• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Ohh det tackar jag för

Telis skrev 2010-02-26 14:16:03 följande:
    EA, det är en medicin mot blodproppar för oss "lite äldre", så den slipper du!
  • nennesjuttioåtta

AM
    Rätt!
    Men för att lugna dig, vi har inte sett älg på den vägen sen... 1999 kanske? Och då åker vi ju ett antal gånger per år (båda vägarna). Men man bör ju vara uppmärksam för det. Det är ju så mycket snö i skogen nu också så de kanske håller sig på vägarna för att slippa pulsa.

• nennesjuttioåtta

Fru E
    Nej då, jag bara mindes min första ovitrelle *suckar nostalgiskt* när huden sa plopp och jag inte var beredd på att den var tjockare än Puregonpennan. Det komemr gå så bra så!

• Lapinette

Jag fick enast blåmärken när jag körde den korta metoden, vilket var min tredje och sista IVF. I övriga var min mage så fin så fin. Otrivellen är inte hemsk men den känns verkligen "tjock" om man jämför mot gonal-f.

Ahhh... då var det säkert Fragmin som min väninna tog och som gjorde henne totalt blå över magen. Hon gick också i Falun för mig har de aldrig erbjudit någon sådan spruta trots att jag nästan var skräcködla.

• nennesjuttioåtta

Jag tror de använder Fragmin i Falun också om man fått många missfall, det var därför Staffan frågade mig (fast jag hade ju bara fått ett)

• Lapinette

Usch, jag hatade verkligen sprutorna mot slutet. Inte för att de var äckligt eller gjorde ont utan det var nog mest för att jag var så jäkla less på IVFandet.

• Telis

nenne, det var efter kejsarsnittet. Men jag vet dom som har fått det efter IVF och ÄD. Undrar hur du hade sett ut efter den när jag fick såna blåmärken som inte brukar få det? Tur att det gick vägen ändå!

• Telis

AM, kör försiktigt! Förstanyheten på DN just nu varnar för underkylt regn och halka!

• nennesjuttioåtta

telis
    Som en liten smurf, skulle jag tro! Jag fick ju blåmärken av Puregonet också.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge