• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW

Vänner: Spännande med bio!

Ore: Jättefina bilder!

Snorkis: Kollar också på solsidan! Riktigt bra! En av de bästa svenska serier jag har sett!

• _koko_

Även jag är ett solsidan-fan, skrattar så jag gråter ibland...

liten - Idag fyller min sambo år. Sherrysås är förresten löjligt gott till kalkon (varför inte bara steka fileerna i ugnen tillsammans med rotsakerna?)!

vänner - Har en burk olivolja i badrummet eftersom jag använder det till mig själv ibland, men funderar nu på att köpa en sån där olivoljespray som man väl egentligen ska ha i köket, lär ju fördela den bättre.

Var lite trött när conny bestämde att det var dags att gå upp halv 7 i morse, och nu efter scones-bakande, tårtfixande och bad är jag nu redo för att ta en tupplur tillsammans med barnen. Lillebror är dock inte helt överens med mig (sambon står just nu och vaggar honom). Får se om lite mer käk gör susen...

Ikväll blir det pizza igen. Gör dubbel sats eftersom det annars bara går en halv jästpåse, och sen sparar jag hälften av degen i kylen. Godare att äta nygjord pizza än rester.

• viktualia

i natt tyckte Trollet att det var dags att avslöja sina småbarnstalanger... så han vaknade en gång per 1,5 h... håhåjaja.. bra att det var en helgnatt så att maken utan gruff tog sin andel av blöjbytena...

... annars är utmaningen mest att slippa få mjölk högt och lågt.. hm.. får väl mer rutin med tiden..

• Liten med Mindre

Vickan - skönt att ni kunde turas om. Jag tror mjölkproduktionen reglerar sig efter ett tag. Var glad att det finns extra till "ökningsperioderna" som sägs komma runt 1, 3 och 8 veckor.

koko - Sherry är en sån där sak vi kommer på att vi saknar när vi sitter på helgen och letar recept. Sen när Systemet är öppet så är det bortfluget ur minnet.

Det blir kalkon+kyckling gratinerat med gorgonzolasås, och rotsakspytt i ugn. Hoppas det funkar. Behöver tömma trilskandes kylen lite.

Speciell tårta blev det inte mycket med - kladdkaka får det bli istället.

Och - äntligen har jag fått ändan ur vagnen och beställt nya gardiner. Tänker inte ens sy dem själv. Det får kosta att få det gjort i elaka affären. De hade det finaste tyget i alla fall. Och hon som jobbade idag var i alla fall trevlig när hon vädrade affärer.

Snart levereras Mindre hem från mormor o morfar. Oj vad vi saknar henne!

• viktualia

Liten - åhå!! då har vi just klarat av den första ökningsperioden och onekligen märktes det! Hm.. borde nog plugga det där för att vara lite mer förberedd... har spanat på tex growingpeople - men finns det nån smidig sammanställning av det där med utvecklingsfaser?!?

• snaily

Koko
    Hälsa sambon och gratulera!

Själv har jag namnsdag idag, viktigt va?

Liten
    Ser att du fortfarande är hemma, och vad bra att maken är bättre! Å, Sex and the city-filmen var det länge sen jag såg! Maken har fått genomlida den tillsammans med mig minst två gånger, säger han nu.

Vilken jobbhelg det blev, har knappt hunnit vara hemma och slöa någonting! Bara för att jag skriver så nu så blir det väl mer jobb, peppar peppar... Har dock hunnit med en vansinnespromenad idag på eftermiddagen - det är när man går alldeles för långt och alldeles för länge på alldeles för mjuk nysnöig skoterled. Ett steg framåt och två steg tillbaka... ungefär. I två timmar. Helt slut efteråt, som efter värsta träningspasset.

I morgon bitti bär det av till stan för första VUL för den här sprutomgången.

Nej, klantiga jag, nu missade jag ju Uppvärmningen!
    Femmilen snart!

• Liten med Mindre

Maten blev faktiskt jättegod. Enda negativa är väl min trummskinnsspända mage. Stenhårt och fullt på alla sätt.

Mindre kom hem superglad från mormor o morfar, något trött och uppspelt kanske. Det går inte så bra att sova middag där... Det är så fantastiskt att ha henne hemma igen efter barnfri helg.

Fick hälsningar från BS också - Astrid har visst fått RS och de är inlagda på Astrid Lindgren på obestämd tid. Stackarna som är sjuka så mycket de med!

Snaily - skönt med vansinnespromenad - efteråt i alla fall. Om man har tid att vila o äta gott. Vilken tapper man du måste haft som sett filmen 2 gånger förresten.

Vet inte vad jag själv ska hitta på ikväll. lägga benen högt och slösurfa tv. Tror nog inte jag får så mycket plats i magen att jag kan äta mer kladdkaka, även om det vore gott.

• Telis
    snaily skrev 2010-02-28 18:23:07 följande:
    Själv har jag namnsdag idag, viktigt va?
    Jag med!

Lycka till på VUL imorgon!
  • Telis

Åh, stackars Astrid och BS, vilket elände! Hoppas att det inte är alltför allvarligt bara med lilltjejen!

• Telis

Hej Frullan! Vad kul att du är tillbaka, jag har undrat så hur det är med dig! Men usch och fy vad jobbigt med katten. Hoppas att en ny liten kisse kan fylla tomrummet även om den aldrig kan ersätta just den katten ni har förlorat.

Det är bra med lilla Televinken och med mig med! I förra veckan hade han nog en liten livskris, plus att han var förkyld, för då var det rätt gnälligt men nu verkar han mer tillfreds igen. Han har börjat le lite och göra lite underbart söta eeeeeeeeh-ljud så hjärtat bara smälter. Amningen funkar inte alls men nu har jag kommit över det, jag pumpar ur så länge jag orkar och när jag inte orkar längre så får det vara bra så.

Kom snart tillbaka!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge