• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

Pulkaåkning med Mindre och pappa uppskattades av alla. Fast det hade varit skoj att vara mer än fotograf.

Middag, bad o mys i soffan, och nu är det de vuxnas tur att mysa vidare i soffan.

Trevlig kväll!

• BrudSommar2006

Hej AM! Blev det något bad för dig och Hektor? Hur gick det för Livia i skidskolan? Var det flera barn med er i skidskolan eller var hon ensam? Åkte hon med pappa i backen sedan?

• kängu

Hej godingar!

Jag tittar in en snabb med vinglaset i handen

Har skummat ikapp och sett att det hänt en massa tråkigheter Kramar till alla som behöver det.

Spännande med IVF, och Nennes första kick, och massa annat... Jag hänger helt enkelt inte med här inne längre märker jag.

Fredagskramar till er mina gurkor, nu dags för På spåret!

• fru AM

Hej BS! Hur är det med Astrid nu?

Livia åkte bara med sin pappa (skidskolan var fullbokad konstaterade pappan förvånat en dag innan avfärd (NÄHÄ? )) Och hon gillade själva åkandet skarpt fast allra mest gillade hon sina skidkläder, sin hjälm & skidorna

Hektor blev tyvärr dålig efter halva tiden (magen) så vi fick stanna hemma i stugan medan övriga styrkan åkte och badade i Lindvallen.

BrudSommar2006 skrev 2010-03-05 19:49:13 följande:
    Hej AM! Blev det något bad för dig och Hektor? Hur gick det för Livia i skidskolan? Var det flera barn med er i skidskolan eller var hon ensam? Åkte hon med pappa i backen sedan?
  • FruCicci

Hej hej...............

Läst denna sidan....

VILDSVIN - I LOVE!

Vi hade vildsvin på Louise dop fantastiskt gott! Vi helstekte och hade trattkantareller i grädsås till och potatis
    familjen hade fällt djuret själva, vilket blir extra gott så klart.

Skorpan äter antibiotika o har fått 2 nya läkartider...

kramar o trevlig helg

love you all

• BrudSommar2006

AM, det är så mycket bättre med Astrid, hon hostar lite fortfarande och är lite snuvig. Vi vet ju inte vad hennes blodvärde är förrän vi fått tid på barnläkarmottagningen här, de ringer väl så fort de fått remissen gissar jag, men det borde vara ok. Det enda är väl att järndropparna gör att hon får ännu mer problem med sin redan problematiska mage så att hon skriker mycket men, men. Om en månad eller så hoppas jag att vi får slippa dem.

Iris ligger just nu och kan inte somna fast hon brukar somna vid åtta, hon sov nämligen hela eftermiddagen idag. Vi har båda två sagt att det är helt otroligt vad hennes tal har utvecklats den här veckan hon varit ifrån oss.

Trist är att vi inte vet när hon kan gå till dagis nästa gång för där går det maginfluensa och det törs vi inte utsätta Astrid för nu när hon haft diarré och gått ner i vikt och vi fått trycka i henne mat utan att hon gått upp än, vi måste till bvc och väga efter helgen. Det kommer att bli jättejobbigt att ha henne hemma efter helgen, suck.

• BrudSommar2006

AM igen, vad trist att Hektor blev dålig, typiskt! Han smittade ingen annan i alla fall?

Hej Cicci! Vad skönt med läkartider så att ni får ordning på det här nu, det måste ju varit väldigt plågsamt för henne att gå med det här så länge. Hoppas att antibiotikan hjälper nu. Ha en så bra helg ni kan!

• porchez

här är en till som gillar vildsvin, mormors köttbullar på julafton var bland de godaste jag ätit, där hade hon blandat den färs hon hade: nöt,gris, älg och vildsvin!

AM - dina små historier om Livia påminner om min jobbarkompis dotter som är drygt 2 år, hon tycker det är roligaste med det där lilla rullbandet att åka UPP på i barnbacken

Kängu - kul att du tittar in ibland

BS stor stärkande kram till dig, och hoppas allt kommer gå bra med Astrid, att hon går upp i vikt nu när hon mår bättre och att Iris snart kan återvända till dagis!

• fru AM

BS: tror inte Hektor smittade någon - det kan ju ha varit en förkylning som satte sig på magen eller liknande (det sägs ju att det kan bli så). Han har i alla fall matvägrat i snart en vecka och varit risig i magen. Men bättre nu!

Cicci: usch stackars Skorpan som har UVI. Att de missade att ens kolla det på BVC är riktigt dåligt. Var noga med att påpeka det för de så kanske de lär sig något!

Pochez - jag har verkligen försökt visualisera din nya frisyr (kort och rufsigt uppepå, långt på sidorna och i nacken) men lyckas inte riktigt ... ny bild till galleriet?

Nu frukost med la familia

• porchez

AM - haha, ja det kanske är svårt, kan bli en ny bild om jag lyckats få ihop någon bra, bara för att ni inte ska tro att jag ser ut som en galning

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge