• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Ore - kan inte påstå att min kropp är så muskulös i övrigt så det där stämmer nog ! Det enda stället jag har stora muskler på är på benen (vaderna)!

• Parnassia

Ore! Bra agerat i tvättstugefrågan. Klart du kan boka flera tider på en gång. *heja heja*

Muskler?! Nu hänger jag inte med riktigt...

• Fru E

Attans glömde strömkabeln till datorn på jobbet så nu dör datorn *mutter*

Trevlig kväll tjejer, tittar in imorgon eftermiddag

• viktualia

Zozo - jag känner PRECIS hur frustrerad jag blir å dina vägnar.. gaaaa HATA sådana där massmöten... *pustar*

Vänner och Liten - hm.. hade ni bott lite närmare hade jag kunnat erbjuda några årgångar av Sköna Hem, en blandad hög med andra inredningstidningar och en packe mattidningar... men de väger ju så mycket så det känns liksom inte vettigt att lägga på lådan.. hm..

Ego - har fått veckans psykbryt.Som ni vet så har den beställda barnvagnen fortfarande inte kommit. Maken ringde för en stund sedan och kollade läget. Själva sittvagnen är på plats men ligginsatsen kommer troligen inte förrän i slutet av månaden. På något sätt har jag gjort vagnskrället till mitt hopp om liv utanför huset... Är fullt medveten om att det finns andra sätt att bege mig ut.. men det här har nog blivit mer ett hjärnspöke än ett verkligt problem. Dessutom är det på väg att lösas nu. Maken sa åt dem att skicka hit sittvagnen och han har en kollega med en vagn av samma märke som vi troligen kan låna ligginsats av. Alltså är nog frågan ur världen inom några dagar. MEEEEEEEEEEN jag blev tydligen tvungen att bli apsur/ledsen pga detta.. jaja.. ni fattar.. psykbryt så här på mållinjen... (och morgondagens BVC-besök kan man absolut klara med bilbarnstolen istället för vagn...)

• BrudSommar2006

Ja men visst ja, jag har ju glömt September! Tjoho! Grattis!

Vänner, Iris älskar att hjälpa till med Astrid!

Tillbaka från bcv och tvåmånaders läkarkontroll, inte speciellt spännande mer än att det var bra att veta att hon gått upp i vikt igen, trots diarré av pencillinet.

• nennesjuttioåtta

vickan
    åh men vad segt med vagnen!!!!

muskler säger ni
    jag gillar att hålla mig i form. Rund är en form.

• passionsblomman

Vickan, fy tusan! Jag förstår mycket väl ditt psykbryt!

Nenen, Jag är med på rund form. Utan hormonrand. Och ganska mjuk...

• viktualia

Ett HETT tips till er som är gravida - gör inte vårt misstag med vagneländet!!! 14 veckors leveranstid är galet länge och det gäller att planera in det!

*tipsar intensivt*

Tack för att ni är så bra och förstår mitt lilla utbrott!!!

• viktualia

och förresten - som sagt kan man packa in Trollet i bilen och lämna huset.. men för det första så använder maken bilen till jobbet bland annat pga snön. Och för det andra får man inte så mycket frisk luft/motion av att köra bil....

.. men för att bota min lappsjuka mailade jag just en kompis som är föräldrarledig i min jobbstad och bjöd in mig själv på lunch/fika där...

• nennesjuttioåtta

nähäpp, nu ska jag stänga ned och bege mig mot sushistället innan jag blir dyngkåt och hur helig som helst.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge