen.. Får se, målet är iaf att jag ska ha en riktigt rolig kväll, men gott vin, drinkar och massor av dans på krogen, och ramla hem sent, glad och nöjd

Trevlig kväll till er alla!

• Vännerfan

Jag kan ju säga att det duger med betydligt enklare recept för mig också! Men när jag försökt påtala för maken att jag inte tror att alla barnfamiljer gör pizzadeg på detta sätt svarar han bara att botten blir ju så god. Han ser liksom inte matlagning som ett jobb, eller reflekterar över att det tar tid. För mig gick det givetvis åt skogen redan på första punkten. Jag fyrdubblade allt utom mjölet... Say no more! Sen försökte jag åtgärda det i steg 2 men det krävdes myyyyycket mer mjöl i det steget för att kompensera. Tror som sagt det blev riktigt kass. Maken har inte kommit hem än, men han lär ju märka att det är nåt skumt med degen som trots att den innehåller mycket mer mjöl än den ska ändå är många gånger kladdigare än den ska vara. Jag som mest var orolig för att det inte skulle jäsa, för jag och jäst går inte ihop! Antingen blir degvätskan för varm eller för kall (fast jag tempar den!) eller så knådar jag för mycket... Det vill aldrig jäsa som det ska hur jag än gör.

Hoppas iaf att efterrätten blev ok.

Synd att middagen inte riktigt levde upp till förväntningarna Lappis! Det kan nog bli så när man går till det allra bästa stället (han är väl nästan ensam om sina 2 stjärnor?), för då tror man att man ska få det allra godaste. Iaf var det så för oss och jag tror även för Mugglan med make när vi gick till det bästa stället i Götet. Det var inte heller det bästa stället för oss, även om det var bra. Man hinner ju bygga upp förväntningarna så. Ibland är det bättre när ett ställe får slå ur underläge. Hoppas det blir trevligt ikväll! Det låter fasligt trevligt med tjejkväll i mina öron.

• Ore

Haha, dolmehistorien blir ju bara bättre Liten!!!

Här är det också plusgrader än så länge, vägbanan är ganska ren inne i samhället men gångbanorna är bedrövliga. Moddigt värre, så fryser det på snabbt så lär det bli besvärligt att gå med barnvagnen...

Synd att inte restaurangbesöket inte levde upp till förväntningarna, lappis... Fast det verkar ju inte varit helt fel ändå. Kaffe är väl egentligen aldrig värt 70 kr...? (Såvida det inte är väldigt många goda chokladbitar till )

*Vinkar frenetiskt till Izzie* Hoppas att livet blir litet lugnare, och du kan titta in här snart igen

Frullan: Snygg avatar. Meeen vad tråkigt med katten... Alltid sorgligt att förlora ett djur som man haft länge. Om du inte hinner in hit igen innan ni åker så önskar jag er en FANTASTISK resa. Med litet tur kanske all snö har hunnit slaska bort tills ni är hemma

BS: Hoppas Astrid kryar på sig, det är inte lätt när såna småttingar är förkylda har jag märkt av erfarenhet...

Angående löneförhandling så har jag nog glömt att säga till mugglan att jag definitivt gärna testar mina argument på er, för feedback innan jag tar det med chefen...

• viktualia

FruLlan - jag har mailat dig på en gammal mailadress som jag hittade.. kom det fram?!

Här har Trollet fått träffa sin mormor och morfar. Precis som gissat så kunde de nästan ha ätit upp honom.. fniss.. Och pappa var väldigt nöjd när han fick byta blöja på sitt första barnbarn... *mysigt*

• Ore

Trevligt med besök av mormor och morfar för Trollet

Jag känner mig väldigt duktig, har slängt ihop ett "kassaboksprogram" i Excel. Ska så småningom utvidga det till budgetprogram, har jag tänkt. Men tänkte att jag kunde börja med att kolla vart pengarna går. Nog för att pengarna brukar räcka, men kanske ändå värt ha bättre koll än jag har...

• Fru FruLLan

Kokos: hej hjärtat. Tack. JA det var absolut värst för mig också när jag skulle åka därifrån. Att inte få ta med sig den underbara katten. Att han skulle vara kvar helt själv... höll på att krossa mitt hjärta.
    Jag kan fortfarande inte fatta att han är borta. VILL HA TILLBAKA!!!!

Jo här blir det definitivt en katt till. L ska ju inte behöva vara själv. Och vi alla vill dessutom ha en till.

Vickan när inge mail vill ha
    Inboxar en adress.
    Mysigt med mormor och morfar.
    Hur är det att bvara mamma? Är all din rädsla och motargument mot barn borta eller?

Porchez: Hoppas det går bra med snacket och att du får en toppen kväll.

Liten: ha ha ha
    KUL!

• Fru FruLLan

Hej Ore¨
    Tack

Åh imponerad av kassabok...
    borde kanske ha, har så sjukt många småposter som blir stooooora

men men pengar är till för att användas
    hmmmm
    fast kanske till vettiga saker

Näe nu är det lördagskväll framför brasan

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge