• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

Telis: jag uttryckte mig tydligen klumpigt som vanligt. Jag är inte lika bra på att uttrycka mig i skrift som PB tyvärr. Med "rött skynke" menade jag eg att ni är några här som kan bli lite irriterade här när andra klagar över graviditeten eftersom ni själva har haft svårt för att bli gravida. Och jag kan själv känna igen mig i den gruppen. Det är väl lite samma sak, om man själv längtar efter att bli gravid så vill man inte höra ngn annan klaga utan man känner bara "men njut för 17". Men äh, jag tror inte jag kan lyckas förklara hur jag menar så skit samma.

BS: usch stackars Astrid! Skönt att ni är hemma igen!

Cicci: var det AMs tips att hon kunde ha uvi?? Jag hade själv aldrig hört talas om det, att kräkningar kunde bero på det. Jäkla Bvc - de tror att de är experter på allt.

Frullan: det enda tipset jag tror på när det gäller att försöka få en flicka är att ha sex flera dagar innan ÄL för då hinner pojkspermierna dö. Men det kan ju vara lurigt för då kanske man missar ÄL helt. Fast å andra sidan har ni ju redan 2 st så om ni får vänta några månader (dvs om ni missar ÄL några ggr) på en 3:a så gör det kanske inte så mkt.

• muggles

Cicci: vad tråkigt med dödsfall i familjen! Kram!

• Tinga

Koko - ja, en bra start på dagen är super. Igår kväll åt Puff sin middag väldigt snabbt och lätt också, och jag tänkte på hur mycket mer tålamod jag har med honom sen, när man inte behövt lägga all energi på att få i honom mat. Det blir så mycket roligare då. Jag blir lite ledsen när jag tänker på hur mycket irritation de här matproblemen fött, men samtidigt vet jag ju att de små måste ha mat i magen, så det har ju inte gått att prioritera på något annat sätt (jag har ju varit tvungen att lägga min energi på att få i dem mat, i första hand).

• nennesjuttioåtta

Solen skiner!!!

ang njuta eller inte, det var ingen provokation från min sida att ni ska njuta för att ni har barn trots att det är struligt. Nu verkade det ju som på Vickan att det flöt på alldeles smärtfritt så då borde man väl få slänga in ett NJUT eller ska man i stället säga "Passa för fan inte på att njuta, det finns alltid de som har det bättre!" ?? ni behöver inte börja tävla i vem som hade det värst, jag FATTAR att det är tufft och jobbigt, kanske mestadels, men jag tyckte inte att huruvida man njöt av bebistiden när allt var kolik, amningsproblem eller annat var relevant alls i det här.

• nennesjuttioåtta

För övrigt fick vi lyssna på hjärtljuden igår (skulle ju ta nya prover bara) och på kvällen sen så kickade det i magen. Som ett plopp!
    Sista besöket hos lyx-BM nästa besök blir på MVC.

• Fru FruLLan

Hejsan alla pussgummor

Hoppas natten varit lugn för Astrid med familj och att ni fortsätter bli bättre och får vara hemma.

Cicci: Igen. Kramar i mängder och beklagar verkligen. Hoppas ni får provsvaren ni väntar på nu och att pc kuren verkar fort! Ringer dig sen

Snorkis : HÄRLIGT med fint UL. Visst är det häftigt ? Och visst blir allt mer "verkligt" ?

EA: Ingen fara alls med tramp i klaveret du kan lugnt och fint klampa vidare
    Du har HELT rätt i det du skriver dock. och det var det jag menade med att jag inte riskerar psykhälsan för en till graviditet. OM tjejproblemet är så stort så att det finns risk att jag brakar udner grav, ja då blir det helt enkelt ingen grav. Kan jag inte hantera att det KANSKE blir en tredje kille... ja då får vi nog låta bli att skaffa en till. Så det ska vara klart innan försök påbörjas. och jag jobbar ju på med allehanda psykoterapi och jox så ....

Men klart kommer vi försöka påverka könet, men jag får inte knäckas om det inte funkar.

och jag HOPPAS verkligen att du och din make faktiskt får era FYRA barn. fast inte på en gång Näe ni kan ju börja med ett och ta resten i snabb takt vet ja! Tummarna hålls! HÅRT!

Mugglis: Precis! jag tror att det är Shettles metoden eller nåt som säger att man ska ha sex flera dagar innan. och precis som du skriver så kan det ju denna gång få ta lite tid. Vilket det ju kan göra om man inte timar precis (som ju jag tror på....)

Åhhhhh Jag fick precis en sån hääääääärlig känsla i hela kroppen. Att jag bara ville ha er alla mina små trådisar här i mitt vardagsrum och ge er alla en STTTTOOOOOOOR Varm kram var, eller flera.
    Blev bara så GLAD och var och... glad över att ni fanns och att ni skriver det ni skriver... och för att ni är de ni är.

HÄRLIGT när sån akänslor bara tar över ens kropp. Händer ju inte varje dag!
    Att solen styrålar och det är VACKERT bidrar ju kanske med sitt.

PUSSSSS alla tjejer!!!!
    Jag fick precis en sån

• Fru E

Frullan-men då är jag lite lugnare då
    Fyra barn tror jag inte att jag vill ha men vi får väl se när vi kommit till första

• nennesjuttioåtta

Cicci
    Stackras lilla skruttan!!! Och er också såklart, beklagar dödsfallet!

Tinga
    Härlig morgon!

Koko
    Tågarna!

• muggles

Men herregud jag har ju redan skrivit att jag reagerade med ryggmärgen utan eftertanke pga det jag varit med om. Jag är inte perfekt ok?!

Hur länge ska jag be om ursäkt?????????????????????????

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge