• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Snorkis, jag vet inte hur mycket du vill att jag ska berätta om innehållet i filmen då om du inte läst boken än men den är väldigt fin och vacker men bland det sorgligaste jag sett på länge, just för att den handlar om barn, förhållanden, familj, sånt som man är mitt uppe i själv just nu och därför tänker extra mycket på.

• Lapinette

Kram till dig Porchez, aldrig skoj att känna sig utanför.

Kram till Frullan. Undrat så vart du tagit vägen. Kom hit lite oftare!!!

Och så kram till alla andra som behöver och vill.

Själv har jag precis ätit frukost som bl a bestod av medhavt bröd från Mathias Dahlgren igår. Middagen var en explosion av smaker men vi var faktiskt lite besvikna. Är man vinfantaster som oss och får 2 öl och 1 sav att dricka under middagen och sedan bara mycket speciella viner så känns det lite snopet. Speciellt när middagen kostar en weekendresa och makens kaffe 70 kr! Nej, vår bästa middag är fortfarande Operakällaren.

• Liten med Mindre

Lappis - trist att middagen inte svarade mot förväntningarna. Öl och sav kan jag nog vara utan.

Nenne- kan konstatera att bröstsim inte är skönt för bäckenet om man har foglossnig. Däremot fungerar crawl-benspark och diverse armtag fint. Tyvärr blev jag för andfådd av att crawla så mycket, att det inte blev någon lång stund i bassängen. Men lite flås och lite bastu i alla fall.

skulle du seriöst vilja börja simma istället så finns det sk dolme att ha mellan benen, för att flyta med. Och så tar du bara armtag. Köpte mig en sån i Singapore, vet inte var man köper hemma. Om inte simhallen kan låna ut förstås. De används nog i simskolorna.

resten av dagen - middagslur, någon okänd eftermiddagsaktivitet, och sen pizzabakning.

• Lapinette

Det var verkligen speciellt men för två stjärnor och med de höga förväntningarna vi hade så tyckte inte vi att de uppfylldes.

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    wiooooooo två dagar på raken
    Bättringen är på väg helt enkelt!

Kul att ha varit saknad
    vad söta ni är!!!

har saknat er också!!!!! MASSOR!!!!

lappis: trist att middagen blev en besvikelse. Firade ni nåt speciellt eller var det finmiddag ändå? Vill också gå ut och äta finmiddag det var ett tag sedan ....

porchez: vad skönt att det känns lite bättre idag, men jag skulle också ha blivit super ledsen! jag är super känslig för allt som har ett uns av att jag är utanför eller så. Jag är nog helt ärligt alldeles obefogat FÖR känslig... och kan inbilla mig massa saker somgör svin ont i själen.
    Jag förstår verkligen att du blev sårad och jag skulle helt klart fråga den jag var närmast lite försiktigt varför jag inte blivit tillfrågad om shopping och berätta att jag blivit ledsen.
    Tror du kommer få en bra förklaring så du slipper vara sårad mer.
    KRAM!!!!!

Vickan
    Hör gärna av dig på alla sätt du vill och på vilken sida är förlossningsberättelsen? vill läsa! Hur gammal är lill killen nu?

Liten: Skönt att maken mår bättre. När är nersläppet planerat? Några känningar? hur mår du?

BS: Hur mår astrid och vad säger Iris om henne? Hur går allt? amningen?

telis: Hur mår din lille kille? Och hur går allt för er? Jag har förstått att du haft det ganska så kämpigt med amning osv. KRAMAR!!!!!

Snaily:
    Hur går ivf andet. Jag förstod att det inte gick bra förra gången. Blev så himla ledsen för er skull fasiken. För visst fick du massa ägg men sen gick det inte. Varför? Hoppas hoppas hoppas att det går vägen nästa gång. När blir det? Håller alla tummar och tår.

Angående katten så.....
    Urs nu började jag gråta

Näe... I torsdags kväll så tog vi bort honom. Han var så himla dålig då. det gick otroligt fort på slutet och det var inte mycket kvar av den en gång så stora, muskulösa och fantastiska katten.
    Jag kan såga att torsdagskvällen var bland det jobbigaste jag upplevt i mitt liv. Fy faaaaaaan vad hemskt det var att säga farväl till den katten.
    Åhhhhhhh vad jag gråter nu
    Det var så hemskt och jag höll på att gråta ihjäl mig.
    Men det var helt rätt. Han behövde få somna in. Han hade nog egentligen behövt få somna in några dagar tidigare (jag har sååååå dåligt samvete för det) men maken kunde inte riktigt acceptera att det var dags.

men på djursjukhuset var de fantastiska och hade ett vackert rum med levande ljus osv där han fick somna in i min famn.
    Men fy vad jag saknar honom.
    och det gör alla i familjen också.
    Borren frågar efter honom hela tiden och den andra katten letar efter honom.

TACK igen snaily för att du hjälpte mig när jag fick beskedet att han var sjuk. Du kan inte ana vad det betydde att få prata med dig då
    TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ska gråta lite nu
    Men det är ändå mitt i sorgen skönt att han inte mår dåligt längre.

• snaily

Liten med Mindre skrev 2010-02-27 12:59:58 följande:

skulle du seriöst vilja börja simma istället så finns det sk dolme att ha mellan benen, för att flyta med.

(ursäkta, men det lät väldigt roligt )
  • snaily

Frullan
    Vad ledsamt med katten, stor kram!!! Förstår att ni är jätteledsna nu. Det var förstås rätt beslut men det gör ju inte sorgen mindre. Ta hand om er!

Nu ska jag snart åka och jobba och titta på en dålig katt som jag hoppas inte har samma sjukdom som din hade.

Jag undrar också varför det gick som det gick med IVFen, det blev ju inga befruktade ägg och ingen vet varför. Är redan igång med nästa försök, har sprutat i två dagar och förhoppningsvis blir det nytt ÄP v 10.

• Lapinette

Frullan - förstår sorgen över katten! KRAM

• BrudSommar2006

Hej FruLLan - igen!!! Ved roligt att se dig här men vad tråkigt att höra om kissen, stor kram! Jag fasar för att någon av våra ska gå och bli överkörda, för det känns som största risken här, Iris är så otroligt fäst vid dem. Samtidigt känns det omöjligt att lyckas ha dem som innekatter, man vill ju kunna öppna på sommaren.

Med Astrid går det bra förutom att Iris har smittat henne med en dunderförkylning så hon rosslar och hostar nu stackarn, snuvan verkar på väg att ge sig. Iris är jätteförtjust i Astrid, det är lite svårt att få Iris att låta henne vara ifred när hon sover bara. Sedan att man lider av viss sömnbrist och har ont i öronen av Astrids illvrålande kvällstid är en annan sak...

• BrudSommar2006

Snigeln, den här gången får ni be läkaren tala allvar med de där blyga simmarna så att de inte sitter i hörnen och ser nervösa ut som sist! En liten danskurs kanske?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge