• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • _koko_

AM - Gillar att galltvålen tar spädbarnsbajs, ska helt klart testas! Men faktiskt rår vanish på dem också. Var tvungen att säga det.

• Telis

Vickan, på Teutonia Fun kan man väl sätta på babyskyddet på chassit? Nu ska dom ju inte sitta i babyskyddet så länge men för en promenad går det ju.

• _koko_

liten - Nä, BLÄ för palsternacka! Jag har faktiskt köpt puréer nu, just för att någon (här? tinga?) tipsade om att man inte kan puréa lika slätt själv, och det stämmer ju. Har även köpt hem några puréer från Ella´s kitchen idag som ska testas framöver. De är blandade med lite frukt och kan kanske falla kräsna lillebror på läppen?

Nä, hur var det nu med osten?

• _koko_

Hej Telis! Tidningspapper tycker jag låter som RIKTIGT räv-tips, så som de som är så proffsiga att de kan bjuda på att vara prestigelösa också.

• snaily

Koko
    Vad bra, hoppas passandet löser sig!
    Håller med dig angående palsternacka, urk!

Tyckte Pregnyl sved mindre än Ovitrelle, undras varför. Tur att jag tagit sprutor och kanyler från jobbet för något sånt hade doktorn såklart inte försett mig med. Så - imorgon väntar hormonfri dag och resa till Falun framåt kvällen, nu är det bara att försöka släppa det värsta kontrollbehovet...

Symaskinen verkar funka bra än så länge förresten.

• fru AM

Koko: jag vet men Vanish är inte så ekologiskt ... Det känns bra att kunna skölja bort bajset och sedan gnugga in galltvålen och sedan kunna låta det ligga tills det är dags att köra en tvättmaskin.

Vissa babyskydd går att använda tillsammans med Teutonia Fun-chassit - Telis har helt rätt! Tyvärr var det en liten parameter vi glömde bort när vi köpte grejerna inför Livias ankomst ... Så vi köpte naturligtvis fel babyskydd

• fru AM

Tidningspapper var ju skitsmart ju!!! Telis du bubblar av små husmorstips!

(går det bra med tidningen Connoisseur?)

• MSW

Zozo: spännande att höra hur det är mer er!

Annars tittade jag bara in för att säga LYCKA TILL med allt spännande IVF-grejande imorgon för er allihop! Ska bli riktigt spännande att läsa ikapp imorn!

• snaily

AM
    Snigelmannen syr ett nytt överdrag till en madrass i vår futonfåtölj. Blir så fint så!
    Jag är också fan av galltvål. Bra till även annat än babybajs.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge