• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Nej, vad jobbigt för BS och Astrid! (Typiskt också, det sa väl BS redan när hon blev gravid att det verkade opraktiskt att få en bebis mitt i RS-tider... Synd att hon fick rätt där )

Hoppas att hon kryar på sig snart!

• Ore

Grattis till namnsdagsbarnen!

Lycka till på VUL, snaily!

Vänner: Hoppas Prinsen gillar bio. Jag kommer ihåg min första bio, Oliver och gänget Eller jag tror iaf det var min första bio eftersom det är den första jag minns

• MSW
    Telis skrev 2010-02-28 19:15:12 följande:
    Jag med! Lycka till på VUL imorgon!
    Och jag!

Snaily: Hoppas allt ser bra ut på VULet!

Stackars BS och Astrid! Har dålig koll på vad det innebär med RS och hur allvarligt det är, men har för mig att det KAN bli rätt allvarligt va?

Snaily igen: Låter som det är riktigt skönt EFTER en sådan promenad!
    Jag har varit på yoga idag, och lyckades äntligen lura med maken till gymmet under tiden!
  • MSW

Vi har haft sånt härligt väder idag! Riktigt vår väder med uppåt 5-6 plusgrader och tillhörande dropp och porlande från all snö och is som smälter! Snacka vårkänslor! Finns gott om hopp om att det faktiskt blir vår i år också!

• Liten med Mindre

MSW - vårtemperatur hade vi - men snöblandat regn eller knappt uppehåll. Måttligt mysigt. Tycker 1-2 plusgrader o sol hade känts fint.

Fler som hade namnsdag idag med andra ord. Jag, Mindre och övriga kvinnor i familjen med.

Ore - jag tror jag såg Pongo o valptjuvarna eller Bernard o Bianca - de jag minns i alla fall.

• viktualia

BS - hm... det dröjer väl innan du läser detta.. men MÅNGA styrkekramar!!! Låter hemskt jobbigt!!! Och själv undrar jag hur länge Trollet bör hållas undan från folksamlingar....

Namnsdag - jooorå jag har också namnsdag idag!

sovdags var det här!

• Vännerfan

NEJ, vad är det jag läser!? Stackars Astrid med familj!! :_( Tänkte för övrigt precis som Ore, så typiskt och tråkigt när farhågor infrias!!

Vickan, 2-3 månader sa de till mig när jag fick Prinsen att man skulle vänta med fullsatta bussar, köpcentrum etc. Och väldigt snabbt blev jag varse att helt okända människor inte har några problem alls med att sticka ner sina händer och peta i vagnen där man tyckte att han låg "säkert".

Telis, Skönt att du kommit över amningen och kul att T ler nu! Nu är du förbi tiden där man inte får någon pay-back.

Prinsen tyckte det var kul med popcorn och bio. Men efter en timme tröttnade han en del. Filmen var nog lite för komplicerad, lite för skränig och lite för amerikansk. Men när vi gick ut sa han att han ville se mer bio.

• Tinga

FruLlan - kul att se dig här igen, men ledsamt att läsa om kissen. Även om ett nytt djur aldrig kan ersätta det gamla hoppas jag att ni hittar en ny trevlig katt att utöka familjen med. Kram!

Vänner - hur blev pizzan? Uppdagades ditt misstag? Vilken lycka att få till en löneförhandling så bra som du uppenbarligen lyckades med. Jag är ju redan anställd i företaget, så det är nog svårt att få upp lönen särskilt mycket, men jag kan ju som sagt vägra att skriva på ett avtal med övertidsavlösning.

porchez - förstår att du blev ledsen över kompisarnas agerande. Hoppas att ni fick en trevlig kväll tillsammans igår ändå.

Lappis - vad trist att restaurangbesöket inte levde upp till förväntningarna. Förvisso är det ju större risk att det händer när förväntningarna är höga, men samtidigt finns det ju en anledning till höga förväntningar.

BS - usch, vad trist med RS! Hoppas att lilla Astrid snart kryat på sig igen. Kram!

Snaily - lycka till på VUL!

Här har vi haft en riktigt social helg med spelkväll igår kväll och träff med nyföding idag. Vi var inte i säng förrän kl. 2 inatt, så det var så lagom roligt när Puff drog igång redan kl. 6 imorse. Den senaste veckan har han vaknat mycket tidigare än vanligt (sover ofta till 7.30-8-tiden annars), men antar att det hänger ihop med att det är mycket på gång i hans lilla huvud just nu, med talet som utvecklas i raketfart. Hoppas dock att han snart återgår till sina normala morgonvanor.

Idag har Piff blivit klippt för första gången, och han blev så fin. Han har haft en massa "lurv" i nacken ganska länge nu, men en kompis som är frisör fick klippa honom idag. Nu har han en fin pojkfrisyr, med kort nacke och kort kring öronen.

• MuffinsTönt

Hej tjejer!
    Nu är jag hemma igen efter 2 dagars kurs i ideelt ledarskap. Kul att sova på hotell i sin egen hemmastad.

• Tinga

Telis - vad skönt att du känner att du kommit över att amningen inte funkar. Gläds åt den bröstmjölk Televinken faktiskt får, istället för att beklaga den han inte får. (Lätt att säga, men om man lyckas känns det mycket bättre.)

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge