• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Och ska väl poängtera att vi då redan ätit en så där 5 rätter och något mer rödvin fick vi inte.

• Telis

Jag har också sovit uselt, Televinken är fortfarande snorig och låter så mycket på nätterna att jag inte kan sova. Inte ens med öronproppar. Vi satt upp tillsammans i soffan, han och jag, för då andades han lite lättare och lite sov jag allt men det känns i ryggen idag.

• muggles
    Telis skrev 2010-03-01 10:35:49 följande:
    muggles, ja precis, nu väntar vi med spänning på åttaveckorskrisen som ska vara lite längre och lite värre.
    Faktum är att vi ibland inser efteråt (man inser oftast först efteråt) att Moa förmodligen precis haft en utvecklingsperiod. Hon kan vara ovanligt gnällig och motvals i några dagar och efteråt blir hon sitt vanliga soliga pratiga jag och plötsligt kan hon en himla massa mer saker (inser man förvånat). Hur gick det till liksom?!
  • muggles

Lappis: vad 17 är sav?! Är det jag som är obildad eller?

• Vännerfan

Det undrar jag också! Ja, inte om Mugglan är obildad, utan vad sav är!

• muggles

Jag har en killkompis som tillsammans med en annan (singel) killkompis går till stans bästa restauranger och de beställer alltid meny, men sedan beställer de alltid öl till. Dels för att de gillar öl men mest för att se hur väl en finkrog (el sommelieren) kan ställa om och erbjuda öl som passar till maten, ngt de sällan förberett... Fniss.

Jag gillar inte när finkrogar kör för mkt på trender, dvs väljer att servera ngt som nästan ingen gillar men som helt plötsligt är trend. JAg vet inte hur många ggr jag hört att när makens släkt gick på Sjömagasinet för att fira farmors 80-årsdag, så fick de nyponsoppa till efterrätt. De var så besvikna! Visst, det är väl gott men inget speciellt. De hade ju väntat sig en flådig snajsig otroligt god efterrätt, sådant man inte får hemma. Nyponsoppan var säkert pga "husmanskosttrend" och säkert extremt hemlagad och så men det var ju inget speciellt tyckte de. Detta pratar de fortfarande om trots att det gått 14 år...

• Telis

Har ni inte varit med i Skogsmulle, flickor?

• muggles

Vänner: hur känns det att inte jobba? Övar du profylax?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge