• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

nennelainen är nu informerad om att det är 11.00 på Elverket som gäller på lördag .

• Lapinette

Liten - är superdålig på att läsa tidningar förutom när jag är hos frissan och då blir det mest Damernas Värld, Femina eller inredningstidningar.

• Zozo

Faaaar jag kräkas lite ilska???? *ilska pyr som rök ur öronen*

Förra veckan fick jag ett väldans officiellt brev fran arbetsförmedlingen här i landet som beordrade in till möte med Madam X och hotade med bade det ena och det andra om man inte kom, körde vilse pa vägen dit, inte hade med sig nog bevis för att man verkligen sökt jobb etc...
    Jag har ingen arbetslöshetskassa och har inte fatt träffa nagon assistent pa arbetsförmedlingen sedan jag skrev in mig för sex manader sedan. Alltsa var det en god nyhet, trots brevets nagot träiga utformning.

Jag tvingade fram en plats pa deltidsdagiset, förberedde min file och körde in nu pa eftermiddagen. Till ett x%*$$%!! massmöte, där vi fick sitta 30 pers och instrueras i hur man använder arbetsförmedlingens Internetsajt. (För det har man ju inte listat ut pa 6 manader...) Sedan fick vi den stora äran att skriva in oss till ett nytt massmöte om en manad, där man ska informeras om hur de följande individuella mötena, som sköts externt pga personalbrist, kommer att fungera.

Men jisses! Det pappret kunde de väl skickat ut per post??! Sa kunde de tva tanterna gjort nagot vettigare av tiden och inte sta och krampaktigt halla i en OH-apparat...

Ursäkta, men jag blev sa besviken och arrrrrrrrg! Slöseri!

• nennesjuttioåtta

hej!!
    har inte tid att vara här alls men vad kul det ska bli med brunch och...

WOOAAAAH VAD KUL MED ETT PLUS! Grattis September! Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen den här gången!

FruE
    Lycka till på ÄP!!!

Snaily
    Hoppas dina blåsor får sprutt eller att det håller som bäst på att formas till ett riktigt guldägg! Ett räcker!

PB
    Grattis till blödning enligt schema När börjar sprutningen?

Liten
    Hej på dig! Lycka till !!!!

Zozo
    Dra på trissor!!!!

Ego
    jag har fått en hormonrand på magen!

• fru AM

Femina tror jag kan passa sinnesstämningen Liten. Synd att tidningen Eco Queen inte finns längre för då hade jag tipsat om den

• fru AM

Nenne: ah - hormonrand på magen! Ta på dig en kort topp på lördag för vi vill se randen!(Så kanske jag visar mitt ärr!)

• fru AM

Zozo: det där handhavandet slår nästan AF i Sverige! Försår att du blir galen! Hej förresten!

• Fru E

En nervös Fru E tittar in
    Har nyss haft sista akupunkturen och lovat att höra av mig om två veckor med resultat *går i ide tills dess*

Många tankar som far kring allt som händer denna veckan och hade allra helst velat spola fram tiden några veckor men det går tyvärr inte eller!?!

Nenne-grattis till hormonrand

BS-har inte så mycket att tillföra om skrikig barn men någonstans tror jag att man får låta den ena vänta lite även om det är lätt sagt för mig

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge