• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

MuffinsTönt - poängen har maken samlat in för att vi har gjort av med så mycket pengar (resor, restaurangbesök, möbler) + hans tjänsteresor men i år har han inte skrapat ihop till någon långresa så vi håller oss inom Europa (ja, förutom resan till Thailand + New York).

• Liten med Mindre

Vad mysigt det låter med resor Muffins!
    Vi brukar alltid boka våra "krångliga" dykresor via Discovery Diveteam. De har fixat de mest mysko resor, och bokar även icke-dykresor. Men just Vietnam är ju lite magert för dykare, så de kanske inte har så många kontakter där. Kolla!

• Tinga

Vänner - det är ett tag sen jag läste Snabba cash nu, så jag minns inte riktigt, men jag har för mig att jag gillade den ifrån början. Om du inte gör det kanske det inte är en bok för dig. Isåfall ska du ännu mindre ge dig på Aldrig fucka upp, för den är inte alls bra (tycker jag, som sagt).

Snaily ? skickar massvis med kramar till den ledsna snigeln. Så tråkigt att dina äggstockar inte alls samarbetar den här gången. Säger som Liten ? kan det vara för att de inte återhämtat sig sen sist? Hoppas att det tar sig de här sista dagarna, så att det iallafall blir några ägg. Det kan ju räcka.

FruE ? spännande med allt som är på gång nu!

PB ? vad bra att din kropp verkar samarbeta iallafall!

Nu har lugnet lägrat sig i huset; farmor har åkt hem och de små sover. Själv ska jag jobba en stund, för imorgon ska jag både hämta och lämna på dagis, så det blir en kort arbetsdag för mig. Dessutom ska jag på lunch på stan med en kompis, så där försvinner ytterligare tid. Fast det ska bli väldigt skojigt, för vi ses inte så ofta nu. Förut jobbade vi på samma företag, så då lunchade vi ihop en gång i veckan.

• Zozo

Hejsan pa er som minns!!!

Ville mest hojta ett stort grattis till Telis o Nenne... nu när Vickan har skvallrat om framgangarna!! Saa glad för er!

Och FrulLans nr 2 och alla er andra ocksa förstas!!!

Stor kram! Jag aterkommer - nu när jag äntligen hittat traden igen...
    Z.

• Telis

GRATTIS start september! Jag förstår verkligen att det känns oroligt men det har ju gått bra en gång så nu håller vi tummarna för att det går bra igen!

Kraaaaamar och varma tankar till snaily! Det är banne mig ingenting i den där IVF-karusellen som är lätt eller enkelt.

AM, tusen tack för den trevliga lunchen och presenterna! Jag hoppas att vi får komma tillbaka även om min son inte uppförde sig exemplariskt idag.

• Telis

Zozo!! Dra mig baklänges! Välkommen tillbaka! Hur är det med vår favorithäxa?

• viktualia

Zozo - najs!!!

Telis - jag chattade just med Zozo, berättade lite lagom om vad som hänt sen sist och försökte locka tillbaka henne... och en snabbsväng i alla fall!!

• porchez

Grattis September, håller tummarna hårt för att det ska gå hela vägen!

• porchez

annars så sällar jag mig till de som inte är på topp, fan vad trött jag blir på att livet och känslorna ska leka berg och dalbana... ursäkta mina svordomar, men AAAAAAAhHHHHHHHHHH!!!!!!!!! behöver bara få skrika av mig lite...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge