• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt
    porchez skrev 2010-03-04 20:43:14 följande:
    Jag förstår dig rätt, ibland så kan dödsfall vara rätt i tiden...Fick precis ett sms från en kille som jag dejtade för ca ett år sedan (och inte träffat sen dess), det stod endast: film? Var nära att skicka tillbaka och fråga varför han inte skrev: kn*lla? på en gång, för jag antar det var det han ville Men jag tackade artig som jag är nej och ljög och sa att jag var upptagen
    Du ville inte göra som jag gjorde en gång? Stack direkt efter bion innan stackarn hann reagera eller bestämma en ny träff? Nä, såna typer klarar man sig bättre utan.
  • BrudSommar2006

Hallå, i förmiddags blev vi utskrivna äntligen. Fast när jag klipper av plastbandet med hennes namn på som hon haft runt armen så upptäcker jag att honfått en allergisk reaktion och är röd och svullen med otäcka vätskefyllda blåsor under, smörjer nu med idomin som de rekommenderade, morr. Har varit ute hos mina föräldrar hela dagen sedan och fått sova ett par timmar eftersom Astrid vrålade till fyra igår natt. Får se hur det blir inatt, Iris har en sådan otäck hosta att hon kräktes igår natt hos mina föräldrar, varit på god väg inatt men klarat sig hittills men hostade så hon kräktes vid middagen idag.

Snigeln, vad tränar man med hund på fjället i all snö??

Muggles, stor kram!

FruLLan, ni har det inte heller lätt med sjuka barn just nu, hoppas så att det vänder nu.

Ja när var man på bio senast, det minns jag inte.

Nu ett försök till läggdags men man vet ju aldrig hur det går...

• Tinga

BS - vad skönt att ni blivit utskrivna nu, men otrevligt med blåsorna. Hoppas att du fått en god natts sömn vid det här laget. (Även om jag förstår att chansen är liten. )

Här är det strålande väder; sol och -5 grader. Inte så mycket vårkänslor, men det är så härligt att se solen. Och så är det ju FREEEEEDAAAAAG!

• Ore

BS: Skönt att ni blivit utskrivna, men usch med allergisk reaktion av plastbandet... Nu tycker jag att ni har haft nog med elände, och att Astrid ska krya på sig och få chans att vara en nöjd och glad liten bebis som mest bara äter, sover och jollrar så att hennes mamma får litet välförtjänt lugn och ro

Mugglan: Groumph-KRAM!!! Tråkigt att du mår så dåligt, men säger som övriga att du absolut INTE behöver hålla dig från tråden för den sakens skull!

Frullan: Hoppas att Roffes RS också blir bättre snart... Tråkigt med dödsfall, även om det inte var helt oväntat.

Vi har ett "väntande" dödsfall också, i makens släkt. Det har varit nära ögat två gånger (så att läkarna förberett de allra närmaste på att 'nu kan det ta slut, och så här kommer det gå till då') men personen i fråga har piggnat till. Men nu är det bestämt att händer det något mer så kommer de inte ens ta personen till sjukhus (pga stark sjukhusrädsla, plus att det ändå inte finns så mycket att göra...)

Har ni förresten sett att det väntas plusgrader nästa vecka... FLERA dagar i sträck!!! Åtminstonde i "min" del av Sverige.

Hoppas också att AM med familj har kommit hem från fjällen utan större problem i trafiken... Övernattar de på vägen hem också måntro? (För de skulle väl åka på torsdagen, eller minns jag helt galet?)

och TACK till alla som kommit med gulliga kommentarer om bilderna på lillkillen och oss. Det värmer (Vi tycker ju förstås att han är världens sötaste, men inser att vi kan vara litet partiska )

Om jag verkar uppåt idag så är det för att jag sovit som en gudinna!!! Lillkillen slog till med att sova 8 timmar i sträck! Och sammanhängande sömn är verkligen guld värt, man märker stor skillnad i pigghetsgrad helt klart... Är helt övertygad om att det är tack vare att jag faktiskt köpte en Näsfrida + deras koksaltsspray. Lillkillen gillade snorborttagning mycket bättre när saltet sprayades in i näsan, och det var mycket lättare med Näsfridan än med den andra sugsaken med gummiblåsa på som vi hade. Jag behövde inte hålla fast ett gallskrikande barn som försöker kasta sig åt sidan, snoret försvann och han sov utomordentligt bra.

Så Näsfrida får fem tummar upp från mig, och rekommenderas starkt till alla småbarnsföräldrar med förkylda telningar...

• Ore

Snaily: Hoppas att de små äggblåsorna gör en stark slutspurt och blir till många fina små ägg!

Muffinstönt: Vad märkligt att inte ge återkoppling på jobbdagarna, även om du inte sagt bestämt nej till att jobba lördagen, så borde de ju ha meddelat det bättre. Har du fast schema i övrigt, eller brukar det bli litet olika? Annars skulle man ju kunna se det som att du bytt en arbetsdag med kollegan som inte kunde, och därför har en dag tillgodo om du skulle vilja vara ledig.

Snorkis: Härligt med vagnköp - vilken blev det? *nyfiken*

• Snorkfröken77

Ore - Noterar Näsfrida! Det blir en Emmaljunga City Cross med en hårdlift (heter det va?) till i deras Celebration svarta tyg. Så snyggt!!! Vagnen kändes jättesmidigt fast rejäl, tror den kommer bli toppenbra!

• Liten med Mindre

Ore - grattis till god sömn! Frida kan verkligen göra susen.

Snorkis - grattis till vagnköp. Så slipper ni sitta utan som stackars Vickan...

FruLlis - beklagar morbror, men skönt att han fick slippa det onda. Hoppas ni kryar på er snabbt nu!

Och - Astrid får allt krya på sig med och sluta hålla låda om nätterna! Påkryningar till hela familjen BS tror jag förresten!

Muggles - kramisar! Välkommen åter när det känns ok för dig igen! Saknar dig redan.

Och - dagen D är här och än så länge är vi inte på väg till bb. Har tagit en superskön promenad både till och från dagmamman. -8 grader, solsken och nästan vindstilla. Rätt dag för busskortet att sluta gälla. Vilket det även gjorde 1-2 dagar innan Mindre kom... Drar alla paralleller som går här.
    Funderar på om det är läge att påbörja Mindres fotobok, baka bullar eller röja i något skåp. Nåt kreativt får det väl bli.

• Tinga

Liten - åh, vad spännande! Fast vad menas med dagen D, förresten? Är det att det är BF idag eller att du känner att något är på gång?

• Lapinette

mugglan ? du sprider inte dålig stämning. Kom tillbaka! KRAM

BS ? skönt att ni är utskrivna!

Kram till alla som har haft dödsfall i familjen nyligen. Helt otroligt vad många!

Liten - så du är fortfarande hemma!

Och för er som var sugna på vin igår kväll så kan jag meddela att jag blev på lyset av 2 glas vin igår, åt musslor och sedan ost på Wasahof (vilket kräver ett glas vitt och sen ett rött). När jag kom hem ?terrade? jag först maken som försökte gå på toaletten och sen somnade jag på soffan innan kl 21.00!!!

• BrudSommar2006

Hej Liten, jaså du är här än!

Iris har tid hos doktorn klockan tio så får vi se vad de säger om hennes hosta. Här verkar vi aldrig bli friska... 38,1 i temp och då tyckte de att vi skulle ge alvedon innan vi kom dit så det har vi gjort även om det inte var så populärt. Nu går hon runt och pratar om att hon har medicin i stjärten, stackarn.

Ore, jag tycker också bilderna var jättefina!

Vi har fått våra bilder nu, fast på cd med posten, de blev faktiskt riktigt bra.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge