• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt

Kram till Snaily, PB och Liten (fler?).

• MuffinsTönt

Passar på o spammar tråden.

Jag funderar på att baka bröd. Jag inser att vi äter ruskigt mkt bröd hemma. Det blir en del summor när man tänker efter. Men frågan är eg om det är lönsamt. Man får ju tänka på råvaru,tid och ugnen i drift. Hur ska man räkna?

Har ni tips på "roligare" bröd som inte har allt för komplicerade innehåll. Och gärna vitt, efter xx år här så föredrar vi ändå vitt bröd.

• MuffinsTönt

Vickan - jag funderar på om det är värt dem där enstaka kronorna. Tack för länken, ser jättegott ut!

• Snorkfröken77

Snaily och Fru E - Grattis till smaskiga aladåber *saknar* Ååååh vad jag saknar ägglossningen, den där känslan: Jag. Måste. K****a. Ursäkta franskan

Vickan - Grattis till första glset vin på länge Smakade det så gott som du hade föreställt dig?

Jag saknar inte alkohol ett smack, däremot saknar jag min Pepsi max innerligt (vill inte dricka det nu pga aspartamet, har självt kommit på den dumma idén). Maken får inte ens köpa hem det, då avlider jag nästan...

Vi har varit och sett Alice i underlandet ikväll, den var helt ok, men inte mer än så tycker jag. Sen sitter man ju som en påse skit i de där stolarna, för att inte tala om hur vidrigt det var att bli kissnödig redan efter en halvtimme...När filmen var slut hade jag så ont att jag knappt kunde prata. Tänkte för mig själv medan jag skyndade mot toan att det här ska jag inte göra om så länge jag är gravid. Sen såg jag reklam för SATC2, gnyyyyl, vi är helt tjejgäng som ska gå och se den i maj, jag kommer dö då. Får be om en plats nära utgången..

• Snorkfröken77

Vickan - Jag var precis som du förut, skulle aldrig falla mig in att visa mig i mysbyxor, faktum är att jag ägde inte ens några. Sen träffade jag maken och sedan har det gått utför Nu åkte vi även ner till hålans mataffärer iklädda mysbyxor. Vi brukar titta på varandra och säga "Var och en skäms för sig själv" sen åker vi

Brukar dock inte visa mig i mysbyxor utanför hålan, där går gränsen Apropå det fick jag visa mig på ett icke fördelaktigt sätt för granntjejen i förmiddags...Vi hade sovit länge (som vanligt) och jag stod och fixade mig i ordning på toa, när hon kom över och ville bjuda oss på våfflor imorgon. Då var det bara att bita ihop segla ut i den blommiga fleecemorgonrocken med nytvättat, ickekammat hår och osminkad och försöka se cool ut, det gick väl sådär. Kände mig ändå läckrare när hon kommenterade att "magen växer ser jag" glatt och jag tittar ner och ser att mitt skärp som borde suttit i midjan sitter knutet under brösten på det mest glamorösa sätt...

• Snorkfröken77

Liten - Spännande med nedkomst snart. Håller tummarna för att kommer gå förträffligt!

Nu ska jag försöka få med maken till sängen. Gonatt!

• MuffinsTönt

Snorkfröken
    Haha, va gulligt med skärpet.

Själv brukar jag gå till tvättstugan med mysbyxor, speciellt kl 8 på morgonen. Ibland har det tom hänt att jag har bara orkat byxa byxor och sen dragit jackan över pyjamaströjan. Samtidigt som jag mumlar "inte ta av jackan... inte ta av jackan..."

• Ore

Snorkis: Känner igen det där med skärpet Och även mysbyxorna, även om jag faktiskt gjort en uppryckning till att försöka ha jeans på mig när jag går utanför dörren...

Och nu försöker jag att kompensera för det mammatrötta och glåmiga ansiktet genom att klä mig hyfsat snyggt, gärna med litet klackar. Vet inte om det är inbillning, men jag känner mig snyggare med klackar!

Min son är alldeles klarvaken - åtta timmars sömn i sträck blir mycket djupare även för honom, så det där med sovmorgon kan jag glömma. Jaja, hade ändå tänkt se vasaloppet Kanske skulle förbereda och se vilka kompisar som åker...

• Liten med Mindre

Godmorgon - liten fröken hade sovit klart kl 6 i morse. "sovit klart mammaaaaa!"

Inget skoj på gång än - det kommer hinna bli en jättebebis det här. Lär väl få ännu mer nytta av profylaxen denna gång kanske.

Mysbyxor - går ut i de jag har nu, eftersom vi oftast drar överdragsbyxor över när lilltjejen är med.

Snorkis - det låter som du är lika fin som jag i morgonrock. Fast min täcker inte ens magen längre.

Ska nog ta med Mindre ut tidigt så det blir mycket frisk luft och kanske middagslur idag.

Tjing!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge