• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Ok, inga jag har sett men om någon är bra får du gärna tipsa. Vi köper och ser en hel del filmer och serier. Tror det blir en promenad över till Kungsholmen och Buylande för att köpa the Wire säsong 2 idag.

• Lapinette

Buylando ... shit, verkar fortfarande ha en förkärlek till att sätta E på alla ord.

• porchez

återkommer med rapport ikväll, både om bröden blir godkända och om någon av filmera är bra...

• fru AM

"Borta Bäst, Hemma Värst" är den med Vince Vaugn och den lilla blonda va? Den var oväntat bra, tror jag mig minnas att vi tyckte i Casa S P

• Lapinette

Får kolla in den. Här blev det en sväng runt Karlberg i solen, hem för att äta grillad kyckling och vispa ihop chokladmousse till kvällen (fick lite ingredienser över sen igår). Snart blir det soffan och start för the Wire säsong 2 (skyller på Sweet som har fått in oss på den serien).

• _koko_

Vill bara vinka lite till alla och kolla att Liten sköter sin närvaro i tråden.

Nu laga middag! Eftersom det är söndag tror jag vi slår till på... Falukorv!

• snaily

Ingen bebis än ser jag... Jag sätter fortfarande en slant på imorgon.

Koko
    Falukorv är väl utmärkt söndagsmat! Å vad jag blev sugen på stuvade makaroner nu, men det blir nog renskav här ikväll.

Angående mysbyxor - det är standardklädseln hemma hos oss men på vintern går det utmärkt att såsa runt i långkalsonger/underställ också.

Nu har kompisen åkt hem och det är bara jag och datorn igen, lite skönt faktiskt, är trött efter två väldigt tidiga morgnar (upp före 7 både lördag och söndag - observera utan småbarn som orsak!) och mycket skidåkning. Vansinnig träningsvärk i vaderna efter gårdagens mastodonttur. Idag blev det en kortare tur på tre timmar och mycket mindre pulsande i djupsnö, överkomlig för både mattar och hundar.

Nu väntar jag på makens hemkomst så vi kan bege oss till affären. Imorgon ska jag till doktorn igen, hoppas på något besked då när/om ÄP kan tänkas bli.

• Liten med Mindre

Åh - blir helt slut av helger och ha lilltjejen hemma just nu. ute i snön i två omgångar, dammsugning, lek och pajbakning (ost o skinkpaj). Nu är jag o magen trötta o lägger oss i ett skönt bad.

Skönt att höra att det är fler som "såsar" runt hemma i myskläder. Ser fram emot att få dra på pyjamasbyxorna efter badet - ytterligare ett nedåtsteg som jag annars aldrig såsar omkring i tidigt på kvällen. Men det var grymt skönt igår.

Tjing!

• fru AM

Ha det skönt i badet Liten! Du är verkligen föredömlig med dina statusrapporter!Så vi inte behöver undra om ni är på BB eller ej ... *Beröm!!!*

Ska gå och krypa ner i mina honungsgula plyschmysbyxor från ICA Maxi Trollhättan nu. Jag älskar dem och kommer sörja när jag slitit ut dem

• MSW

Kikar in igen innan veckan och vardagen börjar! Håller med AM att det är bra att du är så duktig på att kika in här Liten så att vi inte behöver undra! Men vem vet i natt kanske det sätter igång! Stort lycka till när det nu än blir, för jag antar att det är som vanligt lite ont om tid att logga in och skriva! (men försöker iaf läsa allt...)

Här har det blivit lite allvarsprat för mig och maken i helgen (och inte bara jag som försöker och han bara tramsar bort för att han inte är i samma stämning som jag) och vi kom fram till att det blir nog syskonförsök efter sommaren- augusti/september sådär.. Och jag blev nästan nervös bara av att vi nu är överens om när vi ska börja...

Nahe, nu ska jag plocka fram kläder och så inför imorn! Och äta glass!

Kram o :-P

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge