• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Grattis September!!!!

kokisen - trist med migrän!

Liten - är du fortfarande hemma??!! Inga känningar?

AM - svårt att råda utan jag skulle nog gå på magkänslan. Om du tror att hon vill sluta fred så why not.

Gulligt med sjungande barn! Som sagt, jag som totalt grävt ned barnkänslorna ett tag blev riktigt sugen i helgen när vi hade en rosenkindad liten krabat hemma i vår soffa.

• fru AM

Grattis September!!! Håller alla tummar att det går vägen denna gång KRAM

Liten: segt och jobbigt. Förmodar att allt är gjort som du kan tänkas förbereda (väskan packad osv). Kanske ska du testa att äta ananas? Kram

• Liten med Mindre

September - GRATTIS! Hoppas verkligen att det går er väg denna gång mitt i allt elände! Krya på dig snabbt!

AM - problemet med att fylla frysen tidigt med allt gott man kan tänka sig - är att när det drar ut på tiden med väntan så går allt det goda åt. Och inte kan jag motionera bort det än heller... Får se om jag orkar fylla på.

Nåja, jag har ju mycket kvar att göra på Mindres fotobok, kanske är Grynet hänsynstagande till det? Eller att pappsen ska återfå normala energinivåer?

Ananas - gott. Har ätit mycket tidigare i graviditeten utan negativt resultat. men det kanske är på slutet det har effekt?

Nåja, snart lunch. Ska nog värma på ugnen för att slippa microvärmd paj.

• Tinga

September - grattis till plus! Vad kul! Hoppas att detta är början på en ny plusvåg; alla ivf:are får fylla på nu!

• Ore

September: GRATTIS! *håller tummarna stenhårt även fortsättningsvis*

Aj, har inte bihåleinflammationen gått över än...

Tinga och övriga med sjungande barn: Åååååhhh vad sött

AM: Tycker också att du ska gå om du vill, värdinnan måste ju vara väl medveten om vad som varit, och kanske är det så att exfrun också vill stryka ett streck över dinsaker och ting?

Vickan: Hoppas att du kommer bra överens med den tjejen. Annars får du hojta så kan jag kolla om en kompis till mig som bor i din håla och väntar sitt första barn i april vill ha en mammaledig kompis. När jag tänker på det så skulle ni nog kunna komma bra överens.... (finns en del gemensamma faktorer i alla fall)

Migrän: Tycker jag blir bäst avhjälpt med Magnecyl koffein brustabletter... Men jag har heller inte värstingmigrän...

• start september

Tack för grattis! Jag försöker inte noja, men det hade nog varit lättare om man varit frisk på jobbet. Nu är jag hemma sjuk och då flyger tankarna.

Det var en elak bihåleinflammation och jag var både psykiskt och fysiskt slut redan innan efter en jobbig tid så det är kanske inte så konstigt att dagisbacillerna får fäste. Vårdguiden säger 4-5 dagar innan man blir bättre efter antibiotika vid bihåleinflammation och det är väl något sånt idag. Jag åkte på migrän parallellt i torsdags, då var jag lite ynklig.

Sjungande barn har jag också, men hon sjunger två ord, sen vill hon att någon annan ska sjunga och hon ska klappa händerna. Tipp tapp och Staffan stalledräng sitter fortfarande kvar, trots att jag inte tror dagis har sjungit dem på ett tag

Vi hade precis bokat medelhavsresa över det som skulle varit BF för förra graviditeten, går det här vägen lär jag vara så där vecka 20 och rätt varm, men det borde väl gå bra? Det är civiliserade trakter och svärisarna är med som kan jaga liten tjej så jag kan nog blir lite förskonad från springande.

Vi har sagt det förut, vitsen med att boka resa utan avbeställningsskydd kan bli ett plus.

• start september

Nog med ego nu:

A.M, jag hade gått eftersom värdinnan säkert tänkt igenom det hela. Känner du inte värdinnan väl blir det säkert bara att förstora upp det hela om du frågor om det är ok.

Vickan, jag tror som andra att träffa folk är viktigt. Nu fick jag lilla tjejen innan sommaren och sommarmånaderna var semester där vi åkte runt och så, men runt tremånadersdagen kändes allt jättestabilt och jag hade ett socialt behov utan like. Jag jobbade lite grann och fick därför prata på telefon med kollegor om jobbsaker men framför allt lärde jag känna några tjejer i närheten med jämngamla barn. Allt vi gjorde ihop gjorde hela min mammaledighet, jag lovar. Dessutom blev vi kompisar och lunchar ofta nu när vi börjat jobba också. Att ha någon att helgleka några timmar med är också guld värt efter att de börjat dagis. Så föräldragrupper, FL, Öppna förskolan eller vad som helst, allt socialt är bra.

Heja Liten, hoppas grynet vill titta ut i vårsolen snart!

Vänner, hoppas det dröjer lite, du verkar njuta av hemmatillvaron. Avatar är anledningen till att fixa kvällsbarnvakt snart känner jag. Mycket kan man se på DVD hemma, men den vill jag se på bio i 3D.

Frullan, toppen att du verkar må lite bättre och njuta av barnen! Hoppas så det vänt för Roffe.

BS, var är du? Hoppas det bara är att det är intensivt med båda barnen hemma sjuka?

Cicci, skräp att det skulle gå så långt med uvin. Hoppas det vänt nu.

• Fru E

Så nytt UL avklarat och fått lite info om liten omorganisation. Har dessutom fått halsont så är lite nojjig om det kan påverka utgången, motar bort det med alla dess sorter av halstabletter, varmt te och apelsiner (haha nu börjar startskottet för Ea med alla nojjor som går )

Doktorn var nöjd med alla mina/våra äggblåsor och nu återstår bara en ovitrelle spruta ikväll och sedan slipper jag alla nålar *YES*
    Äggplock blir på onsdag kl 9 och återföring på fredag eftermiddag, börjar bli lite föööööör spännande nu med allt!

Grattis September till det lilla pyret

Snaily-hur gick det för er

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge