• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Jag som just SKREK till min man och son att:
    "detta är förbanne mig en helt jävla fittig SKITdag och ni gör den inte bättre så ni kan lika gärna gå till dnnen där träningen NU och jag kan lika gärna äta min middag ENSAM och UTAN er och jag SKITER i vad ni gör resten av dagen. Den här dagen borde ändå aldrig solen ha gått upp!!!"

Det är väldigt balanserat och stabilt det. Och jag känner mig som en sann glädjespridare och energispruta. *skrattar ihåligt*

Jag skulle just sätta mig här och välja om jag skulle andas i en påse eller gråta en hjälplös skvätt. Åsså läser jag att Mugglan inte vill förpesta tråden....Okej, då får jag också hålla mig undan på obestämd tid. Typ tills ivf:en misslyckats och jag sedan krisat klart över det och börjat hantera tillvron igen.

• passionsblomman

*kramar tillbaka*

Alltså, en av de livräddande egenskaper den här tråden har är väl iallafall att man slipper ha sina psykbryt helt ensam och allena? Och kanske hjälpa en att någorlunda hålla balansen på den slaka lina barnlängtan/oro/funderingar är att gå på.

• Frejis

Kikar in för att se om Liten fortfarande är här och såg hennes inlägg nyss. Spännande när Minst tittar ut, gissar på måndag!

Liten igen - det är samma handläggarjobb som jag hade i våras fast med annat innehåll.

Lappis - hoppas att inflammationen snart ger med sig och att du blir bra igen för att det inte är kul att inte kunna träna. Här påbörjar jag snart min sjätte vecka som förkyld gick i tre veckor med halsfluss utan att veta om det, fick antibiotika i en vecka och nu dessa efterverkningar. Blä

En extra stor kram till dig för den här låååånga kön till adoptionen!

Vickan - vad lång tid det tar att få vagnen! Kanske tur i oturen att vädret inte är det bästa...

Kram till alla som inte känner sig så värst i balans!

Dags för lite middagsmat! (dvs dags att fylla den sladdriga efter-gravida-magen med hemlagad mat och äta som vanligt för mycket. Men då förblir jag som maken alltid säger på gott humör )

• porchez

mugglan - stor kram till dig, förstår det som att du har det jobbigt just nu. känns det bra att lämna tråden för ett tag så gör det! Trots att vi kommer sakna dig så hoppas jag du vet att den alltid finns här. Och att det är okej att vara obalanserad här, här om någonstans får man dela med sig utav ALLT! Kram till dig och ta hand om dig...

Cicci - tråkigt med dödsfall, beklagar sorgen.

Frullan - som jag sagt så har jag bara smygläst "dig" i tråden tidigare, men jag tycker man känner på dina inlägg nu att du är så positivt inställd och ja jag tycker att du verkar må mycket bättre! hoppas terapin kommer hjälpa dig mot alla hjärnspöken och kul att ni vill satsa på en "trea"

ego - har precis kommit hem från frisören, lite blondare, men inte så mycket som jag ville, får bli fler slingor till nästa ggn. Men så har jag klippt mig, rejält kort och rufsigtuppe på huvudet sen längre i nacke och längsidorna, sen hel lugg. Ja ni vet ju inte hur det såg ut innan, men det är en stor förändring och det känns så SKÖNT! ävenom jag tror jag kommer dra luggen åt sidan ganska snart igen...

• MuffinsTönt

Fan va jag e sur nu!Jag trodde jag skulle vara ledig denna lör och jobba på sön. Jag blev tillfrågad förra veckan om jag kunde jobba BÅDA dagarna av X. Jag tolkade som att sön var ngt inplanerad och det extra viktigt att X skulle va ledig. Men då jobbar jag hellre på sön, svarade jag. Fick inget svar på det. Varken ja eller nej.

Idag frågade jag igen vem som jobbar denna helg.

- Du jobbar, du sa ju att det var ok.
    - Ehh... nej, jag sa att jag jobbar hellre på sön.
    - Jaha, men Y kan inte på lördag så du får ta båda dagarna.
    -

Jag visste inte vad jag skulle säga. Jag hade ju inte precis ngt val. Just då kände jag mig bara så liten och ignorerad. Jaha, kunde jag inte ändå få diskutera det? Snacka om att köra över en.

Nu vet jag inte ens om det är någon vits att ta upp denna disskution. Det hjälper ju knappt ngt. Sen är jag så upprörd att jag inte ens tänker fram ngt bra att argumentera mot. Däremot vet jag att jag kommer vara sur hela helgen om jag inte får ngt sagt. Arrgh, fan jag känner mig så blä nu!

Fan, nu förpestar jag tråden och er med ännu ett gnäll inlägg.

• MSW

Kramar till alla balanserade och obalanserade!! Har dåligt batteri eller något annat knas med tangentbordet så längre än så här blir det inte!

• Parnassia

Sammanfattningsvis verkar detta vara en pissdag för flera. Min började ju inte bra och är fortfarande kass. Känner mig gråtfärdig hela tiden.

Har sovit dåligt flera nätter också.

Allt detta tror jag kan skyllas på fullmånen! Både jag och maken har märkt att vi iaf sovit illa vid den förut.
    Kan vi inte skylla på den?
    Känns skönt att hitta en annan syndabock ibland är dessa ständigt närvarande eller icke närvarande hormoner...

Kram!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge