• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

Snaily - hoppas, hoppas, hoppas att blåsorna tar fart nu! Kram!
    Är fö också nyfiken på vad ni ska göra med hundarna på fjället? Eller det kanske är skare som bär dem?

Lappis - vin, vin och vin. Bra där! Du har ju lovat att dricka åt mig också! Det kan du ju meddela maken.

AM - välkommen hem!

• Tinga

Lappis - men så är han ju fransman också; de dricker väl vin alla dagar?

AM - välkommen hem!

Liten - tyckte du att maken var lika söt när han låg på soffan?

• Parnassia

Snorkis - jag tycker inte att vändbart handtag är nåt viktigt. Det viktiga är att sittdelen kan vändas så att barnet kan åka framåt när det blir äldre tycker jag. Vår sittdel kan vändas, inte med ett handgrepp, men ändå relativt enkelt. Saknade aldrig att det inte gick vända stup i kvarten.

• fru AM

RS för både Roffe och Astrid! Läskigt! Pussar till alla sjuklingar.

Livia var en duktig liten premiäråkare - hasade sig fram och lite ner och upp i någon lift och på rullbandet i barnområdet. Fast mest exalterad var hon nog över hjälmen och skidorna (rosa).

Sjysst av dig Liten att inte föda förrän jag är tillbaka i stan!

• Parnassia

EGO - Tenshistorien verkar få ett bra slut. Jag ringde igen igår och sa att jag hittat lite mer info och att jag kanske skulle ha haft den som hette "xxxx femina" mm mm. Hon ringde tillbaka idag och hade kollat med en kollega; jag hade rätt! Hon har beställt en ny apparat och jag får gå dit igen på onsdag. *nöjd*

• Tinga

Snorkis - jag hade hellre satsat på en vagn med svängbara hjul framtill, men det är ju jag det.

Parnassia - starkt jobbat!

• Snorkfröken77

Parnassia - Det såg superenkelt ut att byta riktining på den, så då borde det funka, tack

Tinga - Fasta framhjul var ett måste så som vi bor och kommer nyttja vagnen. Ibland skiter kommunen i att ploga här på tre dagar på vintern, då är det inte så skoj med svängbara framhjul Sen kommer vi ju inte gå i stan med den. Utan mer på landet och vanliga vägar.

• Liten med Mindre

Tinga - maken tyckte jag mest synd om. Han var ju sjuk på riktigt.

Parnassia - skönt att du får rätt grejor. Skam den som ger sig.

Och angående svängbara framhjul så har jag inte saknat det så mycket här i förorten - utom i affärer. Tack och lov blir det ju inte så mycket mer än matshoppande här ute.
    Fast nya vagnen har både svängbara och ganska små framhjul - får se hur det går när vi väl hämtat o kör den. Känns som en dubbelvagn är mest behändig med i alla fall svängbara hjul - de hade gärna fått vara stora.

• Parnassia

Vi bor också "inte centralt", kan man väl säga utan att överdriva... Vi har inte haft svängbara framhjul utan helt vanliga lufthjul, det har funkat jättebra, året runt, på vägar, grusvägar, stiga och ren skog tom.
    Enda gången jag tänkt att svängbara hjul hade varit bra har varit i små butiker med dåligt svängutrymme, men på sådana ställen är ivf inte jag så ofta.

• start september

Liten, fick Amimox enbart (tänkte inte på att be om hostmedicin eftersom vi har både Mollipect och Coccilana-etyfin hemma).

Sen har jag äntligen hörsammat AM:s reklam för nässköljning, köpte sruta redan förra åtret när jag hade något liknande fast snällare, men nu togs den fram. Lite kluven till känslan, men nog avlastar det trycket kring näsan i alla fall!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge