• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Hejom fejom! Jag har haft sådan explosionsartad huvudvärk inatt och hela förmiddagen att jag först nu är uppe-i pyjamasen!
    Men nu har det -tack gode Gud- gått över så nu känner jag mig som en människa igen.

Cicci- shit vad arg och galen jag hade blivit över uvi-missen om jag var du! Fy vad onödigt och riskfyllt för lilla Skorpan! och vad tråkigt med dödsfall! *skickar en kram*

Mugglan och Nenne och alla andra livsnjutare. det är nog rätt vettigt att välja att se diskussionen som uppstod som berikande på så vis att det finns så mång utgångspunkter och så mycket som ryms i saker och ting. Det som av någon ibland bara sägs (som "slappna av") nästan i förbifarten kan få en annan att vilja bli en mördare.

Jag har inte sett inlägg, förklaringar och utläggningar oom enskild kritik mot någon allas och inte heller någon tävlan eller annat. Bara ett intressant vidare samtal med olika reflektioner och infallsvinklar på saker. Jag tycker verkligen inte att någon har något att vare sig be om ursäkt eller bli ursäktad över.

För min del gör det heller inget om något blir lite känsligt eller ifall någon blir upprörd ibland, bara man får förklra vad man egentligen menar. Och vill den personen fortfarande vara uppröd, så är det också ok. Man måste inte vara så förbaskat sirapslent överens om precis allt jämt.

Jag är övertygad om att alla fattar vad alla hittills menar och jag tror dessutom att detta är ett ämne man kan tala om över mer än ett glas vin-precis som Frullan föreslog.
    Det tangerar ganska många delar av att vara människa. Vore mycket konstigt om det inte också rörde vid våra känslor.

• Lapinette

Jag säger som jag brukar säga till maken emellanåt - du har din åsikt, jag har min ... vi behöver inte tänka och tycka lika i allt men that's it, end of discussion. Maken har nämligen en förmåga att vilja gå till "botten" med saker och ting. Diskutera vidare när jag tycker att det är slutdiskuterat sedan länge.

• Liten med Mindre

Lappis - maken har bara en förmåga att vilja sluta innan jag är klar...

hmm...två middagslurar idag. Är jag trött månne. Eller sover jag illa om nätterna pga middagslurarna?
    Äh - tänker inte ta reda på vilket. Måste ju i alla fall vänja mig vid vakna nätter framöver och smålurar här o där.

Krya på huvudet PB!

• Lapinette

Har alla rymt tråden .. ja förutom Liten som har anmälningsplikt .

• Tinga

Jag är här, men försöker lära mig en massa nya processer på min nya tjänst. Har förresten kontrat med ett motbud på övertidsavlösningen, men har ännu inte hört något mer.

• passionsblomman

Jag blev helt sonika avbruten och bortkopplad, för telekillen kom och skulle fixa med vår knasande hemtelefon-och då kopplade han helt abrupt bort internäääätet också. Nu har han åkt och det tutar i lurarna igen. Åter till trådarna...

• snaily

Hej på er!
    Här sitter jag svettig och dan, precis tillbaka från en skidtur med Korven. Det är bra att åka med honom för då kan jag slöåka med gott samvete, för han är trots allt bara 10 mån gammal och ska inte jobba så hårt än. Fast som sagt, svettig blev jag så lite motion var det allt.

Cicci
    Vilken tung period ni verkar ha - KRAM på dig!

Nenne
    Grattis till Prick-känning!

Fru E
    Jag kände inget innan första VUL, men förra gången började det kännas lite konstigt i magen när jag sprutat ungefär en vecka tror jag. Svårt att förklara, inte ömt, mer lite spänt. Den här gången känner jag typ inget, mer om det nedan.

Barnlös som jag är har jag inte så mycket att tillföra i "njut-diskussionen", mer än jag tror att jag förstått UNGEFÄR vad alla menat med sina inlägg.

Varit hos läkaren idag - ingen riktig fart på mina äggstockar den här gången, inte så många blåsor och de flesta små, dessutom var de rätt ojämna i storleken. Eventuellt ska jag på en koll till innan (om) det blir ÄP, som nog dröjer till tidigast torsdag nästa vecka. Försöker att inte stressa upp mig över det här, tänker om jag fick ut 13 ägg med 150 enheter Puregon så borde det väl gå att få fram NÅGRA åtminstone när jag sprutat med 125 enheter. Fast äggstockarna kanske hade velat vila lite längre innan det här försöket... Vi får väl se.

Träffade en kollega idag (jobbar inte ihop men inom samma organisation så ses på möten/kurser nån gång ibland) som också genomgått IVF och nu försöker få ett syskon, de har embryon i frysen från förra gången - så skönt att få prata av sig lite med någon irl som vet hur det är!

• Tinga
    Lapinette skrev 2010-03-04 15:50:54 följande:
    På dem bara Tinga!
    Jag gillar att förhandla! Tycker det är kul på semesterresor när det blir tillfällen till prutning. Fast jag skulle tycka att det var jobbigt om man behövde pruta på allt här hemma; det är ju mycket bekvämare när utsatt pris gäller.
  • Tinga

Snaily - vad konstigt att det verkar bli så stor skillnad bara genom att ändra dosen litegrann. Hoppas att äggisarna tar sig de sista dagarna, så att det blir en lagom äggskörd. Kram!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge