• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW

Grattis September! Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen!!

Zozo: Hej hej!

Ja det känns både bra och läskigt att vi pratat om "nästa"!

Här blir tidig natt, då A tyckte vi skulle vara vaknar mellan 3-5 typ! *zznark* Han har förövrigt också börjat låta i någonslags melodi "Månne månne" har ingen aning om vad det är för sång, eller vad har fått ljuden ifrån! Han har också börjat sätta ihop två ord i mellan åt typ "hej hej mamma" eller momo eller pappa eller vad det kan vara!

Lycka till med alla ivfer! Klart att det ska gå bra för er alla! Trots krånglande äggstockar osv!

Godnatt!

• Vännerfan

Grattis Sept! Jag håller tummarna för att det går vägen den här gången!!

Kram Snaily!! Hoppas att du får ut några fina ägg trots allt! Påminner om att Koko bara fick ut 2 men att Conny blev ett av dem... även om det inte känns som någon tröst just nu.

Porchez, Kram till dig också! Handlar detta om den "nya" killen eller om livet i allmänhet?

Tinga, Jag får se hur jag gör. Nu finns ju boken på film, så jag kanske ser den i stället.

• porchez

Vänner om jag bara själv visste varför jag känner som jag känner, vet inte om det beror på honom eller allt i övrigt...

• porchez

gulligt med alla små sjungande barn i tråden *smälter* och så säger jag som en kompis alltid säger när man ser nåt sött - "Livmodern tar ett skutt inom än"..

• MuffinsTönt

Tillbaka från ett helvetes bodypump pass. Imorgon kommer jag inte kunna lyfta på två tallrikar samtidigt. Ska komma ihåg att bara träna Bodypump när jag är ledig nästa dag. Vilket aldrig händer typ.

Zozo
    Nämen hej! *vinkar och studsar*

Snaily och Porchez
    Usch fy blä! *kram*

September
    GRATTIS!!!!

Liten
    Ska kolla upp dem! Jag kom på ngt som kan sätta käppen i min tågresa. -Regnperioden. Jag känner inte för att åka tåg genom ett regnig Vietnam. Då blir det flyg istället. Synd! Men Ha Long Bay är jag jävligt sugen på. Det ska jag försöka pricka in iaf. Nä, nu får jag sluta tjata om mina resor.

Dags att göra sig klar för sängen!

Go natt o dröm sött!

• Snorkfröken77

September - Stort grattis! Jag håller alla tummar och tår att det går bra nu!

Snaily - *kram* Det kommer ordna sig, det är jag helt säker på!

Fru E - Spännade att det gått så fort! På fredag har du ett fint nybefruktad ägg i dig

PB - Grattis till blödning

Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att det går vägen för er allihop!

Själv har jag ett litet jobbekymmer just nu. När min kollega är sjuk måste jag ta henne saker också och det blir lite för mycket just nu. Förut har det varit jävligt, men jag har bara varit slutkörd den dagen. Nu när jag är gravid pallar inte kroppen med. Jag får dynghuvudvärk dagen efter och mitt hjärta slår jättehårt och fort under tiden när jag är stressad och jag har jättesvårt att varva ner när det väl blivit så. Problemet är att ingen annan kan hennes saker förutom jag och en annan tjej som sitter fullt med annat. Jag vet inte om jag ska säga till, grejen är att jag är helt säker på att det inte kommer göra skillnad utan snarare att jag hamnar i facket för gnälliga gravida. Men å andra sidan så känns det inget bra att ha det så här. Kollegan har dessutom småbarn som är sjuka ofta så hon är ju borta lite då och då..
    Ähhh, går det ens att förstå vad jag skriver?

• Snorkfröken77

Sen är det ju bara 1,5 månader kvar här, så jag kanske bara ska bita ihop?

• Liten med Mindre

Snorkis - mår du extra dåligt av det för att du är gravid så ska du säga till. Bara säga som det är - förut gick det fast det var jobbigt, nu funkar det inte. Det är arbetsgivarens sak att fixa. De måste väl ändå ha en lösning till när du slutar???

Du är inte skyldig att tiga!

• Liten med Mindre

Tar en liten fika efter promenaden till dagmamman. Eländiga fogar som gör att jag inte kan gå lite längre i det fina vädret.
    Ska nog sova lite middag innan jag gör så mycket annat.

Mindre gillade i alla fall att klättra runt i nya vagnen. Det blev katastrof när vi ställde ner den i vagnrummet. Å andra sidan var det många små katastrofer igår kväll, så det var nog något annat som bekymrade i grunden.

Det är för övrigt väldigt mycket "vill inte" och "bort pappa/mamma" just nu. Trist. Gissar att det är en fas? Någon med tips?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge