• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Snabba cash var också jättebra, men Aldrig fucka upp helt värdelös. Kändes som att Jens Lapidus skrev en andra bok bara för att han skulle. Det blev liksom aldrig något riktigt sammanhang i boken och heller inget riktigt slut.

• Lapinette

Tinga - det är vad jag har hört också (Aldrig fucka upp) och det är av den anledningen jag inte har läst boken än.

• MuffinsTönt

Efter tusen strålande solar ska jag läsa om(!) "Så länge vi båda andas", Twilight del 4. Jag bara älskar den serien.

• Lapinette

pb - kan nog ge några tips men rent generellt åker vi till länder som ger värme . Tjejen vill ju inte ha det så hett.

• Fru E

Tycker det är lite dålig fredagsstämning i tråden idag *skakar på rumpan*

Tillbaka från UL och det var minst 14 äggblåsor på gång så doktorn sänkte dosen så att inte min högra äggstock skulle digna av för många ägg
    Ny koll på måndag och prel ÄP på onsdag eller torsdag trodde inte att det skulle gå så snabbt utan hade räknat med plock i vecka 11n vilket passar almanackan bättre. Nu blir det till att stuva om rejält och missa obligatoriskt stort möte bla på måndag men vad gör man inte för sina framtida barn

• passionsblomman

EA- jäklar! Vad snabbt det går! Undra på tatt de kallar den för den korta metoden! Känner mig i en oerhört långsam och omständlig process i jämförelse. Lite konstigt i perspektivet att det ju tydligen är så bråtton för min del. Men det är väl olika för vem de olika metoderna passar bäst.

Uj vad spännande det blev nu då med sådär snabba puckar!
    Hur mår du annars?

• Tinga

Fru E - du kanske ska byta nick till värphönan? Kul att det verkar gå bra med ivf:en. Kram!

• Lapinette

Fru E - vad härligt! Hur många dagar har du nu sprutat?

• Fru E

Tinga-funderade med på det

Lappis-vi har bara sprutat i 5 dagar med ikväll

Blommis-mår helt ok! Börjar känna av äggstockarna och bli lite svullen men annars ingen fara

Förresten måste man ha gonalf och ovitrellen i kylskåå exakt hela tiden ska till akun om en timme och sedan tar det ca 2 timmar innan jag är hemma igen.....

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge