• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt

Nu har jag läst igenom helgen.

Frullan
    Hej och tråkigt med katten. Förstår att det är jobbigt med avsked.

Lappis
    Vilken restaurang har gjort er besviken? Så jag vet vilken jag ska undvicka när jag åker till Sthlm.

Porchez
    Hur gick det med samtalet?

BS
    Usch för RS och hoppas på en snabb tillfrisknande.

Hmm.. har jag missat ngt?

• snaily

GRUS i ögonen! Jobbat hela natten, eller ok då, sovit 1,5 timme... Upp 6.30 och på väg till doktorn nu. Krånglat mig ur att jobba på eftermiddagen i alla fall, skönt!
    Hörs senare. Skickar kramar till BS och Astrid!

• Tinga

Blä, vilket trist väder det är idag; gråmulet, snöblandat regn med inslag av hagel och snålblåst. Skönt att man har ett inomhusjobb.

Maken ligger sjuk därhemma idag, så vi får väl se om jag blir hemringd efter dagishämtning, för att ta hand om busfröna. Piff var inte heller i toppform imorse, men jag hoppas att han inte blir sjuk.

Känner mig lite halvseg själv efter helgens sömnbrist, men nu är ju OS över, så kan man förhoppningsvis komma isäng i lite mer vettig tid på kvällarna. Snaily - lider verkligen med dig som varit uppe hela natten. Inte mer än rätt att du slipper jobba i eftermiddag.

• Lapinette

snaily - lycka till till VUL!

Stackars Astrid och BS! Skickar en stor kram.

Muffinstönt - du ska nog inte undvika Mathias Dahlgren utan det var bara mest att vi blev besvikna då ALLA andra talat sig varma om denna underbara restaurang med två stjärnor i Guide Michelin. Som sagt våra förväntningar var skyhöga och besvikelsen var störst gällande vinerna då vi älskar att dricka gott vin och då fick öl och sav och andra konstigheter. Det var en explosion av smaker men inte helt i vår smak. Får du tillfälle att gå dit - gå, speciellt om någon bjuder !

Själv sitter jag hemma idag och jobbar. Mår lite halvkrassligt och har ju ändå datorn hemma och jobb att göra. Har fått någon infektion i högra tårkanalen (tror jag) för ögat rinner och är lite svullet (började redan igår). Någon som har något husmorstips för att bli av med det?

• Lapinette

Ser att det är flera som är lite sega idag. Hoppas resterande familjen slipper sjukdom Tinga.

Här i Stockholm snöar det lovikavantar IGEN! Känns helt ok att slippa gå ut. Tänkte dock gå ned till Apoteket på lunchen för att inhandla vitaminer.

• muggles
    Lapinette skrev 2010-02-26 14:45:50 följande:
    Måste bara få delge en underbar nyhet som jag satt och grät över i förra veckan. En av de bloggar jag följer, först genom IVFer och sen genom adoptionskurser etc har äntligen fått ett litet barn ... ett fosterbarn. eludie.blogspot.com
    Vilket underbart sätt hon skriver på. Var det för lång kö för att adoption skulle fungera el vad hände? Har du följt den sedan de försökte med ivf?
  • MuffinsTönt

Hejsan!

Lappis
    Jaha, ok då ska jag se till att bli bjuden på Mathias D.

• Lapinette

muggles - de valde att bli fosterföräldrar istället för adoption. Tror att de landade i det beslutet när de gick adoptionskursen.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge