• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Fru E - titta in här och skrik av dig om du känner för det. Avundas dig inte för de kommande veckorna men kommer att avundas det plus du kommer att få !

• Lapinette

nenne - kram på dig även här! Vill se rand och mage på lördag ... och om du känner för att visa ärr AM, så varsego!

• Lapinette

Tänker inte visa min otränade mage ... den som ska se ut som Pink's mage tills den 19 maj .

• Vännerfan

BS, Ja, det där med pussel är nog väldigt individuellt. Vissa barn har inte ro nog att sitta med det utan utvecklar sig på andra områden. Det har dock alltid intresserat Prinsen precis som det alltid intresserade mig när jag var liten. Därför tänkte jag att det är bättre att köpa ett lite svårare för att veta att det någon gång kommer till användning. Ifall man har att göra med en pusselmästare. Jag tänker ekonomiskt och gillar inte när han får saker som han är för stor för vare sig det gäller kläder, leksaker eller annat. Fast man får spara det till nästa barn då.

Jag har ju läst en del om syskon nu och tips jag sett rör bl.a. att man ska ta hjälp av det äldre barnet mycket, typ spela dum och be om hjälp med den lilla så att det äldre barnet känner sig behövd. "Kan du hämpa en blöja? Vad tror du hon vill äta? Sover hon nu?" Men jag vet ju inte hur nåt av det funkar i praktiken ännu...

PB, Hjälp! SÅ stora är inte mina fötter än, men jag har ju stödstrumpor som hjälper lite också. Lycka till imorgon!

Liten, Ja, privat forum typ FB eller mail kanske? Vad bra att du frågade om tidning! Jag har tänkt fråga det samma!

Nej, nu lite profylaxandning och sen ska jag göra Vickans fiskgratäng till middag!

Tjing!

• Ore

Nenne: Grattis till hormonrand Och se till att bli förevigad på bild till galleriet på lördag, så att vi som inte kan komma får se dig!!! (Ni övriga LOVAR väl att fixa detta) Jag kollar gärna på hormonranden också (Fast vill du inte det kan jag kolla ner på min egen, som bleknat en del men är fullt synlig fortfarande...)

PB: Väl skrivet om vårdepp! Skönt med blödningen, att veta att du är ordentligt nedreglerad. Och synd om arbetsplatsen som inte har vett att anställa dig!!! Men skit samma för du ska ju få ett plus och bli mamma och vara mammaledig...

Zozo: Hej hej! Låter jobbigt värre med onödiga massmöten på AF...

FruE: Wiiihiii, ÄP imorgon!!! *stretchar tummarna för fullt*

Lappis: Kanske ska hänga på din plan att få vältrimmad mage till 19 maj. Mitt problem är att jag nog måste igång bättre med konditionsträning för att få bort fettlagret som placerat sig runt midjan...

Liten: Grynet ligger lågt än så länge, märker jag. Håller med om att du har exemplarisk inrapportering i tråden!!!

• Lapinette

Ore - jag tror dock jag måste inse att jag är en så där dryga 9 år äldre än henne och inte har riktigt samma förutsättningar. Fast jag tänker inte ge upp än ... inte för att jag har kämpat speciellt mycket med att få magen i trim.

• Ore

På egofronten så ringde grannen på här uppe, och menade att jag tvättade på en dag jag inte har bokat. Nu var det ju hon som blandat ihop datumen, och inte jag, så tji fick hon.

Hon var inte förtjust i att jag bokat in var tredje dag hela månaden (tilläggas bör att vi är fyra lägenheter, och de två andra tvättar typ varsin gång varannan vecka, ett pensionärspar och en som jobbar med tidningsutkörning så de har rätt flexibla tider).

Jag kontrade med att vad 17 skulle jag göra när hon och hennes vuxne son bokar in 3 dagar i sträck, då måste jag gardera så att jag får tvättider. För jag har DEFINITIVT en kräkis här, kan nästan räkna med att han behöver småkräka minst tre gånger efter måltid innan jag kan byta kläder eller ta bort dregellappen. Och så är han dessutom en dreglare av stora mått... (Men söt ) Och jag har inte lust att köpa hur mycket kläder som helst till honom...

• Ore

Lappis: Man kan ju försöka, annars får man skylla på generna. Zappade förbi Skavlan när han intervjuade Marit Björgen, och han var jätteimpad över hennes armmuskler. Och hon sa att förutom träningen så hade hon det i generna, hennes syskon var också väldigt muskulösa - mer än vad många som tränade betydligt mer än dem var. Så om du inte lyckas få magen att se ut som Pink's så kan du skylla på det istället för åldern

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge