• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Liten: mitt enda tips är att möjligen försöka avleda7skoja bort det trista. Men som alla faser: de går över. Tror dessutom att Mindre känner av att det är en förändring på gång (bebisens ankomst) så det kan ju vara därför. Kanske blir det lite annorlunda när bebis landat hemma och livet tar nya banor så att säga.

Återigen beröm för att du rapporterar in så duktigt!

Snorkis: tycker definitivt att du ska säga till om arbetsbelastningen. Du mår inte bra. Dessutom så ger du dem ytterligare 1,5 månad att lösa problemet - för vad händer när du försvinner på mammaledighet? Ska din vikarie sköta sitt och kollegans (när hon är hemma) jobb då?

• Lapinette

Morning ladies,

Zozo - vad skoj att du tittat in. Berätta lite mer!

Snorkis - låter superjobbigt och något jag absolut inte skulle kunna lyckas hålla tyst om.

Telis - har du fått en liten "kräkis" .. minns hur Cicci hade det med Victor.

AM - jag behöver din experthjälp ... dags att köpa presenter igen. Till en liten tjej som är ca 1 år och en pojke på 3 år. Sen måste jag/vi komma på att ge något till föräldrarna också. Det får inte vara allt för tungt och stort eftersom vi ska ta det på flyget ned till Österrike.

Sen undrar jag ... hur blir det med brunch på lördag? Nenne har väl bokat tågresa ned?! Undrar då min bror vill att vi ska dra ut till ön och hälsa på och fira min gudsons födelsedag.

• Liten med Mindre

AM - nåt ska jag lyckas med när jag går här och dräller, utom att tömma frysen och snarka.

Jo, vi försöker skoja bort och avleda när hon börjar sparkas å slåss/rivas/bitas. Tyvärr hjälper det inte. Men vissa dagar är ju "symptomfria" och det går bättre. Nån gång växer det bort. Gör bara ont att se när maken utsätts för det mesta(precis som ifamiljen BS). Vet inte om det är hans sätt att reagera som "lockar" eller om det är något annat.

Jaja, det är väl få tonåringar som ska rivas i alla fall, även om man kanske då skulle tycka att det i alla fall är ett tecken på kontakt/reaktion.

• fru AM

Lappis: presenttips:
    1-åring: Brio har fina "stilrena" leksaker för småttingar: www.brio.net/BRIO_NET/Sverige/ (Brio har ju en hel butik på Norrlandsgatan)
    3-åringen: får återigen peka mot leksaksaffären på Östermalmstorg där man kan hitta urfina pussel (inte alltför många bitar bara - 24 kanske) alternativt ett memoryspel (perfekt för åldern) - finns i alla leksaksaffärer samt ett extra snyggt i barnhörnan på Designtorget.

Angående brunch på lördag: jag är definitivt på. Vet inte vilket ställe vi landade på bara och hur många vi blir:
    AM (+ Hektor)
    Lappis
    Nenne
    Koko (+ Lillebror?)
    fler?

• Telis

Snorkis, jag tycker du ska säga till! Ingen arbetsgivare är värd att du eller barnet mår dåligt.

Lappis, vi får väl se om han är en riktig kräkis eller inte. Igår bytte vi sort på ersättningen och han åt mer än han någonsin gjort förut så jag misstänkte att han skulle kräkas. Men han kräktes lite mer än jag räknat med.

Ja, hur blir det med brunch, kunde folk på lördag? Kommer nenne?

• fru AM

Telis: såna där kräkningar hade Livia också - på bara bröstmjölk - när hon var 6-8 veckor. Men hon blev ingen kräkis. Jag tror Televinken åt för mycket helt enkelt och kanske för fort.

• Lapinette

Jag tror nenne har bokat tåg. Har mailat henne för att be henne titta in här eller svara mig så vi vet när hennes tåg kommer in. Annars är jag för en tidig brunch (11.00). Tror även kokisen ville ha det tidigt då hon skulle ha middag hemma ... och jag ska ila ut till Ekerö.

• Lapinette

AM - ja leksaksaffären (borgen) på Ö-malmstorg har jag haft i åtankarna. Gillade den skarpt! Och så Brio på Norrlandsgatan vore inte helt fel. Tänkte ta en tur efter jobbet idag (har avbokat min favvopass då jag helt enkelt inte orkar).

• Telis

Ja, jag kommer med på brunch. Har kollat med maken och han följer med in till stan och kan komma och hämta Televinken när vi tröttnat på hans gastande. Närå, han är visserligen lite skrikig i perioder men dom brukar inte vara så länge, däremot är det skönt att inte ha honom ute bland folk alltför länge, med tanke på RS.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge