• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru FruLLan

hejsn tjejer
    BS: åh neeeeeeeeeeeeeeej gumman!!!!

Stackars Astrid! Fy vad hemskt med RS. Vi åkte ju på det när borren var 2 månader. han blev ju skitdålig och vi låg också inne. men Astrid är ju myyyyyckte mindre. Stacks astrid och BS familj. MEN barnsjukvården i sverige är ju superbra och all personal helt udnerbar så det kommer nog bli kaslasbra snart! Varma kramar och kämpa på astrid!

Själv är vi super förkylda och har varit nu i snart en vecka. Både borren pch roffe har sån djup hosta så det låter som de rökt i en 40-50 år sådär. Borren är dock på bättringsvägen och roffe har iallafall inte 40 graders feber längre... Själv behöver jag rehab

Tinga: kul att ses gumman. Hur går det med dagis och ätandet?

Telis: Hej gummna. Har tänkt så himla mycket på er och hur det gått med amning och trassel. Härligt att höra att du kommit till punkt med amningen. Låter vel som en kalas bra plan att pumpa det man orkar och sen köra ersättning resten. Tyckte tinga skrev himla klokt och bra.

MSW: Tackar som frågar, har inga som helst problem att prata om min "puckohet". Jo jag är officiellt så knasig så jag passerade nålsögat och har fått börja psykoterapi!!!!! Tjohoooooooo är så himla glad över det. Fick ju gå en till utvärdering hos psykoterapeuten en månad nu efter hela höstens utvärdering. Det var lite nervöst att jag kanske skulle ramla vid målsnöret. men hon höll tydligen med i den allänna uppfattningen så jag har fått börja nu. Känns SKITBRA!!!!! Jag har en låååång (över 2 år sa hon) process framför mig som stundtals kan bli himla jobbig. Men jag ser så enormt mycket fram emot det hela.
    Jag har inte riktigt kommit in i allt nu men det känns väldigt bra det lilla som gått.

Näe nu ska jag ta hand om två snoriga ungar.

• muggles

Telis: lät som den klassiska utvecklingsperioden vid 5v - först gnällig och sedan ett leende

Vickan: om du inte vill öka mjölkproduktionen ytterligare ska du absolut inte pumpa ur!

Frullan: vad sorgligt med katten. Själv har jag funderat på om man skulle skaffa katt när det nu inte blir några fler barn (verkar det som). Jag har haft katt förut och älskar katter, de sprider sådan hemkänsla. Och så är de lätta att sköta, de sköter ju sig själva mer el mindre.

Porchez: jag tycker inte du överreagerar. Tala ut är alltid bäst, risken är att du exploderar om det händer en gång till annars.

• Tinga

FruLlan - det går bade bra och dåligt med dagis och maten. Båda killarna älskar dagis, och är de någon gång de är ledsna i samband med dagis är det vid hämtning, inte lämning.

Puffs ätande utvecklas i rätt riktning; han äter OK på daigs och dessutom själv, hemma äter han sämre och blir mestadels matad, men det går ändå bättre än tidigare. Om ett par veckor ska vi till sjukhuset för vägning, så då får vi en bra värdemätare på hur det går med mängden mat. Att det är lättare att mata honom har vi ju redan konstaterat.

Piffs ätande är en mer ledsam historia; han äter i princip inget på dagis och inte särskilt mycket hemma heller, så vi sondar ganska mycket. Dock ingen sondning på dagis, för där vill vi sända signalen att han är som alla andra barn och ska äta som de gör.

• Tinga

Ore - du får gärna inboxa fotolänken till mig också.

• Ore

Tinga: Du är inboxad Skönt att det går framåt med Puffs ätande, hoppas att Piff tar efter - helst snart...

Här snöar det också lovikkavantar, typ... Jag hade egentligen tänkt bege mig till öppna förskolan, som hade klädmarknadsdag. Men jag vågar inte ge mig ut. Det var moddigt och vått om vartannat på gångbanorna igår, nu har det kanske frusit till litet, i sina knaggliga spår och med glashala pölar som det sedan kommit rejält med snö över. Inser att det bara skulle lett till fler svordomar än lillkillen behöver höra, minst...

Dessutom så sov jag dåligt inatt, av någon underlig anledning... Lillkillen sov som vanligt ungefär, men jag kunde verkligen inte somna om efter att ha ammat vid 2-tiden. Stackars maken hade jättedåligt samvete för att han behövde åka iväg och jobba, och inte ens kunde ta lillkillen en liten stund...

• Tinga

Ore - fina bilder!

Fru E - hittade några gamla huslänkar från dig när jag kollade min inbox; hur går det med husletandet för er? Några nya intressanta objekt?

• Telis
    muggles skrev 2010-03-01 09:41:21 följande:
    Telis: lät som den klassiska utvecklingsperioden vid 5v - först gnällig och sedan ett leende
    muggles, ja precis, nu väntar vi med spänning på åttaveckorskrisen som ska vara lite längre och lite värre.
  • Telis

Lappis, vad tråkigt att inte förväntningarna ifriades, det ska dom ju göra på såna ställen och när man betalar lika mycket som för en semesterresa, även om förväntningarna är högt ställda. Jag läste också i någon krogrecension där dom inte heller var så förtjusta i att få sav till middagen.

• Lapinette

Ok med sav men inte både sav och två öl. När varmrätten kom reagerade vi alla så här "ahhhh... vi får rödvin!"

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge