• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt

Oj va mkt ni har skrivit! Själv har jag varit på en liten shoppingrunda med mamsen. Det blev två böcker, Twilight del 4 och Hypnotisören. Egentligen ville jag köpa fler böcker men blev lite tveksam på slutet. Vill ju inte köpa en massa bara för att. Sen gick jag till en favoritcafe och drack en iscappuccino medan jag bläddrade i min nya bok. Lagom kallt när det är så varmt idag. Alla som bor eller rör sig i Göteborg vill jag tipsa om Cafe Barista som ligger inne i Grand Passagen. De har jättego Cappuccino också.

Jag har även köpt ett par nya skor. Invigningserbjudande på 20% rabatt på hela sortimentet.
    www.dinsko.se/Barn/Kampanj/Gummistovlar

Perfekt inför den kommande slask och tö vädret.

• Ore

Parnassia: Självklart, du är inboxad

Muffinstönt: Låter trevligt med litet shopping. Inte för mycket folk så här precis efter lön?

• viktualia

Ore - jag surfade in i ditt album på fejjan och såg bild på dig med mörk hår.. men du måste ha gömt bilder på nåt annat ställe?!?? i så fall är jag också nyfis!

• Snorkfröken77

Ore - Jag vill också se såklart!

Bokrea - Brukar vara extremt seriös och förhandsbeställa från minst två olika leverantörer, brukar säkert shoppa för 1000:- varje år. Men i år bestämde jag mig för att inte göra det eftersom jag köpt så otroligt mycket böcker under flera år nu och har säkert bara läst hälften av dem. Alltså så ska jag komma ikapp lite först. Köpte förra året Tidsresenärens hustru, den som BS sett som film, var den bra BS?
    Fast i em när vi handlade på Maxi så slank vi in på deras bokera och köpte "Den som inte tar bort luddet ska dö!" En arga-lappen bok, den blir perfekt som rolig gåbortpresent nästa gång vi är bortbjudna

Usch, jag lider med er ivf:are, jag gillar inte alls sprutor och skulle aldrig fixa att ta på mig själv! *kram på er*

• Oupsie

Hej tjejer

Ore, jag skulle också gärna vilja se bilder, om jag får .

Lappis, fy vilket trist besked att köerna är så långa . Kanske en dum fråga men ni funderar inte på att byta land? Eller är det lika långa köer överallt? Tycker för övrig också att det borde bli lättare och vanligare att adoptera inom Sverige. Tror att det hade varit bättre för barnen i många fall.

Tinga, men vad fult att försöka försämra ditt avtal . Stå på dig! *hejar*

Nenne, vad jobbar du med?

Liten, jobbigt med sjuk make. Hoppas att han hinner bli frisk innan grynet vill ut. Vill du att jag ska köpa hem lite europeisk förkylningsmedicin? Men den skulle komma fram till er först på tisdagen, och då kanske han inte behöver den?

Tinga igen, ja den röda kavajen var verkligen jättesnygg, vilket jag kanske inte sa när vi träffades, men jag tänkte det .

Den mörka tjejen på bilden är nog jag, ja.

Alltså tjejer, det där med lika lön och sånt tjaffs, vad ska ni med det till? Ni ska ju vara hemma och ta hand om era barn . Och om inte annat så är säkert männen bättre på att jobba än vad ni är... Det finns faktiskt studier som visar att det bästa är att mamman stannar hemma med barnet i minst tre år.

OBS! Ironi! OBS OBS OBS!

Under den här kursen som jag varit med på så har vi diskuterat en massa olika frågor, bland annat kvinnan på arbetsmarknaden i olika europeiska länder och om vi tycker att vi har en bit kvar att gå i Sverige så är det ingenting i jämförelse med många andra länder som representerats på den här kursen... . Satan i gatan vad förbannad jag har varit ibland . Men det har varit mycket intressanta saker också och de flesta är väldigt trevliga, även om man inte alltid delar deras människosyn. Kan ju tala om att åsikterna ovan endast har uttalats av studenter, inte av några föreläsare. Föreläsarna har varit jättebra .

Hmm, vad var det mer då? Har inte hunnit läsa så noga så jag har kanske missat något.

• Liten med Mindre

Oupsie - tack tack, tror vi klarar oss ändå. Febern är under 39 ikväll, så det kanske artar sig. Och om Mindre inte blir sjuk så är hon utlånad till mormor och morfar imorgon eller över helgen. Med risk att Grynet tycker det är en ypperlig tidpunkt att komma då, precis som Astrid...

Hoppas att det dröjer några dagar till.

Ägnar kvällen åt att koka risgrynsgröt (har en massa mjölk som blir dålig i vår knasiga kyl), och tänker äta min glass framför någon usel tv. Har i alla fall varit duktig och tvingat i maken dricka, nattat lilltjejen och bokat reparatör för kylen efter flera års trassel. Varför är man så seg på vissa grejor?

Trevlig kväll!
    mer hångel åt folket!

Och på tal om varmvatten - en kompis kommenterade att en man med parkering utanför hennes fönster brukar ta bort snön från sin bil med en hink varmvatten elller två... Häromdagen räckte det visst inte och han tog hammare o mejsel. Oooooj!

• MuffinsTönt

Ore
    Jag är så van vid trängsel så det var helt ok. Sen var jag ute på stan mellan 12-16. Åkte hem då alla som slutar vid 17 tiden ska hinna ut.

Oupsie
    Det är konstigt att kvinnors värde på markanden är så låg med tanke på hur mkt vi klarar av. Jag menar att vi klarar av minst lika mkt som männen, om inte mer...

Har lyckats släpa mig till träningen. Det fick bli halvtimmes crosstraining och en snabbis på gymmet. Skööönt att få det avklarat. Nu ska jag duscha och käka middag. Sen är det packning som gäller. Iaf välja ut vilka kläder jag ska ha. Vågar jag ha en klänning i detta vädret?

• Mrs  B

Korv med bröd, popcorn och rött vin!!!!!!
    (min kväll i ett nötskal och maken är på vift i MSW´s trakter)

Vickan
    Vad bra att paketet kom fram!
    Skulle kanske ha skrivit en beskrivning till er.....
    Vi hade också problem att lista ut hur det hela skulle fungera men till slut så.
    Ni får helt enkelt testa er fram och se om det är något ni tycker funkar eller ej.

EA
    Hoppas ni får er rolig helg!
    Hälsa brossan, om han nu vet vet jag är......

• Ore

En av cheferna på mitt jobb (och hans fru som också är en kollega) har fått gliringar, eftersom han oftast (typ alltid) anställer unga tjejer. Han menar att de är så otroligt ambitiösa och gör ett så bra jobb, så varför anställa någon som gör ett sämre jobb?

Oupsie, Vickan och Snorkfröken är inboxade (hoppas jag, skrev Vickans nick med stor bokstav - vet inte om det gör någon skillnad?)

• Fru FruLLan

hej alla superdunder tjejer

har inte hunnit komma in i tråden och alltså inte varken läsa eller skriva på..... ja va faaaan tusen år och tre sorger...

Men men NU ska det bli ändring på det!

SAKNAR er!!!!!!

Har fått lite uppdateringar via andra
    så jag grattar till alla super bebisar som fötts, håller tummarna för dom (den) som precis är på väg ut
    Extyra stora tummar för dom som ska vara kvar i magarna ett tag till men största och starkaste tummarna för dom bebisar som ska IN i magen (särskilt via IVF) alternativt hämtas hem från utlandet.
    Lider med det misslyckade ivf försöket som var för ett tag sedan.

har saknat er alla underbara tjejer... men tillvaron har varit minst sagt super dunder hektisk.
    Men men
    nu ska det bli ändring.
    Inser dock att jagh inte har en suck att läsa ikapp... så det får vara. Får fråga ut nån trådis istället. Tar vel sin tid bara det.

fast just för tillfället får jag bara skicka slängpussar för nu väntar maken, vinet och sushin

PUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge