• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Jag har en kompis, var numera 1-årige son vägde 5 kg när han föddes. Hon berättade häromdagen att om de äter pannkakor är han den i familjen som äter flest! Snacka om att hon och jag lever i skilda världar vad gäller våra barns matvanor.

• viktualia
    passionsblomman skrev 2010-03-02 13:14:32 följande:
    Jaså du hade redan läst... Nåja, det är andra meningen som är nå´t att lägga på minnet.Andra ungars blodpuddingsvanor är tämligen irrelevanta-om än fascinerande när man såg honom irl.
    fniss fniss.. . underhållande läsning ju!

När mina föräldrar var här i helgen konstaterade mamma att Trollet har 1,5 kg kvar till min födelsevikt.. hihihii.. jag var nog som den där andra ungen jag...
  • Oupsie

Vickan, vad typiskt att du inte kunde komma iväg på promenad. När tror du att vagnen kommer då?

Fru E, läskigt med sprutor.

Liten, blev maken sämre igen?

Försöker läsa ikapp... men det går så där, som vanligt . Ni skriver så mycket

PB, mysigt med sol!

• Oupsie
    Tinga skrev 2010-03-02 13:16:18 följande:
    Jag har en kompis, var numera 1-årige son vägde 5 kg när han föddes. Hon berättade häromdagen att om de äter pannkakor är han den i familjen som äter flest! Snacka om att hon och jag lever i skilda världar vad gäller våra barns matvanor.
    5 kilo! Vilken bamsebebis. Vad skönt att det går framåt med Puffs matvanor . Hoppas att Piff snart är på samma bana.

Jaha, nu snöar det här... inte så mycket men jag vill ha vår! Den här vintern förstör mina ambitiösa hundtävlingsplaner . Grrr
  • _koko_

Snabbt inlägg! Båda barnen sover, helt galet!

Mycket klokt skrivet på sistone, ingen nämnd, ingen glömd!

Ore, vill också se bilder!

Pussar till fruLlan, KRYA PÅ ER!

Håller tummarna för snorkis UL som kanske är klart nu?!

Nu ska jag gå ner i frysen och hämta upp en rödingfilé ur frysen och sen förbereda fika. Kramar till alllaaaaaa!!

• passionsblomman

Tack Tinga!

Jaa, det där med mat är verkligen helt sanslöst hur olika det är! och hur somliga barn kan peta och peta massor av dagar och knappt äta något alls, sedan kommer favoriträtten och då äter de hela lasangeformen!

Och sömn- en familj här lägger sin son vid 18.30-19-tiden och han går i ETTAN! Min son vill gärna vara uppe till 21-men det får han bara i särskilda fall.
    Svägerskans barn fick absolut inte under några omständigheter dricka saft eller läk och inte heller äta något som helst godis när de var små-deras pappa visste inte vad godis var när han var tre nämligen och det var SÅ bra så bra.

Min unge fick glass av sin morfar när han var sådär en 4 månader eller så. Det tyckte han var en väldigt god smakportion (och ja han är ett glassmonster av stora mått)
    Han läsrde sig nog gå på grund av mina fikavanor dessutom. Jo, för hämtade jag en macka så brydde han sig inte, men jädrar i min låda om han såg mig med kaffemuggen! Då kröp han som om det gällde en OS-spurt och sedan såg man småfingrarna greppa bordskanten, en fjunig kalufs, två runda klarblå ögon och en liten pluttnäsa sticka upp under ivriga ljud som betydde "hit med fikat morsan, jag VET att du har något gott där"

Jag borde sannerligen ha riktigt dåligt samvete-och har det också av och till.

-Gissa vems unge som JUST kom hem från skolan och sa "mammaaaa, får jag ta någr Mariekex med mig upp till datorn"

• Parnassia

Snaily - jag är lite nyfiken på vad ni köpte för symaskin... Vi är också lite på jakt efter nåt vettigt men inte för dyrt. Vi syr mest typ gardiner och lagar lite kläder, så det ska inte vara nåt avancerat.

• Fru E

Blommis-klart du får vara med i vår pakt när är det du börjar spruta?

Vickan-nu vet jag inte hur kallt ni har det men räcker det inte med att bylta på Trollet lite extra kläder och vira en filt runtom för promenaden

• Tinga

Parnassia - många symaskinsbutiker säljer begagnade symaskiner. Jag köpte en med daotr för kanppt 3 000.-, där nypriset låg över 15 000.-. Det är snart 10 år sen och jag har inte haft några som helst problem med den. *peppar, peppar*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge