• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Vännerfan

Håller på och läser ikapp.

Såg alla ledsna gubbar i Frullans inlägg, usch det är så sorgligt när djur dör!! Kram!!

Nenne, Känner väl igen träsmak i rumpan när man sitter på spinningen. Sista gången jag var där höll jag på att inte komma av cykeln för att det gjorde så jädra ont i rumpan!! Men det finns ju överdrag till vanliga cyklar som är sådär härligt skummiga, du kanske skulle införskaffa en sån till spinningen!? Jag hade tänkt ta med det till gången efter, men fick så ont i fogarna ändå (fast jag satt ner), så det blev ingen mer gång. Nu går jag på bassängträning mha remiss från sjukgymnast. Riktigt varm och skön bassäng, underbart. Det är jag och en massa gamla tanter. Och några män som skadat sig på olika sätt.

Och Nenne igen, ta hjälp av Mugglan nästa gång du ska löneförhandla! Det gjorde jag, med så bra resultat att jag omöjligt kunde sluta le efteråt (trots att Mugglan sagt åt mig att INTE le, men jag klarade det inte när jag väl fått upp det jag tyckte var ett mycket bra erbjudande till ett ännu bättre).

Och Tinga, Du gör helt rätt som står på dig! Ska nån få mig att avstå från övertid, då får de banne mig kämpa!! För jag har förstått att det är sällan det lönar sig. Sen känns det ju bättre att få mer lön de gånger man jobbar mer än att ha en jämn och hög lön tycker jag, för då inbillar jag mig att det känns jobbigare att jobba över.

*Säger jag som till och med jobbade gratis en halvtimme igår för att det tog mig en evighet att bli klar med det allra sista. Hade tänkt gå vid lunch, men insåg att det omöjligt skulle bli så. Då tänkte jag att jag nog är klar vid 15. Absolut senast kl 16 för då var jag tvungen att hämta Prinsen. Lite före 16 ringde jag maken och bad hoom ställa in sitt spinningpass och hämta Prinsen så jag kunde göra klart det sista. Skulle max jobba till 18, för efter det får jag inte jobba och får därmed inte heller någon lön då. Gick ut genom dörrarna absolut sist 18.30, totalt slut. Men nu har jag jobbat klart där för i år om allt går bra. *

• Vännerfan

Nenne igen, såg nu att du redan fått tipset om sadelöverdrag. Man kan simma, fast utan att göra riktiga grodbentag. Eller så kan du testa rodd, det ger också viss kondition. De sakerna funkade för mig ett tag. Nu är det absolut enda att träna i vatten som funkar. Fast det är mest stabilitetsträning och inte så mycket kondition. Men jag känner iaf efteråt att jag har tränat och det är nog mest den känslan jag vill åt.

Läser vidare...

• Fru FruLLan

Tårarna torkade för den här gången.
    Tack för kramar.

Snaily: Åh men det är ju snart!!!! Spännande. Då ska jag h¨ålla tummar, tår och snibbar så det bara ryker om det.

BS: KUL att det går bra och vad super kul att *Iris är så förtjust i sin lillasyster! Lite ont i öronen är vel kanske inte kul men det går vel över snart får man hoppas.

Förstår oron med vägar och kattrerna men jag skulle inte heller ha dom inne om det bara var möjligt att låta dom gå ut;: visst olyckan kan vara framme... men: näe när vi flyttar till hus kommer våra katter att få gå ut. för katter blir det, när vi kommer hem från kanariholmarna så blir det en ny katt. två ska dom vara.

• BrudSommar2006

FruLLan, aha så ni ska ut och resa? Hur gammal är er andra katt? För Koko tog det ju ett tag innan den gamla accepterade den nya. Har ni tittat på hus någonting? Du har bytt avatar igen! Jag känner inte igen dig!

• Vännerfan

Ikapp! (Ok då jag har skummat mer än lovligt mycket!)

Mindre,
    Vad skönt att din make är bättre nu! Jag har verkligen tänkt på dig, även om jag inte skrivit så mycket här. Hoppas att han kommer vara helt frisk när det är dags för er att åka in! Själv vet jag inte hur jag hade gjort om maken blev sjuk. Har funderat på det sedan du ställde frågan. I Götet hade jag tagit med svägerskan. Hon är läkare, har varit med på förlossningar förr (tror det ingår under AT-läkare-tiden), har fött 2 egna barn och skulle bara tycka det var jättekul att få vara med. Men här vet jag inte. Och jag vet inte om jag hade föredragit att vara helt ensam eller att ta med någon som känns som ett halvbra val. Har träffat en doula här på en FB-träff och henne hade jag kunnat tänkt mig, men hade aldrig frågat henne efter att bara ha träffats en gång. Så i skrapt läge vet jag inte. Och hoppas att jag inte behöver bestämma det heller.

Maken och Prinsen är hos farmor och farfar. Prinsen har tjatat om att åka dit. Själv ska jag lägga mig och vila eller t.o.m. sova nu och sen blir det pizzabak även här. Vi ska äta vid 18, så vid 15 skulle jag visst börja med degen. Något komplicerat recept som maken alltid använder för att göra äkta italienska pizzor. Creme brulee var beställt också, men jag kommer inte göra den vanliga som han nog menade, utan en med Baileys i och hallon till. Får man inte dricka alkohol får man hitta andra sätt.

Porchez, Jag förstår verkligen att du blev ledsen. Det var ju ditt förslag med shoppning från början! Jag tycker också att du ska ta upp frågan. Det är ju så man blir ännu bättre vänner i längden (genom att prata ut), även om det oftast känns lättare att bara låta saker bero.

Kram, kram!

• Fru FruLLan

Bs: ha ha ha
    Ja från att aldrig ha haft någon avatar alls någonsin så bytte jag tre gånger på 10 minuter. Men nu får det vara. Kändes mer som jag med en konsertbild än blommor. Och en regnig stockholmsbild var för deppig...

Nåja
    Jo om en och en halv vecka drar jag och båda barnen, min mamma samt min syster och hennes yngsta till kanarieholmarna. kanske inte så kul resmål men himla trevligt resesällskap och såååååå skönt att komma iväg! Fasiken vad kul vi ska ha!

Vår katt (har ju bara en nu ) fyller 10 år i sommar så han är en gubbe. Men jag tror att det kommer gå bra med accepterandet av en ny tuss, visst kanske tar tid men men vad ska man göra. Tror han mår sämst av att vara ensam. han är ingen ensamkatt. otroligt sällskapssjuk.
    Så sorgligt han och den andra katten var ett sånt otroligt radar par. Både inomhus och när de var ute. Höll alltid ihop.
    Jag förstår att han går och letar efter honom.

Ja vi har börjat kolla på hus faktiskt. Men vi känner helst för att köpa en tomt och bygga ett nytt hus. Så det är det vi försöker med nu. Vi har kärat ner oss i ett område som vi försöker få tag på mark i. Inte så lätt, Men skam den som ger sig.

• Fru FruLLan

Näe nu blir det familje aktiviteter.
    Puss

• Liten med Mindre

Oj, vänner - vårt pizzarecept är enkelt, men heter Pizza som i Rom. Så det blir italienskt så det räcker för oss. Smakar ju hembakt i alla fall, utan en hel limpa till botten. Laddade med mozzarella, fetaost, skinka o paprika. Synd att Mindre inte är med för hon tyckte det var så kul sist. men det blir ju fler pizzor.

Skönt att du får gå hem nu. Det är såååå skönt att sova middag lite nu och då. Framför allt när Mindre är hos dagmamman. Orkar inte med att ha henne hemma själv.

Frullis - nu har jag torkat tårarna med. blev så ledsen att höra om er sorg efter katten. Hoppas ni får lite andrum och nystart på semestern! Trevlig resa om jag inte får tillfälle sen. (Grynet är beräknad till 5 mars, så det är väl i princip när som.)

Nu är det dags att ta tag i några av sommarens bilder som legat som gravidbeting... Tror ni det blir dags nu då, om jag tror att jag ska bli klar med sånt som skulle göras före födseln?

• _koko_

Ååååh, fruLlan, jag gråter också, igen, när jag läser det du skriver. Stackars, stackars er. Minns när vi lämnade gammkatten hos veterinären, fyyyyy vad jobbigt det var!!! Värst var det när vi skulle åka därifrån dock, vi satt i bilen en lång stund och bara grät, det kändes som att vi övergav honom.

Så ni planerar redan ny kisse. Vi har ju fortfarande inte kunnat bestämma oss, tycker som du att man ska ha två, men de dör ju bara här.

Vänner - Gott med pizza! Vi har också ett viktigt pizzadegsrecept men eftersom vi har bakmaskin låter jag den göra degen. Det tar två timmar men det enda jag behöver göra är att baka ut den på plåten, himla smidigt! Eller skrev jag det redan igår? *förvirrad*

Liten - Dolme mellan benen, och på den ska man flyta???? Hahaha, jag vet vad du menar, men det låter ju som något heeeeelt annat.

porchez - Jag hade garanterat blivit jätteledsen!!! Tycker inte alls du överreagerar och håller med övriga om att du borde försöka ta upp det och berätta att du blev ledsen.

BS - Vad trist med förkylning, hoppas det inte blir något allvarligt med astrid. De hade ett RS-inslag på nyheterna häromdagen, men det var inte från stockholm.

lappis - Trist med restaurangbesöket!! Och kaffe för 70kr är bara oförskämt om du frågar mig... Men det är klart, var det den näst bästa middagen så var det antagligen en hyfsat lyckad kväll ändå.

snaily - Ska kolla kalendern och återkomma!

Nu får jag nog ta hand om en ööööhööööhhöööhhhöööö-ande lillebror och snart väcka storebror som har sovit i 2½ timmar... Inte helt kry han heller...

Till sist vill jag bara svära över plusgraderna eftersom det ska bli kallt igen, det kommer bli GLASHALT på vår garagenedfart när det fryser på och skotta bort allt skulle ta en hel dag...

• Lapinette

Bakmaskin låter som en trevlig sak att ha ... när vi får ett större kök (för vart ställer man alla prylar?). Restaurangbesöket igår var bra men det är bara att vi hade skyhöga förväntningar och de uppfylldes inte riktigt.

Frullan - vi firade inget speciellt men maken sa att vi skulle gå dit eftersom jag inte åkte ned till Barcelona med honom i år. Det kostade ungefär detsamma .

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge