• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Lappis - din lilla fyllekaja! Och på en torsdagskväll dessutom.

BS - kanske en bild till galleriet? Krya på er, allihop.

• start september

Kram till BS, vi har haft samma sjuka här tror jag, hosta som lett till kräkningar om man precis ätit eller ligger ner efter välling. Två¨feber omgångar med en veckas mellan rum och massor med snor. Febern är borta sen envecka men hostan består, fast är mindre.

För oss hjälper Mollipect, hon kräks oftast inte upp det och hon gillar oftast att få medicin i munnen. Därför kör vi flytande Alvedon eller Ipren också.

Sen fick jag väl bihåleinflammation av samma elände tyvärr.

• Lapinette

Tinga - min make satt hela tiden och sa men det är ju torsdag dvs så klart vi ska dricka mera vin! För jag ville dela de sista röda för att bara få lite till osten.

• fru AM

Hej alla! Hemma igen. Hemresan gjorde vi i ett svep 11-18 igår - ingen trafik alls.

Vet inte om jag komemr lyckas läsa ikapp. Men bara på sesaste sidan ser jag att BS & Astris varit inlagda på sjukhus! Varför!!? Och att Roffe har RS!?? Så här kan ni ju inte göra nör jag är barta ett par dagar - jag blir ju alldeles orolig. Hur mår alla?

Andra hemskheter? Uppdatering någon (jag försöker läsa ikapp under tiden)

Vi hade det bra i Sälen - bodde i ett bra hus där jag och Hektor tillbringade större delen av tiden. Antingen inne (när det blåste) eller utanför på promenad när solen sken.

• Liten med Mindre

Tinga - BF är idag.

Lappis - var inte förra fredagen tung med... Eller du kanske är på topp idag efter att ha somnat tidigt.

BS - hoppas ni får hjälp hos doktorn. Mindre vägrade mollipecten (gjorde jag med när jag var liten), och efter det har jag läst om barn som blir hyperaktiva och speedade av den. Vetesjutton om jag tänker pröva den igen på henne. Kan ju spara den åt mig själv om det blir nya bihåle- och hostproblem. (September - jag fick mollipect plus antibiotika mot bihåleproblemen i höstas - fick du samma).

Och vad gäller piller i stjärten så är det något Mindre pratar om med - men det är mest för att mamma måste ta sin magmedicin så... Än så länge har vi i alla fall inte fört diskussionen på stan.

Och igår gick lilltjejen och la sig på soffan i badrock och skulle ha filt över sig- "jag är jättehuuuk" (sjuk), för så låg pappa när han var utslagen förra veckan.
    Så sött så man dånar.

• Snorkfröken77

Slänger in en snabb fråga: Hur viktigt är det med vändbart handtag? Vagnen vi valt blev helt dissad av två kollegor för att den inte hade vändbart handtag. Är det så viktigt?

• Parnassia

BS - Vad bra att ni blivit utskrivna! Ett steg i rätt riktning ju. Har ni provat flytande alvedon till Iris istf suppar? E tycker den flytande är god och därmed inget gnäll när hon ska få den.

Ore - vad bra att närfridan funkade för er också! Grattis till det och en god natts sömn.
    Här har vi faktiskt också sovit bättre. Men månen är ju på väg "bort" också!

Snorkis - åh vad roligt att gå och titta på vagnar och bilstolar. Och roligt att ni hittat det ni ville!

Liten - spännande med dagen D! Inga känningar?

• Liten med Mindre

AM - Astrid har också RS, därav sjukhusvistelsen.

Välkomna hem! Skönt att ni haft det bra. Hur gick det för lilla skidåkerskan?

• Liten med Mindre

Parnassia - inga känningar. Mer än att jag är trött på att ha ont om nätterna , och inte få promenera i timmar i det sköna vädret.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge